Frameworki JavaScript Projektowanie interaktywnych i dynamicznych stron WWW.pdf
(
878 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/frajav
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/frajav.zip
ISBN: 978-83-246-8865-4
Copyright © Helion 2014
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Wst p .............................................................................................. 7
Rozdzia 1. Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka CreateJS ............. 11
Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka CreateJS — wprowadzenie ............. 11
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 12
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy, w a ciwo ci i opcje
efektów specjalnych ........................................................................................... 14
Rozdzia 2. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Dojo Toolkit ............ 47
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Dojo Toolkit — wprowadzenie .......... 47
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 48
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci i opcje efektów specjalnych ........................................................... 48
Rozdzia 3. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Script.aculo.us
Web 2.0 ......................................................................................... 75
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Script.aculo.us Web 2.0
— wprowadzenie ............................................................................................................ 76
Parametry, metody i w a ciwo ci efektów specjalnych ......................................... 76
Typy animacji (efekty przenikania) ....................................................................... 78
Podstawowe efekty specjalne ................................................................................ 80
Kombinowane efekty specjalne ............................................................................. 88
Pomocnicze efekty specjalne ............................................................................... 102
Tworzenie animacji z wykorzystaniem parametru delay ..................................... 109
Zachowania sortowania (ang. Sortable), przeci gania (ang. Drag)
i upuszczania (ang. Drop) oraz suwaki (ang. Slider) ........................................ 110
Rozdzia 4. Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka MooTools .......... 123
Animacje i wizualne efekty specjalne frameworka MooTools — wprowadzenie ........ 123
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 124
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci, wtyczki i opcje efektów specjalnych ............................................ 126
Klasa Tips ........................................................................................................... 151
Klasa Mask.Fx .................................................................................................... 154
Kup książkę
Poleć książkę
6
Frameworki JavaScript. Projektowanie interaktywnych i dynamicznych stron WWW
Rozdzia 5. Animacje i wizualne efekty specjalne platformy GreenSock
Animation Platform JavaScript (GSAPJS) ....................................... 159
Animacje i wizualne efekty specjalne platformy GSAPJS — wprowadzenie .............. 160
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 160
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy, w a ciwo ci i opcje
efektów specjalnych ......................................................................................... 162
Rozdzia 6. Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Yahoo!
User Interface (YUI) ..................................................................... 215
Animacje i wizualne efekty specjalne biblioteki Yahoo! User Interface
— wprowadzenie .......................................................................................................... 215
Typy animacji (efekty przenikania) ..................................................................... 216
Klasy, metody, argumenty, parametry, elementy,
w a ciwo ci, atrybuty i opcje efektów specjalnych ............................................ 217
Skorowidz .................................................................................... 237
Kup książkę
Poleć książkę
Wst p
Frameworki, biblioteki i platformy
obiektowego j zyka programowania
JavaScript a tworzenie animowanych
i interaktywnych witryn internetowych
Projektowanie animowanych stron internetowych z wykorzystaniem frameworków,
bibliotek i platform programistycznych skryptowego j zyka programowania JavaScript
jest obecnie standardem powszechnie uznanym i stosowanym przez projektantów i pro-
gramistów stron WWW. Funkcjonalno ci programistyczne frameworków u atwiaj two-
rzenie animowanych, interaktywnych i dynamicznych stron internetowych z wykorzy-
staniem ró nego rodzaju zaawansowanych efektów specjalnych. Te ostatnie z kolei
umo liwiaj budowanie animacji o wysokim stopniu skomplikowania i wielowarstwo-
wej z o ono ci, charakteryzuj cych si szczególn elastyczno ci , p ynno ci i wydaj-
no ci . W zwi zku z powy szym frameworki znajduj szerokie zastosowanie w pro-
cesach projektowania elementów interfejsu u ytkownika, takich jak wid ety (ang.
Widgets),
etykiety (ang.
Tabs),
dymki (ang.
Tooltips),
okna dialogowe (ang.
Dialog win-
dows),
kontrolki (ang.
Controls),
suwaki (ang.
Sliders),
paski stanu lub post pu (ang.
Pro-
gressbars),
przyciski (ang.
Buttons),
systemy nawigacji menu (ang.
Menu),
banery
i rotatory reklamowe (ang.
Banner rotators),
pokazy slajdów (ang.
Slideshows),
galerie
fotografii (ang.
Galleries),
kalendarze (ang.
Calendar)
czy formularze kontaktowe
(ang.
Contact forms).
Ponadto nale y podkre li , e strony WWW zaprojektowane
w oparciu o frameworki s poprawnie wy wietlane przez wi kszo najpopularniejszych
przegl darek internetowych (Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera czy Safari), jak
równie s kompatybilne z najpopularniejszymi przegl darkami uruchamianymi na
systemach operacyjnych urz dze mobilnych (iOS, Android czy Blackberry). W ko cu
nale y doda , e frameworki gwarantuj oszcz dno czasu i wygod w procesach two-
rzenia czy projektowania animowanych witryn WWW.
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(2504 KB)
AngularJS Profesjonalne techniki.pdf
(1428 KB)
AngularJS Praktyczne przyklady.pdf
(1394 KB)
Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(6759 KB)
Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5 WebGL i CSS3.pdf
(2551 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin