Zrozumiec JavaScript Wprowadzenie do programowania Wydanie III.pdf
(
3368 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Eloquent JavaScript, 3rd Edition: A Modern Introduction to Programming
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-283-6362-5
Copyright © 2019 by Marijn Haverbeke. Title of English-language original: Eloquent
JavaScript, 3rd Edition: A Modern Introduction to Programming, ISBN 978-1-59327-950-9,
published by No Starch Press.
Polish language edition copyright © 2020 by Helion SA.
All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/zrojs3.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/zrojs3
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
WPROWADZENIE ..................................................................................... 19
CZĘŚĆ I. JĘZYK
1
WARTOŚCI, TYPY I OPERATORY ............................................................. 31
Wartości .................................................................................................................................32
Liczby .....................................................................................................................................32
Arytmetyka .........................................................................................................................33
Liczby specjalne ..................................................................................................................34
Łańcuchy
................................................................................................................................35
Operatory jednoargumentowe ..............................................................................................36
Wartości logiczne ...................................................................................................................37
Porównywanie ...................................................................................................................37
Operatory logiczne ............................................................................................................38
Wartości puste .......................................................................................................................39
Automatyczna konwersja typów ............................................................................................40
Skrócona metoda wyznaczania wartości wyrażeń logicznych ...........................................41
Podsumowanie .......................................................................................................................42
2
STRUKTURA PROGRAMU ....................................................................... 45
Wyrażenia i instrukcje ............................................................................................................45
Wiązania .................................................................................................................................46
Nazwy wiązań ........................................................................................................................48
Środowisko
............................................................................................................................49
Funkcje ...................................................................................................................................49
Funkcja console.log ................................................................................................................50
Wartości zwrotne ..................................................................................................................50
Kup książkę
Poleć książkę
Sterowanie sposobem wykonywania programu .................................................................... 51
Wykonywanie warunkowe .................................................................................................... 51
Pętle while i do ...................................................................................................................... 53
Stosowanie wcięć w kodzie ................................................................................................... 55
Pętle for ................................................................................................................................. 56
Wychodzenie z pętli .............................................................................................................. 56
Zwięzłe modyfikowanie wiązań ............................................................................................ 57
Rozdzielanie zadań przy użyciu instrukcji switch ....................................................................... 58
Stosowanie wielkich liter ....................................................................................................... 59
Komentarze ........................................................................................................................... 59
Podsumowanie ...................................................................................................................... 60
Ćwiczenia
.............................................................................................................................. 60
Pętlowy trójkąt .................................................................................................................. 61
FizzBuzz ............................................................................................................................. 61
Szachownica ...................................................................................................................... 61
3
FUNKCJE .................................................................................................. 65
Definiowanie funkcji .............................................................................................................. 65
Wiązania i zakresy .................................................................................................................. 67
Zagnieżdżone zakresy dostępności ................................................................................... 68
Funkcje jako wartości ............................................................................................................ 68
Sposób deklarowania funkcji ................................................................................................. 69
Funkcje strzałkowe ................................................................................................................ 69
Stos wywołań ........................................................................................................................ 70
Argumenty opcjonalne ........................................................................................................... 72
Zamknięcia ............................................................................................................................ 73
Rekurencja ............................................................................................................................. 74
Hodowanie funkcji ................................................................................................................. 77
Funkcje i skutki uboczne ....................................................................................................... 79
Podsumowanie ...................................................................................................................... 80
Ćwiczenia
.............................................................................................................................. 81
Minimum ............................................................................................................................ 81
Rekurencja ......................................................................................................................... 81
Liczenie znaków ................................................................................................................ 81
4
STRUKTURY DANYCH — OBIEKTY I TABLICE ........................................ 83
Wiewiórkołak ........................................................................................................................ 84
Zbiory danych ........................................................................................................................ 84
Własności ............................................................................................................................... 85
Metody .................................................................................................................................. 86
Obiekty .................................................................................................................................. 87
Zmienność ............................................................................................................................. 89
Dziennik wiewiórkołaka ........................................................................................................ 90
8
Spis tre
ś
ci
Kup książkę
Poleć książkę
Obliczanie korelacji ................................................................................................................92
Pętle tablicowe .......................................................................................................................94
Ostateczna analiza ..................................................................................................................94
Dalsza tablicologia ..................................................................................................................96
Łańcuchy
i ich własności .........................................................................................................97
Parametry resztowe ...............................................................................................................99
Obiekt Math .........................................................................................................................100
Destrukturyzacja ..................................................................................................................102
JSON ....................................................................................................................................103
Podsumowanie .....................................................................................................................104
Ćwiczenia
.............................................................................................................................104
Suma przedziału liczb .......................................................................................................104
Odwracanie tablicy ..........................................................................................................104
Lista ..................................................................................................................................105
Porównywanie głębokie ...................................................................................................106
5
FUNKCJE WYŻSZEGO RZĘDU ................................................................ 109
Abstrakcja .............................................................................................................................110
Abstrakcja powtarzalnych operacji ......................................................................................111
Funkcje wyższego rzędu ......................................................................................................112
Zbiór danych na temat alfabetów ........................................................................................113
Filtrowanie tablicy ................................................................................................................114
Przekształcanie tablic za pomocą metody map ....................................................................115
Podsumowywanie przy użyciu metody reduce ....................................................................115
Składalność ...........................................................................................................................117
Łańcuchy
i kody znaków ......................................................................................................118
Rozpoznawanie tekstu .........................................................................................................120
Podsumowanie .....................................................................................................................121
Ćwiczenia
.............................................................................................................................122
Spłaszczanie ......................................................................................................................122
Własna pętla .....................................................................................................................122
Wszystko ..........................................................................................................................122
Dominujący kierunek pisma .............................................................................................122
6
SEKRETNE
ŻYCIE
OBIEKTÓW ................................................................ 125
Hermetyzacja .......................................................................................................................125
Metody .................................................................................................................................126
Prototypy .............................................................................................................................127
Klasy .....................................................................................................................................129
Notacja klasowa ...................................................................................................................130
Przesłanianie dziedziczonych własności ...............................................................................131
Mapy .....................................................................................................................................132
Spis tre
ś
ci
9
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
JavaScript Przewodnik Poznaj jezyk mistrzow programowania Wydanie VII.pdf
(2504 KB)
AngularJS Profesjonalne techniki.pdf
(1428 KB)
AngularJS Praktyczne przyklady.pdf
(1394 KB)
Baw sie kodem Twoja wlasna gra CoderDojo Nano.pdf
(6759 KB)
Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5 WebGL i CSS3.pdf
(2551 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin