BezMarketing Przestan kusic klientow zacznij z nimi rozmawiac.pdf

(906 KB) Pobierz
IDŹ DO:
Spis treści
Przykładowy rozdział
BezMarketing.
Przestań kusić klientów,
zacznij z nimi rozmawiać!
Autor:
Scott Stratten
Tłumaczenie: Bartosz Salbut
ISBN: 978-83-246-3419-4
Tytuł oryginału: UnMarketing:
Stop Marketing. Start Engaging
Format: 158×235, stron: 115
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Siła tkwi w relacjach!
Media społecznościowe i kapitał społeczny
Obsługa klienta w sferze publicznej
• Marketing wirusowy
• Autentyzm w newsletterach
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Zmiana systemu gospodarczego i sytuacji rynkowej, która nastąpiła z góra dwadzieścia lat
temu, przyniosła nam nieobecny w czasach niedoboru… marketing. Zafundowała nam
pierwsze — cytowane wszędzie i przez wszystkich — reklamy, promocje typu „2 w cenie 1”
oraz telemarketerów, dzwoniących w najmniej odpowiednich momentach. Po początkowym
zachłyśnięciu się marketingiem zarówno klienci, jak i sami przedsiębiorcy zaczynają być nim
zmęczeni. Określenie „zabieg marketingowy” często stanowi synonim manipulacji, mydlenia oczu
odbiorcom czy zapychania skrzynek pocztowych przypadkowymi ofertami.
Dlatego dziś, w dobie przesytu konsumpcyjnego, szybkiego internetu, smartfonów
i wszechobecnych mediów społecznościowych „chłyty małketingowe” to zdecydowanie za mało.
Klient mający do wyboru identyczne z jego punktu widzenia oferty dwóch konkurencyjnych firm
wybierze te, która bardziej do niego przemówi. Nagrodzi zakupem producenta, który szczerze
i otwarcie rozpocznie dialog, a także z pokora wysłucha opinii o sobie — tych pozytywnych i tych
negatywnych. Wróci, jeśli jego uwagi zostaną uwzględnione.
Książka, którą trzymasz w ręku, stanowi świetny początek dialogu, jaki nawiążesz z rynkiem.
Autor w niezobowiązujący i dowcipny sposób przedstawia praktyczne spojrzenie na zmieniające
się relacje firm z konsumentami. Przekonaj się, że media społecznościowe są przyszłością
marketingu, a nie tylko przelotną modą. Sięgnij po zestaw konkretnych informacji oraz
przykładów z życia, dzięki którym nie tylko dowiesz się, co się sprawdza (a co nie), lecz również
jakie podejmować działania i do kogo je kierować.
Scott Stratten jest prezesem UnMarketing.com oraz ekspertem w obszarze marketingu
szeptanego i społecznościowego. Wirusowe materiały wideo opracowane na zlecenie jego
klientów zostały wyświetlone ponad 60 milionów razy i wygenerowały bardzo duże przychody.
Stratten pojawia się w takich serwisach, jak Mashable.com i CNN.com. Pisza o nim „Wall Street
Journal”, „USA Today” oraz „FastCompany”. Prowadzi wykłady i doradza na całym świecie
w zakresie skuteczniejszych metod budowania przez firmy relacji z ich bieżącymi oraz
potencjalnymi klientami z wykorzystaniem mediów społecznościowych czy marketingu
wirusowego… oraz starej dobrej sztuki rozmawiania.
Nie wierz każdej recenzji, którą czytasz!
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis tre ci
Wprowadzenie
Rozdziaï 1.
Hierarchia zakupów
Rozdziaï 2.
O ekspertach sïów kilka
Rozdziaï 3.
Luka zaufania
Rozdziaï 4.
Restauracja, która nie zrozumiaïa…
Rozdziaï 5.
Kontaktowanie siÚ z potencjalnymi klientami w ciemno
Rozdziaï 6.
Gdy Twoja firma celuje w samo dno
Rozdziaï 7.
Pozyskaj i bÈd
Rozdziaï 8.
Dlaczego firmy nie korzystajÈ z mediów spoïeczno ciowych
Rozdziaï 9.
Media spoïeczno ciowe (i przy okazji kapitaï spoïeczny)
Rozdziaï 10.
Facebook kontra LinkedIn, kontra Twitter
Rozdziaï 11.
Tworzenie platform spoïeczno ciowych
Rozdziaï 12.
HARO, czyli przykïad tworzenia platformy
Rozdziaï 13.
Reguïy gry ulegïy zmianie. Natychmiastowo Ê i adekwatno Ê
Rozdziaï 14.
Obsïuga klienta w sferze publicznej
Rozdziaï 15.
Nie ograniczaj siÚ do naj mielszych
Rozdziaï 16.
Siedem grzechów gïównych mediów spoïeczno ciowych
Rozdziaï 17.
Jak Twitter odmieniï mojÈ dziaïalno Ê
Rozdziaï 18.
Tassimo
Rozdziaï 19.
Twitter lokalnie
Rozdziaï 20.
Domino’s Pizza, czyli o sile rozgïosu.
Ludzie rozmawiajÈ…
Rozdziaï 21.
Naked Pizza
Rozdziaï 22.
Nie karm trolla
Rozdziaï 23.
Tweetathon
Rozdziaï 24.
Twoja strona internetowa — tradycja kontra nowatorstwo
Rozdziaï 25.
CAPTCHA
Rozdziaï 26.
Luka doznaniowa
Rozdziaï 27.
Podnie Ê poprzeczkÚ i ju jej nie opuszczaÊ — Cirque de Soleil
7
11
14
17
20
23
25
29
31
33
36
40
45
47
49
54
56
63
69
72
76
78
80
83
87
96
99
101
5
6
Rozdziaï 28.
Mieszanie kawy
Spis tre ci
103
109
111
113
117
119
121
124
126
128
130
132
134
136
138
140
143
147
151
154
157
162
183
188
191
193
200
202
206
207
Rozdziaï 29.
Luka doznaniowa w maïych firmach
Rozdziaï 30.
„Stop – Start – Kontynuacja” w praktyce
Rozdziaï 31.
Zappos
Rozdziaï 32.
Rockport
Rozdziaï 33.
FreshBooks
Rozdziaï 34.
Dlaczego nie nale y uczyÊ siÚ od milionerów
Rozdziaï 35.
Przejrzysto Ê i autentyzm
Rozdziaï 36.
Przejrzysto Ê na Twitterze w moim wykonaniu
Rozdziaï 37.
Przejrzysto Ê na Twitterze w Twoim wykonaniu
Rozdziaï 38.
Partnerzy marketingowi
Rozdziaï 39.
Referencje
Rozdziaï 40.
Bestsellery
Rozdziaï 41.
Dlaczego status „mamy pracujÈcej w domu” nie sprzyja interesom
Rozdziaï 42.
Walmart? Jeste cie tam?
Rozdziaï 43.
Nowe pomysïy
Rozdziaï 44.
Realizacja pomysïów
Rozdziaï 45.
Seminaria tradycyjne
Rozdziaï 46.
Teleseminaria
Rozdziaï 47.
Teleszczyty
Rozdziaï 48.
Jak i dlaczego zdecydowaïem siÚ
na e-booka zamiast na organizacjÚ szczytu
Rozdziaï 49.
Marketing wirusowy
Rozdziaï 50.
BezMarketing incognito
Rozdziaï 51.
Jak to dziaïa w praktyce
Rozdziaï 52.
Lush
Rozdziaï 53.
Targi
Rozdziaï 54.
Media spoïeczno ciowe na imprezach wystawienniczych
Rozdziaï 55.
BezNetworking.
Dlaczego spotkania networkingowe to zïo
Rozdziaï 56.
BezKoniec
PodziÚkowania
REGUY GRY ULEGY ZMIANIE
47
Rozdziaï 13.
R e
g u ï y
g r y
u
l e g ï y
z
m i a
n i e
Reguïy gry ulegïy
zmianie.
Natychmiastowo Ê
i adekwatno Ê
R e
g u ï y
g r y
u
l e g ï y
z
m i a
n i e
Wraz z eksplozjÈ popularno ci mediów spoïeczno ciowych doszïo do zmiany
ukïadu siï. Jeden telefon ze skargÈ do linii obsïugi klienta mo e nie wywrzeÊ na
Tobie wiÚkszego wra enia. Gdyby jednak dorzuciÊ do tego kilka kolejnych osób
borykajÈcych siÚ z tym samym problemem, jeden czy dwa wpïywowe blogi oraz
armiÚ u ytkowników Twittera, nagle staniesz w obliczu prawdziwego buntu.
Trudno o lepszy przykïad tego rodzaju problemów ni historia firmy Motrin,
która opracowaïa nowÈ kampaniÚ reklamowÈ pod hasïem „Mamy Motrin”. Pomysï
nie zostaï ani do koñca przemy lany, ani do koñca dopracowany, w zwiÈzku z czym
okazaï siÚ klapÈ. W reklamie starano siÚ przekazaÊ informacjÚ, e noszenie dzieci
w specjalnych nosideïkach to tak naprawdÚ kwestia mody. A poniewa bolÈ od
tego plecy, warto wziÈÊ Motrin!
W pewien piÈtek pod koniec 2008 roku firma opublikowaïa spot na swojej
stronie internetowej. Jak przypuszczam, pracownicy firmy przybili piÈtki
34
i roze-
szli siÚ do domów, by cieszyÊ siÚ weekendem. Tymczasem wïa nie w tym mo-
mencie nastÈpiïa katastrofa. Po obejrzeniu spotu mamy poczuïy siÚ ura one
35
i za-
czÚïy na ten temat rozmawiaÊ. RozpoczÚïy siÚ dyskusje na blogach, Facebooku
oraz tej maïej i zyskujÈcej dopiero popularno Ê platformie mikroblogowania — na
Twitterze. Nie chciaïbym znale Ê siÚ na miejscu tego pracownika firmy Motrin,
Jestem równie pewien, e w zespole kreatywnym zabrakïo mam, nie zabrakïo za
ludzi z pewnym konkretnym wyobra eniem na ich temat.
35
Niektórzy pewnie powiedzÈ, e zareagowaïy nieco przesadnie. Bardzo mÈdre posu-
niÚcie. Spróbuj powiedzieÊ komu , e wyolbrzymia problem — to zawsze wietnie dziaïa.
34
Zgłoś jeśli naruszono regulamin