Visual Studio 2017 Tworzenie aplikacji Windows w jezyku C.pdf
(
809 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Opieka redakcyjna: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/vs17za
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-3825-8
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ............................................................................................................... 15
Część I. Projektowanie aplikacji WPF sterowanych zdarzeniami ............................. 17
Rozdział 1. Szybki start. Pierwsza aplikacja WPF .................................................. 19
Wzorzec widoku autonomicznego ......................................................................................... 19
Tworzenie projektu .................................................................................................................. 20
Projektowanie interfejsu .......................................................................................................... 21
Kilka uwag na temat kodu XAML opisującego interfejs okna ........................................... 25
Zdarzenia ................................................................................................................................... 26
Własności ................................................................................................................................... 32
Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji ............................................................................ 33
Zadania ....................................................................................................................................... 37
Rozdział 2. Notatnik. Przegląd komponentów WPF .............................................. 39
Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne ............................................................... 39
Tworzenie projektu aplikacji i jej interfejsu .................................................................. 40
Zmiana nazwy okna .......................................................................................................... 42
Zmiana ikony okna i aplikacji ......................................................................................... 42
Zgodność projektu z wersjami platformy .NET ............................................................ 43
Pasek stanu ......................................................................................................................... 43
Menu główne aplikacji ...................................................................................................... 44
Okna dialogowe i pliki tekstowe ............................................................................................. 45
Wybór pliku za pomocą okna dialogowego .................................................................. 46
Zapisywanie tekstu do pliku ............................................................................................ 49
Potwierdzenie zamknięcia aplikacji ................................................................................ 50
Czyszczenie zawartości pola tekstowego ....................................................................... 54
Menu Edycja .............................................................................................................................. 55
Kup książkę
Poleć książkę
6
Visual Studio 2017. Tworzenie aplikacji Windows w języku C#
Menu Widok ............................................................................................................................. 56
Pozycje menu z możliwością zaznaczania ..................................................................... 56
Kolor tła. Współpraca z obiektami Windows Forms ................................................... 58
Czcionki .............................................................................................................................. 61
Drukowanie ............................................................................................................................... 65
Obsługa klawiszy skrótów ....................................................................................................... 67
Ikony menu ............................................................................................................................... 68
Pasek narzędzi ........................................................................................................................... 71
Wstążka ...................................................................................................................................... 73
Menu aplikacji ................................................................................................................... 73
Pasek szybkiego dostępu .................................................................................................. 76
Zakładki .............................................................................................................................. 77
Lokalizacja ................................................................................................................................. 80
Zadania ....................................................................................................................................... 84
Rozdział 3. Zdarzenia trasowane (routed events)
i polecenia trasowane (routed commands) .......................................................... 87
Pojedyncza kontrolka ............................................................................................................... 87
Zagnieżdżanie przycisków ....................................................................................................... 89
Kontrola przepływu zdarzeń trasowanych ............................................................................ 90
Przerwanie serii ......................................................................................................................... 92
Bulgotanie (bubbling) i tunelowanie (tunneling) ................................................................ 93
Dynamiczne tworzenie przycisków zagnieżdżonych .......................................................... 94
Polecenia trasowane ................................................................................................................. 95
Rozdział 4. Przeciągnij i upuść (drag & drop) ...................................................... 103
Interfejs przykładowej aplikacji ............................................................................................ 104
Rozszerzanie kontrolki ListBox ............................................................................................ 105
Inicjacja procesu przeciągania i przenoszone dane ........................................................... 107
Akceptacja upuszczenia elementu ........................................................................................ 109
Reakcja na upuszczenie elementu ........................................................................................ 110
Przenoszenie elementów między aplikacjami .................................................................... 111
Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia ................................................................... 114
Przenoszenie wielu elementów ............................................................................................. 115
Zadania ..................................................................................................................................... 118
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
7
Rozdział 5. Choinka. Zabawa w WPF .................................................................. 119
Okno o dowolnym kształcie .................................................................................................. 119
Przesuwanie okna ................................................................................................................... 121
Zamykanie okna ...................................................................................................................... 122
Splash screen ........................................................................................................................... 124
Ikony w obszarze powiadamiania ........................................................................................ 125
Odtwarzanie pliku dźwiękowego ......................................................................................... 128
Zadania ..................................................................................................................................... 129
Rozdział 6. Gra Reversi. Model i widok ............................................................... 131
Model — silnik gry ................................................................................................................. 132
Stan planszy ...................................................................................................................... 133
Konstruktor klasy ............................................................................................................ 134
Implementacja zasad gry ................................................................................................ 134
Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy ................................................................... 137
Testy jednostkowe .................................................................................................................. 138
Widok ....................................................................................................................................... 142
Graficzna prezentacja planszy ....................................................................................... 142
Interakcja z użytkownikiem ........................................................................................... 146
Historia ruchów ............................................................................................................... 147
Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze .......................................................................... 148
Komputer gra w Reversi ........................................................................................................ 153
Rozbudowa silnika .......................................................................................................... 153
Jak znaleźć najlepszy ruch? ............................................................................................ 154
Gra z komputerem .......................................................................................................... 160
Menu ........................................................................................................................................ 161
Zadania ..................................................................................................................................... 164
Zadania zaawansowane .......................................................................................................... 164
Rozdział 7. Separacja modułów ......................................................................... 167
Kontrolka prezentująca planszę ............................................................................................ 168
Interfejs to kontrakt ................................................................................................................ 178
Biblioteka ................................................................................................................................. 180
Zadania ..................................................................................................................................... 182
Rozdział 8. Przechowywanie danych w plikach XML ............................................ 183
Podstawy języka XML ............................................................................................................ 183
Deklaracja ......................................................................................................................... 183
Elementy ........................................................................................................................... 184
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
100 sposobow na Perl.pdf
(276 KB)
ABC jezyka HTML i XHTML Wydanie II.pdf
(646 KB)
100 sposobow na SQL.pdf
(350 KB)
Analiza i projektowanie obiektowe Rusz glowa.pdf
(3798 KB)
Adobe Air i Ajax Szybki start.pdf
(506 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin