Zaufaj mi jestem klamca Wyznania eksperta ds manipulowania mediami.pdf
(
1858 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator
Tłumaczenie: Katarzyna Rojek
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-9246-0
Copyright © Ryan Holiday, 2012
All rights reserved
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form. This
edition published by arrangement with Portfolio, a member of Penguin Group (USA) LLC.
a Penguin Random House Company.
Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/zaufaj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
Wprowadzenie ...........................................................................................7
Cz
I Pora karmienia
potwora. Czym jest blog?
1. Blogerzy jako twórcy newsów .............................................................. 19
2. Jak stworzyć coś z niczego w trzech prostych krokach ..................... 27
3. Wielki blogowy przekręt, czyli jak zarabiają wydawcy blogów ....... 45
4. Taktyka I: blogerzy są biedni — więc pomóż im płacić rachunki ... 57
5. Taktyka II: mów to, co chcą usłyszeć .................................................. 67
6. Taktyka III: dawaj nie to, co dobre, ale to, co chodliwe .................... 79
7. Taktyka IV: pomagaj im oszukiwać ich czytelników ........................ 93
8. Taktyka V: sprzedawaj im to, co mogą odsprzedać
(wykorzystywanie problemu jednorazowości) ................................ 101
9. Taktyka VI: sprowadzaj wszystko do właściwego nagłówka ......... 115
10. Taktyka VII: zabij ich obfitością odsłon ........................................... 123
11. Taktyka VIII: używaj technologii przeciwko niej samej ................. 135
12. Taktyka IX: po prostu zmyślaj (inni też to robią) ............................ 145
Kup książkę
Poleć książkę
Cz
II Potwór atakuje.
Jakie funkcje pe ni blog?
13. Irin Carmon,
The Daily Show
i ja, czyli o tym, ile złego
może narobić bloger ............................................................................ 157
14. Jest nas więcej. Panteon manipulatorów ........................................... 169
15. Słodkie, lecz złe. Taktyki stosowane w rozrywce online,
które odurzają i Ciebie, i mnie ........................................................... 177
16. Gospodarka podlinkowana. Złudzenia co do źródeł ...................... 185
17. Internetowe naciągactwo. W obliczu wyłudzeń w sieci .................. 199
18. Iteratywny szwindel. Fałszywa filozofia dziennikarstwa
internetowego ....................................................................................... 209
19. Mitologia sprostowań .......................................................................... 223
20. O trwaniu w złudzeniach .................................................................... 235
21. Mroczna strona sarkazmu. Gdy atakuje poczucie humoru ........... 245
22. Ceremonia upokorzenia w XXI wieku. Blogi jako nośniki
nienawiści i narzędzia kary ................................................................. 257
23. Witamy w nierzeczywistości ................................................................ 265
24. Jak czytać blogi. Aktualizacja wszystkich zrelacjonowanych
kłamstw .................................................................................................. 273
WNIOSKI. A więc… co dalej? ........................................................... 279
Podziękowania ...................................................................................... 289
Literatura cytowana ............................................................................. 291
Literatura dodatkowa .......................................................................... 29
6
SPIS TRE CI
Kup książkę
Poleć książkę
2
JAK STWORZY
CO Z NICZEGO
W TRZECH
PROSTYCH KROKACH
Moim zdaniem cz
dziennikarzy prasowych jest
po prostu bardzo leniwa. Zdarza si , e przygotowana
przeze mnie informacja zostaje przedrukowana
kropka w kropk . To kr puj ce! Dziennikarze zdaj
si dostosowywa do czasów, w których przedk ada
si ilo nad jako . Szczerze mówi c jednak,
osobi cie najcz ciej odnosz z tego zjawiska
korzy ci. My l , e wi kszo dziennikarzy lubi,
kiedy podaj im wszystko na tacy. Zreszt dotyczy to
nie tylko ich: wi kszo ludzi wybiera to, co atwiejsze,
dzi ki czemu mo e przej do za atwiania kolejnych
spraw. Dziennikarze s oceniani na podstawie tego,
jak cz sto ich materia y trafiaj do agregatora newsów
DrudgeReport.com. Niedobrze, e tak si dzieje,
ale taka jest rzeczywisto .
— KURT BARDELLA, BY Y RZECZNIK PRASOWY
REPUBLIKA SKIEGO KONGRESMENA
DARRELLA ISSY
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Serwisy spolecznosciowe Budowa administracja i moderacja.pdf
(8815 KB)
FACEBOOK MARKETING Profil Na Facebooku.pdf
(190 KB)
Dowiedz sie jak zarabiac online bez inwestycji.pdf
(444 KB)
Google dla biznesu.pdf
(1047 KB)
Jak cie widza tak cie pisza Sztuka autopromocji w mediach spolecznosciowych.pdf
(851 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin