Deep learning i modelowanie generatywne Jak nauczyc komputer malowania pisania komponowania i grania.pdf
(
3154 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Generative Deep Learning: Teaching Machines to Paint, Write, Compose, and Play
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-283-7283-2
© 2021 Helion SA
Authorized Polish translation of the English edition of Generative Deep Learning
ISBN 9781492041948 © 2020 Applied Data Science Partners Ltd.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/deelmg
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa ........................................................................................................................... 8
Część I. Wprowadzenie do generatywnego uczenia głębokiego
Czym jest modelowanie generatywne?
Modelowanie generatywne a dyskryminatywne
Postępy w uczeniu maszynowym
Powstanie modelowania generatywnego
Framework modelowania generatywnego
Probabilistyczne modele generatywne
Witaj, Zlemio!
Twój pierwszy probabilistyczny model generatywny
Naiwny model Bayesa
Witaj, Zlemio! Kontynuacja
Wyzwania modelowania generatywnego
Uczenie reprezentacji
Konfiguracja środowiska
Podsumowanie
13
15
16
18
19
21
23
25
26
29
31
33
34
37
39
1.
Modelowanie generatywne ....................................................................................... 15
2.
Uczenie głębokie ....................................................................................................... 41
Dane ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane
Głębokie sieci neuronowe
Keras i TensorFlow
Twoja pierwsza głęboka sieć neuronowa
Ładowanie danych
Budowanie modelu
Kompilacja modelu
Szkolenie modelu
Ocena modelu
41
42
44
45
45
46
50
51
52
3
Kup książkę
Poleć książkę
Usprawnianie modelu
Warstwy konwolucyjne
Normalizacja partii
Warstwy Dropout
Połączenie warstw w całość
Podsumowanie
54
55
59
61
63
66
3.
Autoenkodery wariacyjne .......................................................................................... 67
Wystawa
Autoenkodery
Twój pierwszy autoenkoder
Koder
Dekoder
Połączenie kodera z dekoderem
Analiza autoenkodera
Wariacyjna wystawa sztuki
Budowanie autoenkodera wariacyjnego
Koder
Funkcja strat
Analiza autoenkodera wariacyjnego
Korzystanie z VAE do generowania twarzy
Szkolenie VAE
Analiza VAE
Generowanie nowych twarzy
Arytmetyka przestrzeni ukrytej
Morfing twarzy
Podsumowanie
67
70
71
71
73
75
76
78
80
80
85
86
87
88
88
91
92
93
94
4.
Sieci GAN .................................................................................................................. 95
Ganimale
Wprowadzenie do sieci GAN
Twoja pierwsza sieć GAN
Dyskryminator
Generator
Szkolenie sieci GAN
Wyzwania dla sieci GAN
Oscylacyjne straty
Załamanie trybu
Mylące wartości funkcji strat
Hiperparametry
Stawianie czoła wyzwaniom związanym z GAN
95
97
98
99
101
104
108
109
109
110
110
111
4
|
Spis treści
Poleć książkę
Kup książkę
Model GAN Wassersteina
Funkcja straty Wassersteina
Ograniczenie Lipschitza
Obcinanie wag
Szkolenie sieci WGAN
Analiza sieci WGAN
WGAN-GP
Funkcja straty z ograniczeniem gradientu
Analiza sieci WGAN-GP
Podsumowanie
111
111
113
113
114
115
116
116
120
121
Część II. Uczenie komputerów malowania, pisania, komponowania i grania 123
5.
Malowanie ...............................................................................................................125
Jabłka i pomarańcze
CycleGAN
Twoja pierwsza sieć CycleGAN
Przegląd
Generatory (U-Net)
Dyskryminatory
Kompilacja modelu CycleGAN
Szkolenie sieci CycleGAN
Analiza sieci CycleGAN
Tworzenie sieci CycleGAN, która maluje w stylu Moneta
Generatory (ResNet)
Analiza zaprojektowanej sieci CycleGAN
Neuronowy transfer stylu
Utrata treści
Utrata stylu
Całkowita utrata wariancji
Uruchomienie neuronowego transferu stylów
Analiza modelu neuronowego transferu stylu
Podsumowanie
126
128
130
130
131
134
136
137
138
140
141
142
143
145
147
149
150
151
152
6.
Pisanie ....................................................................................................................153
Literackie Stowarzyszenie Twórczych Miernot
Sieci LSTM
Twoja pierwsza sieć LSTM
Tokenizacja
Budowanie zestawu danych
Architektura LSTM
Spis treści
Kup książkę
|
154
155
156
156
158
159
5
Poleć książkę
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Deep learning i modelowanie generatywne Jak nauczyc komputer malowania pisania komponowania i grania.pdf
(3154 KB)
Deep Learning Praktyczne wprowadzenie.pdf
(2472 KB)
Deep Learning Receptury.pdf
(2143 KB)
Glebokie uczenie z TensorFlow Od regresji liniowej po uczenie przez wzmacnianie.pdf
(2644 KB)
Python Uczenie maszynowe Wydanie II.pdf
(3379 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
50 zadań i zagadek szachowych
Access
Acrobat
Administracja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin