Unity Przepisy na interfejs gry.pdf

(1240 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Unity UI Cookbook
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-2885-3
Copyright © Packt Publishing 2015.
First published in the English language under the title „Unity UI Cookbook — (9781785885822)”
Polish edition copyright © 2017 by Helion SA. All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były
kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie
ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/unipig
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze
O recenzentach
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy interfejsu użytkownika
Wprowadzenie
Tworzenie obramowanego sprajta z dwuwymiarowej tekstury
Dostosowanie rozmiarów interfejsu do wymiarów ekranu i jego rozdzielczości
Wstawianie obrazów do interfejsu
Maskowanie obrazu
Przewijanie obrazu
Przewijanie tekstu za pomocą pionowego suwaka
Uaktywnianie przycisków za pośrednictwem klawiatury
Stosowanie komponentów układu interfejsu
7
8
9
13
13
14
17
19
22
24
26
32
35
Rozdział 2. Implementacja liczników i pasków
życia
Wprowadzenie
Implementacja licznika punktów
Implementacja licznika
żyć
Tworzenie modularnego licznika
żetonów
Tworzenie symbolicznego licznika
żyć
Implementacja liniowego paska zdrowia
Implementacja kołowego paska zdrowia
Implementacja paska zdrowia z pancerzem
Scalanie wielu pasków
Tworzenie pasków zdrowia w stylu Kingdom Hearts
39
39
40
44
48
54
58
62
64
68
72
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 3. Implementacja timerów
Wprowadzenie
Implementacja timera cyfrowego
Tworzenie timera liniowego
Implementacja timera kołowego
Tworzenie timera mieszanego
Wyświetlanie czasu w formacie naturalnym
Tworzenie zegara odliczającego czas i odpowiednio zmieniającego swój wygląd
77
77
78
80
84
86
90
93
Rozdział 4. Tworzenie paneli sterujących
Wprowadzenie
Tworzenie grupy przełączników
Wyświetlanie wartości suwaka w formacie procentowym
Ustalanie granicznych położeń suwaka
Oświetlanie elementów interfejsu
Wykonanie panelu przesuwanego
Wykonanie panelu o zmiennych wymiarach
Obsługa techniki przeciągania i upuszczania elementów
Wykonanie odtwarzacza MP3
99
99
100
103
105
110
113
115
119
122
Rozdział 5. Ozdabianie interfejsu
Wprowadzenie
Tworzenie rozszerzalnego elementu z końcowym efektem zanikania
Tworzenie elementu rozszerzalnego i obrotowego z końcowym efektem zanikania
Tworzenie słupków, które się wydłużają i skracają
Tworzenie swobodnych elementów interfejsu
Dodawanie cieni do tekstu
Obrysowywanie konturów tekstu
129
129
130
133
138
143
146
148
Rozdział 6. Animowanie interfejsu
Wprowadzenie
Wyświetlanie i ukrywanie menu
Tworzenie menu z efektem przejścia otwierającego
Tworzenie menu z animacją spoczynkową
Animowanie przycisku wskazywanego przez kursor
Tworzenie menu rozwijanego
Animowanie serc w symbolicznym liczniku
żyć
Modyfikowanie animacji serc w symbolicznym liczniku
żyć
za pośrednictwem skryptu
151
151
151
155
159
160
163
166
168
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 7. Modyfikowanie interfejsu podczas grania
Wprowadzenie
Tworzenie przycisku zmieniającego kolor
Tworzenie suwaka zmieniającego kolory stopniowo
Tworzenie prezentacji slajdów przy użyciu suwaka
Tworzenie suwaka zmieniającego jeden kanał koloru
Tworzenie pola edycyjnego z kontrolą poprawności wprowadzanych danych
Tworzenie pola dla wpisywania hasła o określonej minimalnej liczbie znaków
Zmienianie kursora w trakcie gry
171
171
172
175
178
184
190
198
202
Rozdział 8. Implementacja zaawansowanych elementów HUD
Wprowadzenie
Tworzenie wyświetlacza odległości
Tworzenie radaru kierunkowego
Wyświetlanie napisów
207
207
208
216
222
Rozdział 9. Interfejsy trójwymiarowe
Wprowadzenie
Tworzenie trójwymiarowego menu
Dodawanie efektu przechylenia
Tworzenie i umiejscawianie interfejsu trójwymiarowego
Tworzenie i animowanie ostrzeżeń w trójwymiarowym interfejsie
229
229
230
233
237
239
Rozdział 10. Tworzenie minimap
Wprowadzenie
Tworzenie minimapy
Implementacja zaawansowanych funkcji minimap
245
245
246
251
Skorowidz
265
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin