Jak pisac na blog ekspercki by inni chcieli to czytac.pdf

(2640 KB) Pobierz
2
Kup książkę
© Copyright by
Krystyna Bezubik & e-bookowo
Korekta: Patrycja Bukowska
Zdjęcie: Wojciech Wojtkielewicz
Autorzy grafik: Krystyna Bezubik, Ewa Dudziec
Autorzy zdjęć wykorzystanych do grafik:
Kasia Znana, Wojciech Wojtkielewicz, Krystyna Bezubik
Projekt okładki: e-bookowo
ISBN e-book 978-83-7859-936-4
Wydawca: Wydawnictwo internetowe e-bookowo
www.e-bookowo.pl
Kontakt: wydawnictwo@e-bookowo.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie, rozpowszechnianie części lub całości
bez zgody wydawcy zabronione
Wydanie I 2018
3
Kup książkę
Wstęp
Czy w ogóle warto prowadzić blog?
Po co kolejny blog, skoro tyle już ich jest? Przecież nie napiszę niczego nowego.
Dlaczego ludzie mieliby czytać akurat moje artykuły. Poza tym – jak pisać? A jeśli się
ośmieszę? Zamiast wzmocnić swoją markę tylko zrażę do siebie potencjalnych klientów.
Czy takie rozdawanie swojej wiedzy za darmo ma sens? Czy ktokolwiek ode mnie coś
kupi/ umówi się na sesję coachingową / zamówi usługę, jeśli część swojej wiedzy
przekażę ot tak – za nic? Pewnie też to prowadzenie bloga jest bardzo angażujące
czasowo. Czy ja w ogóle mam czas? Jak często pisać, aby miało to sens. A tak w ogóle –
czy ja potrafię pisać? Przecież pisanie wymaga szczególnych umiejętności i nie wiem, czy
można się tego nauczyć.
Czy utożsamiasz się z którąkolwiek z tych wątpliwości? Kilka lat temu też miałam
podobne pytania, a szczególnie jedno. Wydawało mi się,
że
nie mam czasu na pisanie
bloga. Chociaż za tą wątpliwością tkwiła raczej niewiedza, jak prowadzić taki blog
i
niepewność,
czy
to
ma
sens.
Nigdy nie
otworzyłam
bloga
livestylowego,
hobbystycznego – nie czułam potrzeby, aby go prowadzić. Gdy założyłam swoją
działalność i rozpoczęłam przygodę z prowadzeniem kursów pisarskich, tworzyłam
artykuły do swojego newslettera i na portale zewnętrzne. Blog wydawał się tylko
zbędnym pochłaniaczem czasu.
Zmieniło się to po dwóch latach. Jedna z moich mentorek zrobiła audyt mojej
strony i zwróciła mi uwagę,
że
brakuje tam elementu: piszę, bo chcę. Po prostu brakuje
bloga. W ciągu dwóch miesięcy od tej rozmowy miałam już stronę z blogiem. Okazało
się,
że
sama, bez trudu – korzystając z darmowego szablonu Wordpressa i nagrania
webinaru, który odnalazłam na YouTubie – opanowałam techniczną umiejętność
tworzenia własnej strony internetowej z blogiem. Pozostało mi tylko zacząć pisać.
4
Kup książkę
Do tej pory uważam,
że
to była jedna z ważniejszych decyzji w moim
życiu.
Dzięki
blogowi, newsletterowi i obecności w social mediach zbudowałam społeczność, dzięki
której zarabiam. Po prostu. Ci ludzie stopniowo mnie poznawali, czytając moje artykuły;
chętnie zapisywali się na webinary, warsztaty, wyzwania. Na moje pierwsze płatne
wyzwanie „Piszę codziennie” zapisało się 100 osób, z czego około 90% to osoby, które już
mnie znały. Czytały artykuły na moim blogu, otrzymywały mój newsletter. I tak właśnie to
działa.
Ludzie decydują się coś od Ciebie kupić, gdy:
coś już od Ciebie kupili i są zadowoleni. Wtedy powracają, by kupić jeszcze więcej.
ktoś im Ciebie polecił.
zbudowałaś relacje. A właśnie dzięki blogowi te relacje budujesz
1
.
1
Rys. Hierarchia zakupów pochodzi z książki: S. Stratten,
Bezmarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi
rozmawiać,
tł. B. Sałbut, Gliwice 2012, s. 11.
5
Kup książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin