Tworzenie stron WWW we Flashu CS4 CS4 PL Projekty.pdf

(808 KB) Pobierz
Tworzenie stron WWW we
Flashu CS4/CS4 PL. Projekty
Autor:
David Morris
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
ISBN: 978-83-246-2455-3
Tytu³ orygina³u:
Creating a Web Site with
Flash CS4: Visual QuickProject Guide
Format: B5, stron: 176
Poznaj najwa¿niejsze narzêdzia Flasha i twórz efektowne serwisy internetowe
• Jak szybko zbudowaæ efektown¹ witrynê we Flashu?
• Jak sprawnie dodawaæ i modyfikowaæ elementy witryny?
• Jak przygotowaæ pliki do przes³ania na serwer?
Adobe Flash CS4 zapewnia sprawn¹ integracjê animacji z witryn¹ oraz umo¿liwia
obs³ugê obiektów 3D. To wszystko sprawia, ¿e jest on doskona³ym narzêdziem do
tworzenia rozbudowanych i efektownych serwisów WWW. I chocia¿ bogactwo elementów
steruj¹cych tej aplikacji mo¿e na pierwszy rzut oka wydawaæ siê przyt³aczaj¹ce,
z podrêcznikiem „Tworzenie stron WWW we Flashu CS4/CS4 PL. Projekty” obs³uga
najwa¿niejszych mechanizmów i funkcji Flasha staje siê naprawdê prosta.
Niniejsza ksi¹¿ka zosta³a skonstruowana w oparciu o unikatow¹ metodê nauki nowych
technologii, tak abyœ móg³ szybko stworzyæ interesuj¹c¹ wizualnie witrynê bez potrzeby
przedzierania siê przez g¹szcz technicznych szczegó³ów. Korzystaj¹c z przewodnika,
dowiesz siê, w jaki sposób zaprojektowaæ uk³ad graficzny witryny, na czym polega
stylizowanie tekstu, jak wykorzystaæ oœ czasu i tworzyæ mechanizmy nawigacji. Dziêki
temu podrêcznikowi z ³atwoœci¹ wykonasz konkretny projekt w ci¹gu kilku godzin
i nauczysz siê korzystaæ z podstawowych narzêdzi Flasha.
• Tworzenie g³ównego pliku witryny
• Projektowanie uk³adu graficznego
• Rysowanie i edytowanie kszta³tów wbudowanych
• Dodawanie i edytowanie wype³nieñ gradientowych
• Praca z zaimportowanymi obiektami
• Wykorzystanie osi czasu do organizacji witryny
• Dodawanie i modyfikacja animacji
• Tworzenie mechanizmów nawigacji
• Stosowanie komponentów interfejsu u¿ytkownika
• Wideo we Flashu
• Publikacja witryny
Z tym podrêcznikiem z ³atwoœci¹ poskromisz Flasha
i szybko stworzysz efektown¹ witrynê
spis treści
wprowadzenie
witryna, którą stworzymy
układ książki
witryna internetowa
towarzysząca książce
8
10
12
poznaj flasha
następny krok
informacje dodatkowe
7
13
19
20
1. przygotowanie plików tworzących witrynę
definiowanie struktury katalogów
tworzenie głównego pliku witryny
ustawianie właściwości dokumentu
zapisywanie pliku
22
23
24
25
przygotowanie przestrzeni roboczej
zapisywanie zestawu kolorów
informacje dodatkowe
21
26
27
28
2. projektowanie układu graficznego witryny
ustawianie linii pomocniczych
rysowanie tła
rysowanie kształtów wbudowanych
30
31
33
edytowanie kształtów wbudowanych
dodawanie wypełnień gradientowych
edytowanie wypełnień gradientowych
29
34
35
36
3. dodawanie i stylizowanie tekstu
wstawianie pojedynczego
wiersza tekstu
tekst o ustalonej szerokości
40
42
zmiana atrybutów pola tekstowego
wstawianie łącza typu e-mail
39
43
44
4. praca z zaimportowanymi obiektami
grafika wielokrotnego użytku
importowanie obrazów wektorowych
organizowanie pracy z symbolami
tryb edytowania symbolu
przekształcanie obiektów
ustawianie 9-plastrowego skalowania
hierarchia obiektów
46
48
49
50
51
52
55
organizowanie za pomocą warstw
przenoszenie obiektów
między warstwami
importowanie map bitowych
dodawanie warstwy maski
edytowanie maskowanych obiektów
informacje dodatkowe
45
57
58
59
60
61
62
4
spis treści
spis treści
5. wykorzystanie osi czasu do organizacji witryny
importowanie z programu
adobe illustrator
obrysy i podświetlenia
klatki i klatki kluczowe
64
66
67
dodawanie etykiet do klatek
sterowanie osią czasu
informacje dodatkowe
63
69
70
73
6. umieszczanie animacji w witrynie
predefiniowane ustawienia ruchu
właściwości animacji
tworzenie animacji kształtu
korzystanie z narzędzia obrót 3d
modyfikowanie animacji ruchu
zapisywanie ustawień ruchu
76
78
79
81
82
83
edytor ruchu
zmiana rozmieszczenia klatek
wstrzymywanie odtwarzania animacji
wyświetlanie podglądu filmu
sterowanie klipami filmowymi
informacje dodatkowe
75
84
87
90
91
92
94
7. tworzenie mechanizmu nawigacji
tworzenie działów witryny
tworzenie przycisków
podgląd działania przycisku
animowanie stanu przycisku
dołączanie dźwięku do przycisku
98
100
104
105
109
powielanie przycisków
układanie przycisków
dołączanie skryptów
informacje dodatkowe
97
110
114
115
116
8. wypełnianie działów witryny zawartością
importowanie symboli
aktualizowanie symboli
tworzenie pola wprowadzania tekstu
dynamiczne ustawianie tekstu
tworzenie przewijanego tekstu
ładowanie plików html
i przypisywanie im stylów
ładowanie plików xml
stosowanie komponentów
interfejsu użytkownika
118
119
121
124
127
129
132
135
wiązanie danych
do interfejsu użytkownika
ustawianie interakcji
w interfejsie użytkownika
ładowanie zewnętrznych filmów
komponenty formularzy
informacje dodatkowe
117
137
141
144
145
148
spis treści
5
spis treści
9. wideo we flashu
obszar odtwarzania wideo
importowanie wideo
150
152
wyzwalacze punktów kontrolnych
149
155
10. publikowanie witryny
ustawienia pliku swf
ustawienia html
160
162
przygotowanie plików
do przesłania na serwer
159
164
skorowidz
165
6
spis treści
2
projektowanie układu
graficznego witryny
Naszym pierwszym zadaniem w procesie tworzenia witryny będzie wykonanie
projektu układu graficznego, w którym będziemy prezentować jej zawartość. O ukła-
dzie graficznym można myśleć jak o aranżacji scenografii w filmie — musimy zatem
ustawić tło, zdefiniować różne obszary i uatrakcyjnić wygląd. Przy okazji nauczymy
się używać wielu podstawowych funkcji Flasha. Poniżej wyszczególniono kilka czyn-
ności, które zostaną tu omówione.
Tworzenie i modyfi-
kowanie
wypełnień ra­
dialnym gradientem.
Rysowanie i mody-
fikowanie
kształtów
wbudowanych.
Używanie
narzędzi rysujących
do tworzenia elementów ukła-
du graficznego.
Umieszczanie
linii
pomocniczych
wska-
zujących obszary
układu graficznego
i pomagających
rozmieszczać jego
poszczególne
elementy.
Tworzenie i modyfi-
kowanie
wypełnień
liniowym gradientem.
29
Zgłoś jeśli naruszono regulamin