Java Zadania z programowania z przykladowymi rozwiazaniami.pdf
(
240 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Java. Zadania
z programowania
z przykładowymi
rozwiązaniami
Autor: Mirosław Kubiak
ISBN: 978-83-246-2944-2
Format: 140×208, stron: 112
Java w analizie konkretnych przykładów
• Proste operacje wejścia/wyjścia
• Tablice oraz iteracje
• Programowanie obiektowe i pliki tekstowe
Java to jeden z najważniejszych używanych obecnie obiektowych języków programowania. Do
jego największych zalet należą łatwe przenoszenie programów między platformami i możliwość
stosowania na urządzeniach przenośnych. Dobry programista, student lub nauczyciel informatyki,
a także każdy człowiek zainteresowany programowaniem powinien znać podstawy tego języka
i posiadać umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów. Podobnie zresztą powinien
opanować najważniejsze zagadnienia dotyczące programowania w językach C++ i Turbo Pascal –
i stosować je w praktyce. Trzyczęściowy zbiór, w którym zamieszczono te same lub bardzo
zbliżone zadania wraz z rozwiązaniami w każdym z wyżej wymienionych języków, pozwala
sprawdzić i uzupełnić wiedzę poprzez analizę podanego kodu.
Książka „Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami” to jedna z trzech części
zbioru zadań programistycznych, zawierająca zadania w języku Java. Będziesz mógł dokładnie
prześledzić, jak wyglądają w tym języku operacje wejścia/wyjścia i instrukcje warunkowe. Dowiesz
się, do czego potrzebne są iteracje oraz w jaki sposób używa się tablic. Zobaczysz, na czym polega
programowanie obiektowe i jak działa ono w Javie. Poznasz także zastosowania plików
tekstowych. Taki układ książki ułatwi Ci przyswojenie sobie najważniejszych zagadnień z języka
Java w najlepszy możliwy sposób – na prostych, konkretnych przykładach.
• Proste operacje wejścia/wyjścia
• Instrukcje warunkowe
• Iteracje
• Tablice – deklarowanie, dostęp do elementów, dwuwymiarowe
• Programowanie obiektowe
• Pliki tekstowe
Praktycznie opanuj podstawy języka Java
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis tre ci
Od autora
Rozdziaï 1. Proste operacje wej cia-wyj cia
Operacje wej cia-wyj cia — informacje ogólne
5
7
7
Rozdziaï 2. Podejmujemy decyzje w programie
Instrukcje warunkowe w jÚzyku Java
19
19
Rozdziaï 3. Iteracje
Iteracje — informacje ogólne
PÚtla for
PÚtla do ... while
PÚtla while
31
31
32
33
33
Rozdziaï 4. Tablice
Deklarowanie tablic jednowymiarowych
DostÚp do elementów tablicy
Tablice dwuwymiarowe
57
57
58
62
Rozdziaï 5. Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe — informacje ogólne
Rekurencja
79
79
92
Rozdziaï 6. Pliki tekstowe
Pliki tekstowe — informacje ogólne
97
97
1
Proste operacje
wej cia-wyj cia
W tym rozdziale zamieszczono proste zadania wraz z przykïadowymi
rozwiÈzaniami ilustrujÈce, w jaki sposób komputer komunikuje siÚ
z u ytkownikiem w jÚzyku Java.
Operacje wej cia-wyj cia
— informacje ogólne
Ka da aplikacja powinna posiadaÊ mo liwo Ê komunikowania siÚ
z u ytkownikiem. WykorzystujÈc proste przykïady, poka emy, w jaki
sposób program napisany w jÚzyku Java komunikuje siÚ z nim poprzez
standardowe operacje wej cia-wyj cia.
Operacje wej cia-wyj cia w Javie sÈ realizowane poprzez strumienie.
Strumieñ
jest pojÚciem abstrakcyjnym. Mo e on wysyïaÊ i pobieraÊ
informacje i jest poïÈczony z fizycznym urzÈdzeniem (np. klawiatura,
ekran) poprzez system wej cia-wyj cia. W jÚzyku tym zdefiniowano
dwa typy strumieni: bajtowe i znakowe. Standardowy strumieñ wyj-
ciowy w Javie jest reprezentowany przez obiekt
1
out
znajdujÈcy siÚ
1
Obiekty zostanÈ omówione w rozdziale 5.
8
Java. Zadania z programowania z przykïadowymi rozwiÈzaniami
w klasie
System
. Jest to obiekt statyczny klasy
PrintStream
zawierajÈcy
metody
print()
i
println()
.
Metoda
println()
wy wietla argumenty podane w nawiasach
(),
a na-
stÚpnie przechodzi do poczÈtku nowej linii. PewnÈ jej odmianÈ jest me-
toda
print()
. Jej dziaïanie polega na wy wietlaniu argumentów poda-
nych w nawiasach
()
bez przemieszczania kursora do nowego wiersza.
Z A D A N I E
1.1
Napisz program, który oblicza pole prostokÈta. Warto ci boków
a
i
b
wprowadzamy z klawiatury. W programie nale y przyjÈÊ,
e zmienne
a
,
b
oraz
pole
sÈ typu
double
(rzeczywistego).
Przykïadowe rozwiÈzanie — listing 1.1
package zadanie11;
// Zadanie 1.1
import java.io.*;
public class Main
{
public static void main(String[] args)
throws IOException
{
double a, b, pole;
BufferedReader br = new BufferedReader(new
´InputStreamReader(System.in));
System.out.println("Program oblicza pole prostokæta.");
System.out.println("Podaj bok a.");
a = Double.parseDouble(br.readLine());
System.out.println("Podaj bok b.");
b = Double.parseDouble(br.readLine());
pole = a*b;
System.out.print("Pole prostokæta o boku a = " + a + "
´i
boku b = " + b);
System.out.println(" wynosi " + pole + ".");
}
}
Klasy w Javie grupowane sÈ w jednostki zwane pakietami (ang.
packa-
ge).
Pakiet
to zestaw powiÈzanych ze sobÈ tematycznie klas. Do jego
utworzenia sïu y sïowo kluczowe
package
, po którym nastÚpuje nazwa
pakietu zakoñczona rednikiem, co ilustruje linijka kodu poni ej:
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Ciagle dostarczanie oprogramowania w jezyku Java Najlepsze narzedzia i praktyki wdrazania kodu.pdf
(2771 KB)
Android Aplikacje wielowatkowe Techniki przetwarzania.pdf
(2109 KB)
Head First EJB Edycja polska Rusz glowa.pdf
(1704 KB)
Algorytmy struktury danych i techniki programowania dla programistow Java.pdf
(1654 KB)
Head First Java Edycja polska Rusz glowa.pdf
(2880 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin