Thinking in Java Edycja polska.pdf
(
805 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Thinking in Java
edycja polska
Autor: Bruce Eckel
T³umaczenie: Adrian Nowak, Szymon Kobalczyk,
£ukasz Fryz
ISBN: 83-7197-452-3
Tytu³ orygina³u:
Thinking in Java. Second Edition.
Format: B5, stron: oko³o 816
Przyk³ady na ftp: 328 kB
„Najlepsza ksi¹¿ka na temat Javy”, „Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy,
jaki kiedykolwiek widzia³em, dla jakiegokolwiek jêzyka” -- to wybrane opinie
o propozycji wydawnictwa Helion.
Ksi¹¿ka zarówno dla pocz¹tkuj¹cych, jak i ekspertów:
Uczy jêzyka Java, nie zaœ mechanizmów zale¿nych od platformy systemowej.
Poprzez omówienie podstaw wprowadza tematykê zaawansowan¹.
Omawia ponad 300 dzia³aj¹cych programów Javy, ponad 15 000 linii kodu.
Dog³êbnie objaœnienia zasady obiektowoœci oraz ich zastosowania w Javie.
Pocz¹wszy od podstaw sk³adni Javy do jej najbardziej zaawansowanych w³aœciwoœci
(obliczenia rozproszone, zaawansowany potencja³ obiektowy, wielow¹tkowoœæ),
ksi¹¿ka ta zosta³a napisana przede wszystkim po to, by rozbudziæ w pocz¹tkuj¹cym
programiœcie zainteresowanie Jav¹. Przystêpny styl Bruce'a Eckela i ukierunkowane
przyk³ady powoduj¹, i¿ nawet najbardziej tajemnicze pojêcia staj¹ siê zrozumia³e.
Bruce Eckel jest autorem ksi¹¿ki „
Thinking in C++”
, która zdoby³a nagrodê Software
Development Jolt Award dla najlepszej ksi¹¿ki 1995 roku. Programowaniem zajmuje
siê profesjonalnie od 20 lat. Uczy ludzi na ca³ym œwiecie, jak programowaæ
z zastosowaniem obiektów ju¿ od 1986 roku, najpierw jako konsultant C++ a teraz
Javy. By³ cz³onkiem Komitetu Standardów C++, napisa³ 5 innych ksi¹¿ek na temat
programowania zorientowanego obiektowego, wyda³ ponad 150 artyku³ów i prowadzi³
felietony w wielu magazynach informatycznych. Stworzy³ œcie¿kê C++, Javy i Pythona
na konferencji Software Development Conference. Zdoby³ tytu³ naukowy z zakresu
Zastosowañ Fizyki oraz tytu³ magistra z zakresu In¿ynierii Oprogramowania.
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez czytelników JavaWorld w 2000
roku.
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez redakcjê Java Developer
Journal, 1999.
Nagroda za twórczoœæ od Software Development Magazine, 1999.
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
"
"
"
"
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
"
"
"
5RKU VTGEK
1F VoWOCE\[
1F MQTGMVQTC OGT[VQT[E\PGIQ
2T\GFOQYC
Przedmowa do wydania drugiego ............................................................................................23
Java 2...............................................................................................................................24
9RTQYCF\GPKG
Warunki wstępne......................................................................................................................25
Nauka Javy...............................................................................................................................26
Cele ..........................................................................................................................................26
Dokumentacja on-line ..............................................................................................................27
Zawartość rozdziałów ..............................................................................................................27
Ćwiczenia.................................................................................................................................32
Kody źródłowe.........................................................................................................................32
Konwencje zapisu............................................................................................................33
Wersje Javy..............................................................................................................................34
Seminaria .................................................................................................................................34
Projekt okładki .........................................................................................................................35
Podziękowania .........................................................................................................................35
Współpracownicy internetowi.........................................................................................37
4Q\F\KCo
9RTQYCF\GPKG Y YKCV QDKGMVÎY
Postępująca abstrakcja .............................................................................................................40
Obiekt posiada interfejs ...........................................................................................................41
Ukrywanie implementacji ........................................................................................................43
Wielokrotne wykorzystanie implementacji .............................................................................44
Dziedziczenie: wielokrotne u ycie interfejsu ..........................................................................45
Relacja „bycia czymś” a relacja „bycia podobnym do czegoś” ......................................48
Wymienialność obiektów z u yciem polimorfizmu.................................................................49
Abstrakcyjne klasy bazowe i interfejsy ...........................................................................52
6JKPMKPI KP ,CXC
Obiekty, sposób przechowywania i czas ycia ........................................................................53
Kolekcje i iteratory ..........................................................................................................54
Hierarchia z pojedynczym korzeniem .............................................................................55
Biblioteki kolekcji i ich stosowanie.................................................................................56
Dylemat domowy: kto powinien posprzątać?..................................................................57
Obsługa wyjątków — eliminowanie błędów...........................................................................58
Wielowątkowość......................................................................................................................59
Trwałość...................................................................................................................................60
Java i Internet ...........................................................................................................................60
Czym jest Internet?..........................................................................................................60
Programowanie po stronie klienta ...................................................................................62
Programowanie po stronie serwera .................................................................................67
Osobny obszar: aplikacje.................................................................................................67
Analiza i projektowanie ...........................................................................................................68
Etap 0. Zrób plan .............................................................................................................70
Etap 1. Co mamy stworzyć? ............................................................................................70
Etap 2. Jak to zrobimy? ...................................................................................................73
Etap 3. Zbuduj jądro ........................................................................................................76
Etap 4. Przeglądaj przypadki u ycia................................................................................76
Etap 5. Ewolucja..............................................................................................................77
Planowanie popłaca.........................................................................................................78
Programowanie ekstremalne (Extreme Programming)............................................................79
Najpierw napisz testy.......................................................................................................79
Programowanie w parach ................................................................................................80
Dlaczego Java odnosi sukcesy .................................................................................................81
Systemy jest łatwiej opisać i zrozumieć ..........................................................................81
Maksymalne zwiększenie wydajności dzięki bibliotekom..............................................81
Obsługa błędów...............................................................................................................82
Programowanie na wielką skalę ......................................................................................82
Strategie przejścia....................................................................................................................82
Wskazówki ......................................................................................................................82
Problemy zarządzania......................................................................................................84
Java kontra C++ .......................................................................................................................85
Podsumowanie .........................................................................................................................86
4Q\F\KCo
9U\[UVMQ LGUV QDKGMVGO
Dostęp do obiektów poprzez referencje...................................................................................89
Wszystkie obiekty trzeba stworzyć..........................................................................................90
Gdzie przechowujemy dane?...........................................................................................91
Przypadek specjalny: typy podstawowe..........................................................................92
Tablice w Javie................................................................................................................93
5RKU VTGEK
Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu ..............................................................................94
Zasięg...............................................................................................................................94
Zasięg obiektów...............................................................................................................94
Tworzenie nowych typów danych — klasa.............................................................................95
Pola i metody ...................................................................................................................96
Metody, argumenty i wartości zwracane .................................................................................97
Lista argumentów ............................................................................................................98
Tworzenie programu w Javie...................................................................................................99
Widoczność nazw............................................................................................................99
Wykorzystanie innych komponentów ...........................................................................100
Słowo kluczowe static ...................................................................................................101
Twój pierwszy program w Javie............................................................................................102
Kompilacja i uruchomienie............................................................................................103
Komentarze oraz dokumentowanie kodu...............................................................................104
Dokumentacja w komentarzach.....................................................................................105
Składnia .........................................................................................................................105
Osadzony HTML ...........................................................................................................106
@see: odwołanie do innych klas ...................................................................................106
Znaczniki dokumentowania klas ...................................................................................107
Znaczniki dokumentacji zmiennych ..............................................................................107
Znaczniki dokumentacji metod......................................................................................107
Przykład dokumentowania kodu....................................................................................108
Styl programowania ...............................................................................................................109
Podsumowanie .......................................................................................................................110
Ćwiczenia...............................................................................................................................110
4Q\F\KCo
5VGTQYCPKG MQNGLPQEKæ Y[MQPCPKC
U ywanie operatorów Javy....................................................................................................111
Kolejność.......................................................................................................................111
Przypisanie.....................................................................................................................112
Operatory matematyczne...............................................................................................114
Operatory zwiększania i zmniejszania...........................................................................116
Operatory relacji............................................................................................................117
Operatory logiczne.........................................................................................................118
Operatory bitowe ...........................................................................................................120
Operatory przesunięcia..................................................................................................121
Operator trójargumentowy if-else .................................................................................124
Przecinek........................................................................................................................125
Łańcuchowy operator + .................................................................................................125
Najczęstsze pułapki przy u ywaniu operatorów ...........................................................126
Operatory rzutowania ....................................................................................................126
W Javie nie ma „sizeof”.................................................................................................129
6JKPMKPI KP ,CXC
Powtórka z kolejności operatorów ................................................................................129
Kompendium operatorów..............................................................................................130
Sterowanie wykonaniem ........................................................................................................138
Prawda i fałsz.................................................................................................................138
if-else.............................................................................................................................138
return..............................................................................................................................139
Iteracja ...........................................................................................................................139
do-while.........................................................................................................................140
for...................................................................................................................................140
break i continue..............................................................................................................142
switch.............................................................................................................................146
Podsumowanie .......................................................................................................................150
Ćwiczenia...............................................................................................................................150
4Q\F\KCo
+PKELCNK\CELC K URT\æVCPKG
Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor......................................................................151
Przecią anie metod.................................................................................................................153
Rozró nianie przecią onych metod...............................................................................155
Przecią anie a typy podstawowe...................................................................................155
Przecią anie przez wartości zwracane...........................................................................158
Konstruktory domyślne .................................................................................................159
Słowo kluczowe this ......................................................................................................159
Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci .......................................................................162
Do czego słu y finalize()?.............................................................................................163
Musimy przeprowadzić sprzątanie ................................................................................164
Warunek śmierci............................................................................................................167
Jak działa odśmiecacz pamięci ......................................................................................168
Inicjalizacja składowych ........................................................................................................171
Określanie sposobu inicjalizacji ....................................................................................172
Inicjalizacja w konstruktorze.........................................................................................173
Inicjalizacja tablic..................................................................................................................178
Tablice wielowymiarowe ..............................................................................................182
Podsumowanie .......................................................................................................................185
Ćwiczenia...............................................................................................................................185
4Q\F\KCo
7MT[YCPKG KORNGOGPVCELK
Pakiet — jednostka biblioteczna............................................................................................188
Tworzenie unikatowych nazw pakietów .......................................................................189
Własna biblioteka narzędziowa.....................................................................................192
Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania..............................................193
Pułapka związana z pakietami .......................................................................................195
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Ciagle dostarczanie oprogramowania w jezyku Java Najlepsze narzedzia i praktyki wdrazania kodu.pdf
(2771 KB)
Android Aplikacje wielowatkowe Techniki przetwarzania.pdf
(2109 KB)
Head First EJB Edycja polska Rusz glowa.pdf
(1704 KB)
Algorytmy struktury danych i techniki programowania dla programistow Java.pdf
(1654 KB)
Head First Java Edycja polska Rusz glowa.pdf
(2880 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin