Tworzenie aplikacji iOS na urzadzenia iPhone iPod touch oraz iPad Przewodnik dla projektantow serwisow WWW.pdf
(
645 KB
)
Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Tworzenie aplikacji iOS
na urządzenia iPhone,
iPod touch oraz iPad.
Przewodnik dla projektantów
serwisów WWW
Autor:
Kristofer Layon
Tłumaczenie: Łukasz Suma
ISBN: 978-83-246-3331-9
Tytuł oryginału:
The Web Designer’s Guide to iOS Apps:
Create iPhone, iPod touch, and iPad apps
with Web Standards (HTML5, CSS3, and JavaScript)
Format: 170 × 230, stron: 264
Twórz atrakcyjne, zgodne ze standardami WWW aplikacje na urządzenia
iPhone, iPod touch oraz iPad!
•
Jak używać kodu HTML, stylów CSS i języka Java Script w projektowaniu natywnych
aplikacji?
•
Jak korzystać z możliwości obiektowej platformy NimbleKit?
•
Jak wizualizować, planować, projektować i dystrybuować aplikacje iOS?
Są z nami praktycznie wszędzie. Podczas zakupów, jazdy samochodem,
w trakcie joggingu…
a nawet na basenie. Zmieniły nasz sposób pozyskiwania informacji, poszukiwania rozrywki
i komunikacji ze światem. Dzięki urządzeniom takim jak iPhone czy iPad możesz w jednej chwili
sfotografować niezwykłą scenę i rozesłać zdjęcie wszystkim znajomym, by potem wspólnie
wymieniać na jego temat opinie, jednocześnie sprawdzając prognozę pogody i to, jak daleko
jesteś od celu, do którego zmierzasz… Możliwości mobilnych aplikacji pracujących pod kontrolą
iOS ogranicza dziś jedynie ludzka wyobraźnia! Jednak nic nie przemawia do niej tak, jak twarde
dane: tylko do połowy 2010 roku sprzedanych zostało ponad 85 milionów urządzeń pracujących
w tym systemie, a w iTunes App Store dostępnych było ponad 250 tysięcy aplikacji… pobranych
ponad 15 miliardów razy!
Oto książka poświęcona projektowaniu atrakcyjnych, zgodnych ze standardami sieciowymi
aplikacji działających pod kontrolą systemu iOS — aplikacji, które można udostępniać
lub sprzedawać za pośrednictwem iTunes App Store. Podręcznik stanowi doskonałe
wprowadzenie w świat kodu HTML, stylów CSS i języka Java Script, z którymi zaprojektujesz
niezawodne natywne aplikacje, działające na iPhone’ach, iPodach touch oraz iPadach. Dzięki
niemu nauczysz się korzystać z platformy obiektowego C (o nazwie NimbleKit). Platforma ta jest
kolekcją bibliotek elementów umożliwiających tworzenie programów za pomocą obiektowego
języka C, bez konieczności samodzielnego pisania jakiegokolwiek kodu. Książka ta jest ponadto
wszechstronnym przewodnikiem po kwestiach wizualizowania, planowania, tworzenia
i dystrybucji aplikacji iOS oraz szczegółową instrukcją projektowania rozmaitych aplikacji.
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Spis treści
Podziękowania
O autorze
Wstęp
Rozdział 1. Wielkie znaczenie niewielkich rozmiarów
9
11
13
17
Mobilna magia i komputery kieszonkowe ............................................................................... 18
Treść — i kontekst — są wszystkim ......................................................................................... 19
Aplikacje mobilne ≠ aplikacje biurkowe .................................................................................. 21
Magia transformacji .................................................................................................................... 22
Projektowanie zaczyna się od ludzi, a kończy na kodzie ....................................................... 25
Podsumowanie ............................................................................................................................ 27
Rozdział 2. Zakładanie studia projektowania aplikacji
29
Uzyskiwanie Apple Developer ID ............................................................................................. 30
Pobieranie i instalowanie pakietu iOS SDK ............................................................................ 35
Pobieranie i instalowanie pakietu NimbleKit ......................................................................... 37
Podsumowanie ............................................................................................................................ 39
Rozdział 3. Podstawy iOS SDK
41
Rozpoczynanie nowego projektu Xcode .................................................................................. 42
Testowanie i budowanie wykonywalnego pliku aplikacji ..................................................... 55
Podsumowanie ............................................................................................................................ 65
Rozdział 4. Interfejs użytkownika i funkcjonalność iOS
67
Czym jest pasek stanu? ............................................................................................................... 68
Implementowanie paska tytułu ................................................................................................. 71
Projektowanie z wykorzystaniem pasków kart ....................................................................... 72
Nawigacja z wykorzystaniem widoków tabeli ......................................................................... 75
Podsumowanie ............................................................................................................................ 82
6
TWORZENIE APLIKACJI IOS NA URZĄDZENIA IPHONE, IPOD TOUCH ORAZ IPAD
Rozdział 5. Koncentracja na treści — tekst i grafika
83
Strukturyzowanie tekstu ............................................................................................................ 84
Dołączanie treści społecznościowych ....................................................................................... 90
Praca z obrazami ......................................................................................................................... 95
Podsumowanie .......................................................................................................................... 103
Rozdział 6. Koncentracja na treści — mapy
105
Metoda pierwsza: użycie przycisku NKButton ..................................................................... 107
Metoda druga: formatowanie przycisku HTML ................................................................... 114
Przypadek iPada ........................................................................................................................ 119
Podsumowanie .......................................................................................................................... 123
Rozdział 7. Koncentracja na treści — dźwięk
125
Odtwarzanie dźwięku za pomocą kodu HTML5 .................................................................. 126
Dołączanie dźwięku za pomocą elementu NKAudioPlayer ................................................ 128
Podsumowanie .......................................................................................................................... 132
Rozdział 8. Koncentracja na treści — wideo
133
Dostarczanie treści wideo do urządzenia iPad za pomocą kodu HTML5 ........................ 134
Dostarczanie treści wideo za pomocą elementu NKVideoPlayer ...................................... 140
Podsumowanie .......................................................................................................................... 146
Rozdział 9. HTML5 i CSS3
149
Odkrywanie dodatkowych elementów języka HTML5 ....................................................... 150
Więcej możliwości projektowych dzięki kodowi CSS3 ....................................................... 155
Podsumowanie .......................................................................................................................... 178
Rozdział 10. Inne platformy do tworzenia aplikacji mobilnych
179
Emulowanie działania systemu iOS za pomocą rozwiązań PhoneGap i jQTouch .......... 180
Tworzenie natywnych aplikacji za pomocą platformy Titanium Mobile ......................... 186
Tworzenie aplikacji WWW za pomocą platformy Sencha Touch ..................................... 189
Podsumowanie .......................................................................................................................... 191
SPIS TREŚCI
7
Rozdział 11. Promowanie aplikacji
193
Kim jesteś — wybór tożsamości w App Store ....................................................................... 194
Korzystanie z możliwości marketingowych oferowanych przez firmę Apple .................. 197
Tworzenie własnych kanałów marketingowych związanych z aplikacją .......................... 201
Podsumowanie .......................................................................................................................... 210
Rozdział 12. Próbna instalacja i dystrybucja aplikacji
211
Korzystanie z iOS Dev Center ................................................................................................. 212
Korzystanie z iTunes Connect ................................................................................................. 221
Dodawanie aplikacji i zarządzanie nimi ................................................................................ 223
Podsumowanie .......................................................................................................................... 230
Dodatek A. Dodatkowe wytyczne dotyczące projektowania
231
Strategia tworzenia treści ......................................................................................................... 232
Planowanie aplikacji ................................................................................................................. 237
Funkcjonalność aplikacji .......................................................................................................... 242
Przypisy końcowe
Skorowidz
249
251
Plik z chomika:
PDFator
Inne pliki z tego folderu:
Mac OS X Leopard 205 lekcji ze Scottem Kelbym.pdf
(1937 KB)
ABC MAC OS X Lion.pdf
(1053 KB)
Mac OS X 10 7 Lion Podrecznik.pdf
(2348 KB)
Mac OS X 10 4 Tiger Podrecznik.pdf
(1294 KB)
Mac OS X Leksykon kieszonkowy.pdf
(300 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin