Zew_Cthulhu_7ed._Starter_Maski_Nyarlathotepa.pdf

(29375 KB) Pobierz
STARTER
1
Piotr Guss (Order #27652415)
7.
edycja
m
a
s
k
i
n
y
a
r
l
a
t
h
o
t
e
p
a
EDYCJA ANGIELSKA
Autorzy 7. Edycji:
Sandy Petersen
Mike Mason
Paul Fricker
Lynn Willis
Ilustracje:
Alberto Bontempi
Rachel Kahn
Redakcja:
Scott Dorward
Opracowanie Graficzne:
Nicholas Nacario
Dean Englehardt
(Karta
Badacza)
Krój pisma Cristoforo opracowany przez Thomasa Phinney’a
Redaktor Naczelny:
Jerzy Rzymowski
Redaktorzy Pomocniczy:
Paweł Marszałek, Adam Wieczorek
Tłumaczenie:
Maria Piątkowska
Korekta:
Wydawca:
Michał Lisowski
Koordynatorka Projektu:
Daria Pilarczyk
Asystent Koordynatorki:
Marcin Białecki
EDYCJA POLSKA
...
CAŁA JASKRAWOŚĆ
www.calajaskrawosc.pl
Opracowanie Graficzne:
Marcin Bieliński
Maciej Sznurkowski
Ilustracja z okładki:
Sam Lamont i Rhys Pugh
SCENARIUSZ „TAJEMNICA CZARNEGO SARKOFAGU”
Autor:
Adam Wieczorek
Redakcja:
Paweł Marszałek
Konsultacje:
Tomasz Barański, Lynne Hardy, Mike Mason,
Jeff Richard, Artur Wszeborowski
Ilustracje do scenariusza:
Greg Bobrowski, Roch Urbaniak
Testerzy:
Sebastian Kaletka, Grzegorz Kasperczyk,
Jerzy Łanuszewski, Roch Urbaniak
Gra Fabularna Zew Cthulhu
została stworzona przez Sandy’ego
Petersena, a poprawiona m.in. przez Lynna Willisa. Zasady do 7. Edycji
powstały przy współpracy Paula Frickera z Mikem Masonem.
CALL OF CTHULHU,
S
tarter do
7.
edycji
© 2016 Chaosium Inc.; wszystkie
prawa zastrzeżone. „Chaosium Inc.” oraz „Call of Cthulhu” są zarejestrowanymi
znakami towarowymi Chaosium Inc. i  są używane na licencji.
ZEW CTHULHU
GRA FABULARNA
© 2019 Chaosium Inc. Nazwy, opisy, i wszystkie formy przed-
stawienia świata zastosowane w tym podręczniku wywodzą się z dzieł chronionych
prawami autorskimi i znakami towarowymi należącymi do Chaosium Inc. i nie mogą
być wykorzystane lub używane powtórnie bez zgody Chaosium Inc. Wszelkie podo-
bieństwo do prawdziwych postaci jest niezamierzone. chaosium.com
Adres do korespondencji:
Black Monk Michał Lisowski
ul. Kościelna 24a/24
60-538 Poznań
zewcthulhu.com.pl
blackmonk.pl
ISBN: 978-8-36419-807-6
wersja 1.2 (kwiecień 2019)
Piotr Guss (Order #27652415)
HOWARD PHILLIPS
LOVECRAFT
1890 - 1937
t
a
j
e
m
n
i
c
a
c
z
a
r
n
e
g
o
s
a
r
k
o
f
a
g
u
STARTER
„Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach.”
—H. P. Lovecraft
7. edycja
Sandy Petersen
Paul Fricker
Mike Mason
Lynn Willis
Piotr Guss (Order #27652415)
m
a
s
k
i
s
h
itaj
o
o
W eWie thulhu
t
n
Interesuje cię gra
Zew Cthulhu
y
i
Monk? Dobrze trafiłeś! wydawnictwa Chaosium, wydana w Polsce nakładem
Black
a
n
r
Zew Cthulhu
jest klasyczną grą fabularną utrzymaną w konwencji horroru, opartą na
g
l
twórczości H.P. Lovecrafta, w której zwykli ludzie ścierają się z obcymi i przerażającymi
a
siłami rodem z mitów Cthulhu.
d
t
Oryginalnym wydawcą
Zewu Cthulhu
jest Chaosium Inc., jedna z najstarszych firm
e
h
zajmujących się grami fabularnymi. Dorobek wydawnictwa Chaosium stanowią znakomite
o
e
w tym
Zew Cthulhu, RuneQuest
i wiele innych.
tytuły,
t
p
e
Wszystko, czego potrzebujesz, aby zagrać w
Zew Cthulhu
po raz pierwszy, to kilka
p
wielościennych kostek, zasady spisane w niniejszym Starterze, mnóstwo wyobraźni
o
a
i grupa przyjaciół.
n
Witaj
e
w światach
Zewu Cthulhu!
s
Z
W
c
Piotr Guss (Order #27652415)
ROZDZIAŁ
ZEW CTHULHU
1
GRA FABULARNA
O GRZE
Celem gry
Zew Cthulhu
jest przede wszystkim dobra
zabawa z przyjaciółmi podczas odkrywania i tworzenia
wspólnej historii w uniwersum Lovecrafta. Jeden gracz
pełni rolę moderatora, zwanego Strażnikiem Tajemnic
(w skrócie Strażnikiem). Zgodnie z zasadami jego
zadaniem jest prowadzenie gry dla pozostałych osób.
Wcielają się one w nieustraszonych Badaczy Tajemnic
(w skrócie Badaczy), czyli bohaterów opowieści, próbu-
jących odkrywać tajemnice, zrozumieć ich naturę i osta-
tecznie zmierzyć się z okropnościami mitów Cthulhu.
Strażnik wybiera historię do rozegrania. Te historie
zwane są scenariuszami. Jeden z nich znajdziesz na koń-
cu niniejszego Startera. Scenariusz służy Strażnikowi
jako struktura historii, którą ma przedstawić graczom.
Rola Strażnika jest nieco podobna do roli reżysera
tworzącego film, w którym aktorzy nie wiedzą, jak
potoczy się rozgrywana przez nich fabuła. Rozszerzając
tę analogię, graczy można porównać do aktorów, którzy
mają swobodę w improwizowaniu własnych wątków.
Badacze wcale nie muszą być odzwierciedleniem
prowadzących ich graczy. Przeciwnie, często dużo więcej
frajdy sprawia stworzenie bohaterów, którzy w niczym
nie przypominają nas samych – twardych detektywów,
gburowatych taksówkarzy czy dystyngowanych kulty-
stów z wyższych sfer.
Większość rozgrywki opiera się na wymianie słow-
nej. Strażnik przedstawia sytuację, opisując otoczenie,
postaci i zdarzenia graczom. Gracze zaś informują
Strażnika o tym, co zamierzają zrobić ich Badacze.
Strażnik ocenia i odpowiada, czy jest to możliwe, a jeśli
nie, to przedstawia alternatywny rozwój wydarzeń.
3
Stworzona przez Sandy’ego Petersena w 1981 roku i poprawiona przez Mike’a
Masona i Paula Frickera na potrzeby 7. Edycji wydanej w 2015 roku.
WPROWADZENIE
Witaj w
Zewie Cthulhu,
grze pełnej sekretów, tajemnic
i grozy. Wcielając się w rolę niezłomnego Badacza
Tajemnic, podróżujesz do dziwnych i niebezpiecznych
miejsc, odkrywasz mroczne intrygi i stajesz twarzą
w twarz z siłami ciemności. Spotkasz się z przypra-
wiającymi o obłęd bytami, potworami i szalonymi
kultystami. Wertując dziwne i zapomniane księgi
wiedzy, odkryjesz sekrety, których zwykły człowiek
nie powinien znać. Ty i twoi towarzysze możecie
zadecydować o losie świata.
Zew Cthulhu
jest grą fabularną stworzoną na pod-
stawie twórczości Howarda Phillipsa Lovecrafta. Jego
olbrzymi dorobek literacki z lat 20. i 30. XX wieku
opisywał grozę mającą źródło zarówno poza czło-
wiekiem, jak i w jego wnętrzu. Najsłynniejsze dzieło
Lovecrafta stanowią tzw. mity Cthulhu, czyli seria
opowieści ze wspólnymi elementami fabuły, takimi
jak mityczne księgi wiedzy tajemnej i obce istoty na
kształt bóstw. Jeśli nie czytałeś żadnej z jego opowieści,
zdecydowanie polecamy zaopatrzyć się w tomy
Zgroza
w Dunwich, Przyszła na Sarnath zagłada
oraz
Nemezis
i inne utwory poetyckie
opublikowane nakładem wy-
dawnictwa Vesper.
Starter, który posiadasz, zawiera wszystkie
informacje potrzebne do stworzenia postaci do gry
fabularnej
Zew Cthulhu,
a także krótkie wskazówki
na temat samej gry. Wiele zasad zawartych w Księdze
Strażnika Tajemnic
zostało pominiętych w niniejszym
Starterze w celu zachowania zwięzłości.
Gdy rozegrasz jeden lub więcej scenariuszy,
prawdopodobnie będziesz chciał zapoznać się
z podstawowym podręcznikiem zasad
Zewu Cthulhu,
który znajdziesz na stronie chaosium.com (wydanie
angielskie). Podręcznik w polskiej wersji językowej
ukaże się w 2019 roku. Wszystkie informacje na ten
temat znajdziesz na stronie zewcthulhu.com.pl
Piotr Guss (Order #27652415)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin