Flash_i_Wallaby_Projektowanie_animacji_zgodnych_z_HTML5_flawal.pdf

(589 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Creating HTML5 Animations with Flash and Wallaby
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-3940-3
© 2012 Helion S.A
Authorized Polish Translation of the English edition of Creating HTML5 animations with Flash
and Wallaby, 1st Edition 9781449307134 © 2011 Ian McLean
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc., which owns or
controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information
storage retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniej¬szej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficz¬ną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.
Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za
ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/flawal.zip
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/flawal
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Przedmowa ................................................................................................. 7
1. Flash Professional — podstawy .................................................... 15
Platforma Flash
Rzut okiem na program Flash Professional
Importowanie skäadników
Rysowanie ksztaätów
Obsäuga obrazów
Przeksztaäcanie skäadników projektu na symbole
Klatki kluczowe
16
18
22
22
23
26
28
2. Tworzenie prostej animacji HTML5 .............................................. 31
Tworzenie nowego projektu
Tworzenie napisu
Animowanie napisu
Eksportowanie animacji HTML5 przy u yciu Wallaby
31
32
34
38
3. Tworzenie zaawansowanych animacji ........................................ 41
Projektowanie pod kñtem wydajno ci
Wskazówki dotyczñce wydajno ci Wallaby
43
46
4. Obs uga programu Wallaby ..........................................................47
Konwertowanie animacji
47
5
Kup książkę
Poleć książkę
5. Zastosowanie animacji Wallaby ...................................................53
Umieszczanie animacji
Wzbogacanie projektu o prostñ interakcjö
53
58
Skorowidz ................................................................................................. 61
6
_
Spis tre ci
Kup książkę
Poleć książkę
ROZDZIA 2.
Tworzenie
prostej animacji HTML5
Nasza pierwsza, bardzo prosta animacja bödzie przedstawiaäa päynñcy napis.
Efekt bödzie podobny do starego znacznika HTML o nazwie
<marquee>
, a choè
nie jest on szczególnie wyrafinowany, to na poczñtek zupeänie wystarczy.
Po zakoþczeniu pracy nad animacjñ bödziesz potrzebowaè programu Adobe
Wallaby, aby jñ wyeksportowaè. Je li dotychczas go nie zainstalowaäe ,
wykorzystaj wolnñ chwilö na pobranie go ze strony Adobe Labs (http://labs.
adobe.com/).
Tworzenie nowego projektu
Zanim przystñpisz do projektowania animacji, musisz utworzyè nowy pro-
jekt Flasha. Wydaj polecenie
Plik/Nowy
(File/New), aby otworzyè okno dialo-
gowe
Nowy dokument
(New
Document),
pokazane na rysunku 2.1.
We wspomnianym oknie znajdziesz kilka opcji dotyczñcych tworzenia nowego
dokumentu. W tym przypadku potrzebujemy projektu zgodnego z ActionScript
3.0, wiöc wybierz opcjö o takiej wäa nie nazwie i kliknij przycisk
OK.
Na ekranie pojawi siö wówczas nowy dokument Flasha z pustñ scenñ, w której
bödziesz wprowadzaè tekst i animowaè go.
31
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin