JavaScript_dla_dzieci_dla_bystrzakow_jsdzby.pdf
(
778 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: JavaScript For Kids For Dummies
Tłumaczenie: Jakub Kwaśniewski
ISBN: 978-83-283-6031-0
Original English language edition Copyright © 2015 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form.
This translation published by arrangement with John Wiley & Sons, Inc.
Oryginalne angielskie wydanie © 2015 by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
Wszelkie prawa, włączając prawo do reprodukcji całości lub części w jakiejkolwiek formie, zarezerwowane.
Tłumaczenie opublikowane na mocy porozumienia z John Wiley & Sons, Inc.
Translation copyright © 2020 by Helion S.A.
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Making Everything
Easier and related trade dress are trademarks or registered trademarks of John Wiley and Sons, Inc. and/or its
affiliates in the United States and/or other countries. Used by permission.
JavaScript is a registered trademark of Oracle, Inc.
All other trademarks are the property of their respective owners.
Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków, the Dummies Man logo, Making Everything
Easier i związana z tym szata graficzna są markami handlowymi John Wiley and Sons, Inc. i/lub firm
stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Wykorzystywane na podstawie licencji.
Wszystkie pozostałe znaki handlowe są własnością ich właścicieli.
JavaScript jest zastrzeżonym znakiem towarowym Oracle, Inc.
Wszystkie pozostałe znaki handlowe są własnością ich właścicieli.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji
w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich
niniejszej publikacji.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne.
Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://dlabystrzakow.pl/user/opinie/jsdzby
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
dlabystrzakow@dlabystrzakow.pl
WWW:
http://dlabystrzakow.pl
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorach .......................................................................................15
Podziękowania od autorów ...........................................................15
Wprowadzenie ................................................................................17
CZĘŚĆ I: CZYM JEST JAVASCRIPT? ALERT!
JAVASCRIPT JEST CZYMŚ
ŚWIETNYM!
........................................ 21
ROZDZIAŁ 1:
Programowanie internetu ..............................................23
Czym jest programowanie? ..................................................................................... 24
Rozmowa z komputerem ........................................................................................ 24
Wybór języka ............................................................................................................. 26
Czym jest JavaScript? ................................................................................................ 27
Przygotuj swoją przeglądarkę ................................................................................. 29
Otwieranie narzędzi dla deweloperów .................................................................. 30
Poznajemy konsolę JavaScriptu .............................................................................. 32
Uruchamianie pierwszych poleceń ........................................................................ 32
Zabawa z matematyką ............................................................................................. 34
ROZDZIAŁ 2:
Zrozumienie składni ........................................................35
Dokładne precyzowanie intencji ............................................................................ 36
Wydawanie instrukcji ............................................................................................... 37
Przestrzeganie zasad ............................................................................................... 38
Użycie tekstu w napisach ................................................................................... 38
Użycie tekstu w kodzie ....................................................................................... 41
Zwracanie uwagi na znaki niedrukowane ....................................................... 41
Komentowanie .................................................................................................... 42
Spis treści
Kup książkę
5
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 3:
Odbieranie i zwracanie danych ......................................45
Panowanie nad zmiennymi ..................................................................................... 46
Tworzenie zmiennych ........................................................................................ 46
Przechowywanie danych w zmiennych ............................................................ 47
Typy danych .............................................................................................................. 49
Napisy .................................................................................................................. 49
Liczby ................................................................................................................... 51
Typ logiczny ......................................................................................................... 51
Wprowadzanie danych wejściowych ..................................................................... 52
Przechowywanie wprowadzonych danych ...................................................... 53
Odpowiadanie na dane wejściowe ........................................................................ 53
Użycie polecenia alert() ...................................................................................... 53
Użycie polecenia document.write() .................................................................. 55
Łączenie
wejścia i wyjścia ........................................................................................ 56
ROZDZIAŁ 4:
Majsterkowanie z aplikacjami internetowymi ............59
Wprowadzenie do JSFiddle ...................................................................................... 60
Wyświetlanie naszych projektów ...................................................................... 61
Zabawa z projektami .......................................................................................... 62
Majsterkowanie z CSS ........................................................................................ 62
Majsterkowanie z HTML-em .............................................................................. 67
Majsterkowanie z JavaScriptem ........................................................................ 68
Tworzenie konta JSFiddle ........................................................................................ 69
Dzielenie się swoim projektem ............................................................................... 70
Zapisywanie swojej aplikacji ................................................................................... 71
CZĘŚĆ II: ANIMOWANIE INTERNETU ......................................... 73
ROZDZIAŁ 5:
JavaScript i HTML .............................................................75
Pisanie w HTML-u ..................................................................................................... 76
Tekst bez HTML-a ............................................................................................... 76
Użycie HTML-a — znaczniki ponad wszystko .................................................. 76
Podstawowa struktura strony internetowej .................................................... 78
Tworzenie pierwszej strony internetowej ........................................................ 79
Poznaj elementy HTML-a ......................................................................................... 80
Dodawanie atrybutów do elementów ................................................................... 83
Zmienianie HTML-a przy użyciu JavaScriptu ......................................................... 84
Wybieranie elementów przy użyciu getElementById ..................................... 85
Pobieranie wnętrza elementu przy użyciu innerHTML .................................. 85
Sprawdźmy to: zmiana listy ............................................................................... 86
6
Kup książkę
JavaScript dla dzieci dla bystrzaków
Poleć książkę
ROZDZIAŁ 6:
JavaScript i CSS .................................................................89
Poznaj Douglasa — javascriptowego robota ........................................................ 90
Podstawy CSS ........................................................................................................... 90
Selektory CSS ...................................................................................................... 91
Deklaracje CSS .................................................................................................... 92
Właściwości CSS nadają styl .................................................................................... 92
Użycie kolorów w CSS ........................................................................................ 94
Zmiana rozmiaru elementów w CSS ................................................................ 95
Zrozumienie kaskadowości ............................................................................... 98
Umiejscowienie elementów w CSS ................................................................... 98
Skonfiguruj swojego javascriptowego robota! ...................................................... 99
ROZDZIAŁ 7:
Budowa animowanego robota .....................................101
Zmiana CSS przy użyciu JavaScriptu .....................................................................102
Zmieniamy Douglasa przy użyciu JavaScriptu ...............................................103
Eksperymenty na Douglasie ............................................................................104
Roztańcz Douglasa! ................................................................................................105
Obsługa zdarzeń ...............................................................................................106
Tworzenie słuchacza zdarzeń .........................................................................108
Tworzenie animacji w JavaScripcie .................................................................110
Animowanie kolejnego elementu ...................................................................111
Dodanie drugiej funkcji animacji ....................................................................112
CZĘŚĆ III: POZNAWANIE OPERACJI ......................................... 115
ROZDZIAŁ 8:
Budujemy auto marzeń, używając operandów ..........117
Poznajemy operandy .............................................................................................118
Pracujemy z obiektami ..........................................................................................121
Konfigurujemy auto marzeń .................................................................................122
ROZDZIAŁ 9:
Składanie wszystkiego razem
przy użyciu operatorów ................................................127
Przedstawiamy Superkalkulator ...........................................................................128
Forkujemy Superkalkulator .............................................................................128
Używamy Superkalkulatora .............................................................................129
Superkalkulacje z napisami i operatorami arytmetycznymi .............................131
Superkalkulacje z operatorami porównania .................................................133
Sztuczki w Superkalkulatorze ...............................................................................137
Spis treści
Kup książkę
7
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
101_zabaw_z_klockami_Nauka_matematyki_poprzez_zabawe_Podrecznik_dla_rodzicow_i_nauczycieli_101zak.pdf
(9773 KB)
Farming_Simulator_Podrecznik_gracza_farmsi.pdf
(5903 KB)
Getting_Things_Done_dla_nastolatkow_Jak_ogarnac_wiele_spraw_i_zyskac_mnostwo_czasu_getnas.pdf
(5793 KB)
50_niebezpiecznych_zabaw_ktorych_nie_powinienes_zabraniac_dziecku_50nieb.pdf
(1528 KB)
Astronomia_dla_bystrzakow_astron.pdf
(602 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin