Unity_i_C_Praktyka_programowania_gier_uncppg.pdf
(
3303 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane
z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą
również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Małgorzata Kulik
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Grafika na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/uncppg
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/uncppg.zip
ISBN: 978-83-283-6586-5
Copyright © Helion 2020
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ................................................................................................................. 9
O czym jest książka? ................................................................................................................... 9
Co to jest metodyka zwinna oraz Scrum
i jak prowadzony jest projekt gry w tej książce ................................................................. 11
Struktura książki ....................................................................................................................... 12
Zawartość książki ...................................................................................................................... 15
Założenia projektu Symulator Zielarza ................................................................................. 16
Format kodu źródłowego ........................................................................................................ 16
Rozdział 1. Pierwszy sprint. Struktury danych i losowanie choroby ........................ 19
Planowanie ................................................................................................................................ 19
Historyjki użytkownika ............................................................................................................ 19
Komentarz do planowania ...................................................................................................... 20
Zadania do wykonania ............................................................................................................. 20
Prace nad sprintem ................................................................................................................... 21
Utworzenie projektu w Unity .......................................................................................... 21
Przygotowanie struktury folderów w projekcie ............................................................ 22
Teren, słońce i kontroler pierwszoosobowy .................................................................. 24
Prototyp domku zielarza na scenie ................................................................................. 27
Przygotowanie struktur danych — dokumentacja ....................................................... 27
Przygotowanie struktur danych — teoria dotycząca typu enum
oraz wyliczenie CzesciCiala .......................................................................................... 30
Przygotowanie struktur danych — zdarzenia medyczne ............................................ 34
Przygotowanie struktur danych — szansa na zdarzenie medyczne ........................... 35
Przygotowanie struktur danych — substancja i przedmiot leczniczy ....................... 36
Przygotowanie struktur danych — pacjent i postać ..................................................... 37
Ładowanie danych z konfiguracji XML — ładowanie zawartości pliku XML
z zasobów ........................................................................................................................ 38
Kup książkę
Poleć książkę
4
Unity i C#. Podstawy programowania gier
Utworzenie zarządców — singleton i globalny komponent ....................................... 41
Rozszerzenie zarządcy gry i zarządcy zielarstwa — listy z obiektami utworzonymi
na podstawie konfiguracji oraz ogólna część ładowania z konfiguracji ................ 43
Ładowanie danych z konfiguracji XML: zdarzenia medyczne,
szanse na zdarzenia, substancje i przedmioty lecznicze ........................................... 46
Implementacja systemu dnia, nocy i czasu .................................................................... 49
Prototyp pacjenta na scenie, komponent pacjenta i jego powiązanie
ze strukturą danych ....................................................................................................... 53
Generacja pacjentów na scenie i przydzielanie im chorób (zdarzeń pierwotnych) .... 54
Podsumowanie pierwszego sprintu ....................................................................................... 60
Rozdział 2. Drugi sprint. Przebieg chorób i przedmioty na scenie ........................... 63
Planowanie ................................................................................................................................ 63
Historyjki użytkownika ............................................................................................................ 64
Komentarz do planowania ...................................................................................................... 64
Zadania do wykonania ............................................................................................................. 65
Prace nad sprintem ................................................................................................................... 65
Rozbudowa klasy Postac o możliwość dodania parametrów ogólnych ..................... 65
Przetwarzanie wewnętrznych parametrów zdarzenia medycznego ........................... 67
Refaktoring klasy MenedzerZielarstwa w celu sprawniejszego przetwarzania
i tworzenia zdarzeń medycznych ................................................................................ 68
Rozbudowa klasy Pacjent o identyfikator oraz stan życia i śmierci ........................... 71
Implementacja obsługi zdarzeń medycznych pacjenta ................................................ 72
Implementacja prostego systemu tłumaczenia tekstów ............................................... 74
Tworzenie ładnych nazw zdarzeń medycznych ............................................................ 77
Podawanie informacji tekstowej o zdarzeniach ............................................................ 77
Dodanie dymka objaśniającego stan zdarzeń pacjenta ................................................ 78
Wprowadzenie wsparcia do testowej symulacji dużej liczby chorób u pacjentów ..... 83
Dodanie mnożnika części ciała ....................................................................................... 86
Obsługa całkowicie uszkodzonych części ciała ............................................................. 87
Wprowadzenie koncepcji aktywnego obiektu na scenie ............................................. 89
Wskaźnik środka ekranu, który zmienia wygląd po najechaniu
na aktywny obiekt na scenie ........................................................................................ 90
Obsługa pokazywania nazwy przedmiotu po najechaniu na niego
wskaźnikiem kamery ..................................................................................................... 95
Podsumowanie drugiego sprintu ........................................................................................... 98
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Rozdział 3. Trzeci sprint. Plecak, podnoszenie przedmiotów, zapis stanu gry,
leczenie chorób ................................................................................................. 99
Planowanie ................................................................................................................................ 99
Historyjki użytkownika .......................................................................................................... 100
Komentarz do planowania .................................................................................................... 100
Zadania do wykonania ........................................................................................................... 101
Prace nad sprintem ................................................................................................................. 101
Implementacja bazowej klasy zapisu stanu gry MenedzerStanuGry ....................... 101
Użycie klasy MenedzerStanuGry do zapisu pozycji gracza ....................................... 108
Plecak i przedmioty w plecaku ...................................................................................... 110
Ułożenie przedmiotów na ekranie w panelach plecaka
i zarządzanie wybranym panelem ............................................................................. 113
Dodanie podpisu aktywnego przedmiotu .................................................................... 117
Obsługa efektów podnoszenia przedmiotu ................................................................. 119
Obsługa wyrzucania przedmiotu na scenę .................................................................. 121
Tworzenie instancji przedmiotu leczniczego w przedmiocie ................................... 122
Przekazywanie przedmiotów pacjentom ..................................................................... 124
Leczenie pacjentów przedmiotami leczniczymi .......................................................... 126
Implementacja wyświetlania krótkiej wiadomości do gracza ................................... 127
Klasa KontrolerGracza oraz zawracanie gracza,
gdy podejdzie zbyt blisko skraju mapy ..................................................................... 129
Podsumowanie trzeciego sprintu ......................................................................................... 131
Rozdział 4. Czwarty sprint. Generowanie przedmiotów oraz rozwój UI ................. 133
Planowanie .............................................................................................................................. 133
Historyjki użytkownika .......................................................................................................... 133
Komentarz do planowania .................................................................................................... 134
Zadania do wykonania ........................................................................................................... 134
Prace nad sprintem ................................................................................................................. 134
Stworzenie klasy GeneratorObiektow tworzącej aktywne obiekty na scenę .......... 134
Menedżer aktywnych przedmiotów ............................................................................. 139
Refaktoring generacji aktywnych obiektów — pula obiektów .................................. 145
Startowanie generacji obiektów tylko w pobliżu gracza ............................................ 149
Zapamiętywanie przedmiotów w plecaku ................................................................... 151
Kategorie zagrożeń zdarzeń medycznych — poprawa opisu zdarzeń ..................... 153
Refaktoring — wprowadzenie minimalnej i maksymalnej siły
zdarzenia medycznego ................................................................................................ 154
UI pacjenta z mapką przedstawiającą zdarzenia medyczne na ludzkim ciele ........ 156
Podsumowanie czwartego sprintu ....................................................................................... 162
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Unity_Przewodnik_projektanta_gier_Wydanie_III_unipp3.pdf
(4928 KB)
Projektowanie_gier_przy_uzyciu_srodowiska_Unity_i_jezyka_C_Od_pomyslu_do_gotowej_gry_Wydanie_II_progie.pdf
(683 KB)
Projektowanie_gier_w_srodowisku_Unity_3_x_prgun3.pdf
(848 KB)
Unity_i_C_Praktyka_programowania_gier_uncppg.pdf
(3303 KB)
Unity_w_akcji_uniwak.pdf
(3566 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin