UCZENIE SIĘ Z PODRÓŻY.pdf

(7167 KB) Pobierz
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego
w Poznaniu
Agata Wiza
UCZENIE SIĘ Z PODRÓŻY
W NARRACJACH
TURYSTÓW INDYWIDUALNYCH
(BACKPACKERSÓW)
Poznań 2013
SERIA: MONOGRAFIE NR 404
KOMITET WYDAWNICZY
Piotr Gronek, Marcin Grześkowiak, Tomasz Jurek, Stanisław Kowalik
(przewodniczący), Piotr Krutki, Jacek Lewandowski, Wojciech Lipoński,
Wiesław Osiński, Maciej Pawlak, Krystyna Sobieraj (sekretarz), Ryszard
Strzelczyk, Marek Stuczyński
RECENZENT
Maria Reut
Krzysztof Podemski
OPRACOWANIE REDAKCYJNE
Lucyna Borowczyk
KOREKTA
Iwona Lebiedzińska
SKŁAD KOMPUTEROWY
Ewa Rajchowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część niniejszej publikacji nie może być
kserowana, reprodukowana, przechowywana jako źródło danych, przekazywana
w jakiejkolwiek mechanicznej, fotograficznej, elektronicznej lub innej formie
zapisu bez pisemnej zgody posiadacza praw.
Copyright by Akademia Wychowania Fizycznego
im. Eugeniusza Piaseckiego
61-871 Poznań, ul. Królowej Jadwigi 27/39
ISBN 978–83–61414–79–7
ISSN 0239–7161
SPIS TREŚCI
WSTĘP
......................................................................................................
Rozdział I. TEORETYCZNE KONCEPCJE UCZENIA SIĘ
...........
1. Edukacja dorosłych w zmieniającej się rzeczywistości ..........................
2. Wybrane teorie uczenia się ludzi dorosłych ............................................
2.1. Teoria uczenia się transformatywnego Jacka Mezirowa .................
2.2. Teoria uczenia się sytuacyjnego ......................................................
3. Przestrzenie całożyciowego uczenia się .................................................
4. Uczenie się przez doświadczenia, narracje biograficzne ........................
5. Refleksja i refleksyjność w procesie uczenia się ....................................
6. Koncepcja indywidualizmu a uczenie się poprzez aktywność
turystyczną ..............................................................................................
Rozdział II. OBLICZA WIELOKULTUROWOŚCI
............................
1. Przejawy różnorodności kulturowej .......................................................
2. Spotkanie z Innym i odnajdywanie sensu różnic ....................................
3. Porównywanie i ocenianie kultur ............................................................
4. Turystyka możliwością kontaktu międzykulturowego ...........................
5. Budowanie tożsamości dzięki kulturowej różnorodności .......................
6. Edukacja dla wielokulturowości .............................................................
Rozdział III. PERSPEKTYWY ODCZYTYWANIA
BACKPACKINGU
..............................................................
1. Źródła backpackingu i jego rozwój .........................................................
2. Kierunki badań backpackingu .................................................................
3. Fazy rytuału przejścia w kontekście turystyki indywidualnej ................
4. Filary będące istotą backpackingu ..........................................................
5. Znaczenie wzajemnych relacji wśród backpackersów ............................
6. Miejsca postoju przestrzenią kontaktów interpersonalnych ...................
7. Postrzeganie czasu przez turystów indywidualnych ...............................
8. Zewnętrzne symbole backpackingu ........................................................
9. Funkcje turystyki indywidualnej .............................................................
9.1. Funkcja edukacyjna ........................................................................
9.2. Funkcja afiliacyjna ..........................................................................
9.3. Funkcja socjalizacyjna ....................................................................
9.4. Funkcja ekonomiczna .....................................................................
6
10
11
14
15
18
21
25
29
31
36
37
40
45
47
49
53
58
60
63
66
73
75
79
82
85
88
88
91
92
93
3
Zgłoś jeśli naruszono regulamin