technik.rachunkowosci_412[01]_z2.02_n.pdf

(545 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Małgorzata Bączak
Ewa Szymańska
Organizowanie procesu gospodarczego przedsiębiorstwa
412[01].Z2.02
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
0
Recenzenci:
mgr inż. Leonia Jadzewicz
mgr Zofia Sepkowska
Opracowanie redakcyjne:
Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
mgr inż. Maria Majewska
Korekta:
Joanna Iwanowska
Edyta Kozieł
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 412[01].Z2.02
„Organizowanie procesu gospodarczego przedsiębiorstwa” zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu technik rachunkowości.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
2. Wymagania wstępne
3. Cele kształcenia
4. Scenariusze
5.
Ćwiczenia
5.1. Badanie rynku zbytu
5.1.1.
Ćwiczenia
5.1.2. Sprawdzian postępów
5.2. Analiza statystyczna
5.2.1.
Ćwiczenia
5.2.2. Sprawdzian postępów
5.3. Elementy marketingu mix
5.3.1.
Ćwiczenia
5.3.2. Sprawdzian postępów
5.4. Kontrahenci
5.4.1
Ćwiczenia
5.4.2. Sprawdzian postępów
5.5. Organizacja zakupu i sprzedaży
5.5.1.
Ćwiczenia
5.5.2. Sprawdzian postępów
5.6. Reklamacje. Postępowanie reklamacyjne w fazie zakupu i sprzedaży
5.6.1.
Ćwiczenia
5.6.2. Sprawdzian postępów
5.7. Zarządzanie zapasami
5.7.1.
Ćwiczenia
5.7.2. Sprawdzian postępów
5.8. Obliczanie miar, wskaźników statystycznych i zapasów z wykorzystaniem
komputera
5.8.1.
Ćwiczenia
5.8.2. Sprawdzian postępów
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
7. Literatura
3
5
6
7
13
13
13
15
17
17
21
23
23
26
28
28
30
31
31
34
35
35
37
38
38
41
42
42
51
52
66
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik rachunkowości.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne, czyli wykaz umiejętności, jakie powinien mieć już ukształtowane
uczeń, aby bez problemów mógł korzystać z Poradnika dla ucznia,
szczegółowe cele kształcenia, czyli wykaz umiejętności, jakie zdobędzie uczeń podczas
pracy z poradnikiem,
przykładowe scenariusze zajęć do jednostki modułowej,
ćwiczenia,
które pomogą uczniowi zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz
ukształtować umiejętności praktyczne,
zestawy pytań, stanowiące sprawdzian osiągnięć; pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi,
że
uczeń zdobył wiedzę i umiejętności z zakresu jednostki modułowej;
w przypadku trudności należy
ćwiczenia
powtórzyć i wyjaśnić wątpliwości,
przykładowe narzędzie pomiaru dydaktycznego, służące ewaluacji osiągnięć ucznia po
realizacji jednostki modułowej,
literaturę uzupełniającą, która umożliwi uczniowi pogłębienie wiedzy z zakresu jednostki
modułowej.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. samokształcenia
kierowanego, tekstu przewodniego, metody ekspertów.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od
samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Schemat układu jednostek modułowych
412[01].Z2
Organizacja i finansowanie
działalności przedsiębiorstwa
412[01].Z2.01
Prowadzenie polityki
kadrowej przedsiębiorstwa
412[01].Z2.02
Organizowanie procesu
gospodarczego
przedsiębiorstwa
412[01].Z2.03
Finansowanie działalności
przedsiębiorstwa
412[01].Z2.04
wykorzystanie informacji
ekonomicznej w procesie
decyzyjnym
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin