rodzice.pdf

(60 KB) Pobierz
Gry i zabawy
1. Simon says
Zabawa polega na wykonywaniu przez dzieci różnych poleceń. W miarę
wprowadzania nowego słownictwa dokładamy nowe polecenia, pamiętając zawsze o
powtórkach
tego, co dziecko już umie. Sugerowane polecenia:
-Point
to
your pen, pencil,case, book, ruler, rubber, chair, desk, friend, boy, girl,
teacher, Kasia
-Touch your
pen, pencil,case, book, ruler, rubber, chair, desk, friend, boy, girl,
teacher
-Touch something
yellow, green, red, blue, orange, silver, gold, black, white
-Komendy:
Clap your hands, nod your head, stamp your feet, turn around, jump
3/5/4 times, count from..... to …..., say: Hello, Good morning, Good bye, How are
you , I am fine thank you,sit down on your chairs, desks,on the floor, close your eyes,
open your eyes
2. Say and jump
Zabawa polega na połączeniu utrwalania słownictwa z zabawą ruchową, ćwiczy
umiejętność szybkiego reagowania, koordynację ruchową, uczy zdrowej rywalizacji
a) liczebniki 1-10 wycinamy kwadraty z papieru, układamy je na podłodze, dziecko
przeskakuje z kwadratu na kwadrat, musi powiedzieć cyfrę na której stoi
b) zabawa z użyciem flashcards (kartoników) z wprowadzanym/utrwalanym
słownictwem- dziecko przeskakuje nad kartonikami wypowiadając słowa. Można
wprowadzić element mierzenia czasu przy pokonaniu wyznaczonej drogi
c) te samą zabawę można wykorzystać układając na podłodze kolorowe
flamastry/kredki, ćwiczymy z dzieckiem nazwy kolorów
3. Plus i minus
Zabawa polegająca na ćwiczeniu umiejętności dodawania i odejmowania, dzieci
wykonują proste działania matematyczne-dodawanie i odejmowanie. Można
posłużyć się liczmanami lub palcami.
4. How many...... can you see, how many...... have you got?
W miarę poznawania nowego słownictwa możemy rozbudowywać zabawę o nowe
polecenia/elementy. Zadawajemy dziecku pytania
How many
chairs,desks/pens,rubbers/crayons/fingers
can you see?
How many
books/ chairs/pens/pencils
have you got?
5. Cold, warm and....hot
Chowamy przedmiot/obrazek tak, aby dziecko nie wiedziało gdzie się znajduje.
Kierujemy dziecko do celu za pomocą słów
cold-zimno
i
warm-ciepło
do celu
hot-
gorąco.
6. Memory games-sekwencje-zapamiętywanie
Gra ta ma wiele wariacji. Najprostszą wersją jest ułożenie na podłodze obrazków w
ustalonej kolejności. Wydajemy polecenie
Close your eyes,
odwracamy jeden z
obrazków-Open
your eyes-
dziecko odgaduje jaki obrazek został odwrócony. Gdy
dziecko dobrze operuje poznanym słownictwem możemy zakryć wszystkie elementy
i poprosić o odtworzenie z pamięci wszystkich lub części wyrazów (dzieci mają
naprawdę o wiele lepszą pamięć niż my:). W zabawie domowej możemy
wykorzystać zwykłe puzzle, początkowo wybierając najprostsze wyrazy i
ograniczając ilość elementów.
7. Say the word I have got in my mind (powiedz słowo, które mam na myśli)
Ta zabawa również ma wiele wariacji. Ćwicząc wyrazy z konkretnej lekcji, z reguły
nie jest to więcej niż 8-10 wyrazów możemy poprosić żeby dziecko odgadło jaki
wyraz mamy na myśli. Jeżeli ćwiczymy większą liczbę słówek możemy rozpocząć
od pierwszej sylaby, po której dziecko odgadnie o jaki wyraz chodzi (odpadają
wyrazy jednosylabowe:)
ru-ler
ru-bber
hedg-hog
ye-llow
pen-cil
pencil-case
ba-lloon
bath-room
bed-room
gar-den
8.
Śpiewajmy
ze swoim dzieckiem. Wszystkie piosenki których uczymy się w
szkole umieszczone są na płycie dołączonej do ćwiczeń. Już samo słuchanie
wraz z dzieckiem piosenek daje doskonałe efekty.
9. Rapujemy-rymujemy
Do wybranego rytmu dopasowujemy komendy , które sylabizujemy razem z
dzieckiem
Put your book on your deks
Put your pen on your book
Put your bag on your desk
Put your pen in your bag,put your book in your bag and sit on the chair
Zgłoś jeśli naruszono regulamin