w163 układ ssania itd.pdf
(
1787 KB
)
Pobierz
auto
London
288399 London
Data
22.Mai.2020
Zarządzanie silnikiem
Układ ssania
Czujnik położenia przepustnicy
Sprawdzenie -
Rys. 1
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zacisk
Masa
Zasilanie
Sygnał
Sygnał
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony - przepustnica zamknięta
Zapłon włączony - przepustnica całkowicie otwarta
Napięcie
ok. 0 V
ok. 5 V
ok. 0,5-1 V
ok. 4-4,8 V
Wskazówka :Badanie zacisków potencjometru przepustnicy powinno dać
następujące wyniki: napięcie pierwszego z zacisków (masa) równe lub bliskie
0 V, napięcie drugiego z zacisków (zasilanie) równe lub bliskie 5 V a napięcie
trzeciego z zacisków (sygnał) zmienne w zależności od położenia przepustnicy.
Zapłon musi być wyłączony.
Nie zdejmować złącza wielostykowego. Stworzyć dostęp do zacisków złącza wielostykowego
potencjometru przepustnicy.
Włączyć zapłon.
Zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami potencjometru przepustnicy i masą.
Podczas sprawdzania napięcia sygnału uruchomić przepustnicę.
Napięcie musi się zmieniać równomiernie.
Rys. 1
Danepojazdu:
rejestracyjny:
Model:
Kod silnika:
Rok produkcji:
1 / 11
Wyłącznik zamkniętego położenia przepustnicy
Sprawdzenie -
2
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zaciski
1 i2
1 i2
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Oporność
Przepustnica zamknięta
Zero
Przepustnica lekko otwarta
∞
Wskazówka :Wyłącznik zamkniętego położenia przepustnicy może być
zintegrowany w czujniku położenia przepustnicy, który rozpoznaje się
zazwyczaj po 4 lub 5 zaciskach.
Zapłon musi być wyłączony.
Zdjąć złącze wielostykowe z wyłącznika zamkniętego położenia przepustnicy lub
potencjometru przepustnicy.
Zmierzyć oporność pomiędzy zaciskami wyłącznika zamkniętego położenia przepustnicy.
Podczas pomiaru oporności pomiędzy zaciskami, uruchomić przepustnicę.
Rys. 2
Miernik masy przepływu powietrza
Sprawdzenie -
Rys. 3
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zacisk
Masa
Zasilanie czujnika
Zasilanie
Sygnał
Sygnał
Sygnał
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Silnik na biegu jałowym
Silnik pracuje - pełne obciążenie
Napięcie
ok. 0 V
ok. 5 V
11-14 V
ok. 0-0,5 V
ok. 0,5-1,5 V
ok. 3,5-4,9 V
Wskazówka :Badanie zacisków miernika masy przepływu powietrza powinno
dać następujące wyniki: napięcie pierwszego z zacisków (masa) równe lub
bliskie 0 V, napięcie drugiego z zacisków (zasilanie czujnika) równe lub bliskie
5 V a napięcie trzeciego z zacisków (sygnał) zmienne w zależności od
Danepojazdu:
rejestracyjny:
Model:
Kod silnika:
Rok produkcji:
2 / 11
przepływu powietrza. Niektóre mierniki masy przepływu powietrza mają również
zacisk napięcia akumulatora o napięciu równym lub bliskim 12 V i mogą
posiadać również zintegrowany zacisk czujnika temperatury zasysanego
powietrza o napięciu 2,5-4 V przy 10-20°C.
Zapłon musi być wyłączony.
Nie zdejmować złącza wielostykowego. Stworzyć dostęp do zacisków złącza
wielostykowego miernika masy przepływu powietrza.
Włączyć zapłon.
Zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Uruchomić silnik.
Pozostawić na biegu jałowym.
Zmierzyć napięcie sygnału pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Podnieść gwałtownie obroty silnika.
Zmierzyć napięcie sygnału pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Wskazówka :Napięcie sygnału wzrasta wraz ze zwiększającym się
strumieniem powietrza płynącego przez miernik masy przepływu powietrza.
Rys. 3
Miernik objętości przepływu powietrza
Sprawdzanie działania -
Rys. 4
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zacisk
Masa
Zasilanie
Sygnał
Sygnał
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony - klapa zamknięta
Zapłon włączony - klapa otwarta
Napięcie
ok. 0 V
ok. 5 V
0,1-1 V
4,5-5 V
Wskazówka :Badanie zacisków miernika objętości przepływu powietrza
powinno dać następujące wyniki: napięcie pierwszego z zacisków (masa) równe
lub bliskie 0 V, napięcie drugiego z zacisków (zasilanie) równe lub bliskie 5 V a
napięcie trzeciego z zacisków (sygnał) zmienne w zależności od położenia klapy
czujnika. Niektóre mierniki objętości przepływu powietrza mają również
zintegrowany zacisk czujnika temperatury zasysanego powietrza o napięciu
równym 2,5-4 V przy 10-20°C.
Zapłon musi być wyłączony.
Zdjąć rurę zasysającą powietrza z miernika objętości przepływu powietrza.
Nie zdejmować złącza wielostykowego. Stworzyć dostęp do zacisków złącza wielostykowego
miernika objętości przepływu powietrza.
Danepojazdu:
rejestracyjny:
Model:
Kod silnika:
Rok produkcji:
3 / 11
Włączyć zapłon.
Zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Uruchomić klapę czujnika w całym zakresie ruchu.
Zmierzyć napięcie sygnału pomiędzy zaciskiem złącza wielostykowego i masą.
Napięcie musi się zmieniać równomiernie.
Rys. 4
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Sprawdzenie - czujnik analagowy -
Rys. 5
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zaciski
Masa
Zasilanie
Sygnał
Sygnał
Sygnał
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Silnik na biegu jałowym
Silnik pracuje - pełne obciążenie
Napięcie
ok. 0 V
ok. 5 V
4,5-5 V
0,8-1,7 V
4,5-5 V
Wskazówka :Badanie zacisków czujnika ciśnienia kolektora ssącego powinno
dać następujące wyniki: napięcie pierwszego z zacisków (masa) równe lub
bliskie 0 V, napięcie drugiego z zacisków (zasilanie) równe lub bliskie 5 V a
napięcie trzeciego z zacisków (sygnał) zmienne w zależności od ciśnienia w
kolektorze ssącym.
Zapłon musi być wyłączony.
Nie zdejmować złącza wielostykowego. Stworzyć dostęp do zacisków złącza wielostykowego
czujnika ciśnienia kolektora ssącego.
Włączyć zapłon.
Zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Uruchomić silnik.
Pozostawić na biegu jałowym.
Zmierzyć napięcie sygnału pomiędzy zaciskiem złącza wielostykowego i masą.
Podnieść gwałtownie obroty silnika.
Zmierzyć napięcie sygnału pomiędzy zaciskiem złącza wielostykowego i masą.
Rys. 5
Sprawdzenie - czujnik cyfrowy Ford -
Rys. 6
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
Danepojazdu:
rejestracyjny:
Model:
Kod silnika:
Rok produkcji:
4 / 11
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Zaciski
Masa
Zasilanie
Sygnał
Sygnał
Sygnał
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Warunek sprawdzania
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Zapłon włączony
Silnik na biegu jałowym
Silnik pracuje - pełne obciążenie
Częstotliwość
ok. 0 V
ok. 5 V
160 Hz
105 Hz
160 Hz
Wskazówka :Badanie zacisków czujnika ciśnienia kolektora ssącego powinno
dać następujące wyniki: napięcie pierwszego z zacisków (masa) równe lub
bliskie 0 V, napięcie drugiego z zacisków (zasilanie) równe lub bliskie 5 V a
częstotliwość na trzecim z zacisków (sygnał) zmienna w zależności od
ciśnienia w kolektorze ssącym.
Zapłon musi być wyłączony.
Nie zdejmować złącza wielostykowego. Stworzyć dostęp do zacisków złącza wielostykowego
czujnika ciśnienia kolektora ssącego.
Włączyć zapłon.
Zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskami złącza wielostykowego i masą.
Zmierzyć częstotliwość sygnału pomiędzy zaciskiem złącza wielostykowego i masą.
Uruchomić silnik.
Pozostawić na biegu jałowym.
Zmierzyć częstotliwość sygnału pomiędzy zaciskiem złącza wielostykowego i masą.
Rys. 6
Czujnik temperatury zasysanego powietrza
Sprawdzanie oporności -
Rys. 7
Informacje te nie odnoszą się do żadnego konkretnego modelu. Poniższe
informacje są ogólne i podane w celu pomocy w diagnozie.
Temperatura
Ford
15-25°C
Oprócz Forda
15-25°C
DANE TECHNICZNE - wartość orientacyjna
Oporność
ok. 38000 Ω
ok. 2000-3300 Ω
Zapłon musi być wyłączony.
Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury zasysanego powietrza.
Danepojazdu:
rejestracyjny:
Model:
Kod silnika:
Rok produkcji:
5 / 11
Plik z chomika:
mgcompany
Inne pliki z tego folderu:
1 👍 W163 SCHEMATY INSTRUKCJE NAPRAW PO POLSKU.zip
(15840 KB)
W163 schematy naprawy opisyy.zip
(16728 KB)
w163 bezpieczniki 1.pdf
(225 KB)
w163 lokalizacja.jpg
(76 KB)
w163 dane tech.+katalog.pdf
(710 KB)
Inne foldery tego chomika:
[1998] Paffendorf - Smile
[1999] Paffendorf - Where Are You
[2001] Paffendorf - Rhythm And Sex
Dokumenty
Galeria
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin