ROZMOWA Z KOTEM.docx

(823 KB) Pobierz

Temat dnia: „Słuchanie wiersza rozmowa z kotem

 

 

 

CELE OGÓLNE:

·         Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,

·         Zwrócenie uwagi na potrzebę ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta i konieczność opiekowania się nimi,

·         określanie stosunków przestrzennych (na, za, obok, przed),

·         porządkowanie kotów według wielkości: od najmniejszego do największego

·         utrwalanie liczebników głównych i porządkowych 1-6,

·         rozwijanie umiejętności wokalnych,

·         doskonalenie sprawności ruchowej,

·         poznanie techniki orgiami,

 

CELE OPERACYJNE:

·         uważnie słucha i wypowiada się na temat jego treści,

·         potrafi zaopiekować się kotem,

·         wskazuje położenie przedmiotów w przestrzeni,

·         jest spostrzegawcze,

·         porządkuje koty według wielkości od najmniejszego do największego,

·         używa liczebników głównych i porządkowych 1-6,

·         śpiewa piosenkę,

·         jest sprawne ruchowo,

·         wykonuje kota techniką orgiami,

 

METODY PRACY:

·         podające: rozmowa, wiersz, objaśnienia,

·         eksponujące: pokaz,

·         problemowe: zadań stawianych do wykonania;

·         praktyczne: samodzielnych doświadczeń.

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: wiersz „Rozmowa z kotem” - W. Grodzieńska, ilustracji kotów, sylweta płotu, sylwety kolorowych i różnej wielkości kotów, butelka z mlekiem, różnej wielkości, kolorowe kółka, klej, magnetofon, płyta CD z nagraniem piosenki „Kocie drogi”,

 

Przebieg zajęć

 

1. Powitanie

Dzieci witają w kole puszczając iskierkę powitalną w postaci uścisku dłoni.

 

Wszyscy pięknie się witamy

i już w kole ustawiamy

a teraz iskierkę powitalną puszczamy”

 

2. Wiersz „Rozmowa z kotem” - autor: W. Grodzieńska

 

Kto tam puka?

- Kot zbłąkany.

Kogo szuka?

- Dobrej mamy.

Czego pragnie? Na co czeka?

- Na miseczkę pełną mleka...

 

3. Rozmowa na temat wiersza.

 

-        O kim jest mowa w wierszu?

-        Kogo szukał kot?

-        Co oznacza „kot zbłąkany”?

-        Czym odżywiają się koty?

 

4. Oglądanie ilustracji kotów. Rozmowa na temat kotów domowych i

bezdomnych oraz o sposobie, w jaki ludzie opiekują się nimi i pomagają im

przeżyć.

 

5. Globalne czytaninie wyrazu „kot”.

 

6. Zabawa słownikowa – „Dokończ zdanie, rozwijanie słownictwa i myślenia:

 

-        Kot jest…………….

-        Kot lubi ……………

-        Kot ma……………..

-        Kot potrafi…………

 

7. „Kotek i płotek” – zabawa dydaktyczna.

Nauczycielka umieszcza sylwetę kota na płocie, obok płotu, przed płotem, za

płotem. Dzieci określają gdzie jest kot – określają stosunki przestrzenne.

 

8. Zabawa ruchowa „Chodzi sobie kotek wkoło”.

Dzieci siedzą w kole, trzymając ręce za plecami. Wybrane dziecko spaceruje wokół koła podczas mówienia rymowanki:

„chodzę sobie z mleczkiem wkoło, dam je tobie, będzie wesoło”.

 

Po wypowiedzeniu rymowanki dziecko kładzie butelkę z mleczkiem na ręce

wybranego dziecka i ucieka przed nim wokoło. Po czym siada na jego miejsce.

 

9. Zabawa dydaktyczna - porównywanie kotów - wielkość i kolor

 

Porządkowanie kotów od najmniejszego do największego. Przeliczanie

kotów. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi 1-6.

 

 

10. Śpiewanie piosenki połączone z zabawą naśladowczą - „Kocie drogi”


Białe mleczko pije, 
wąsy potem myje.
Przed spacerem 
czyści futro.
Kiedy wróci? 
Może jutro.

Bo jest kotem, 
który lubi 
swoją drogą iść…
Bo jest kotem, 
który lubi 
swoją drogą iść…

Choć go nikt nie uczył, 
bardzo ładnie mruczy.
Łowi myszy, 
pije mleko,
Czasem idzie 
hen, daleko.

Bo jest kotem, 
który lubi 
swoją drogą iść…
Bo jest kotem, 
który lubi 
swoją drogą iść…

 

11.Wykonanie kotka z papieru techniką orgiami.

Przygotowujemy dzieciom 8 kolorowych kółeczek. Jedno dużej wielkości, jedno średniej wielkości oraz 6 małej wielkości. Dzieci kolejno przyklejają kółeczka: kółko duże – tułów, kółko średnie – głowa, kółka małe – zginamy na połowę tworząc uszy oraz łapki. Na koniec dorysowujemy kotkom oczy, nos oraz wąsy.

 

 

 

 


 

 

 

C:\Users\Małgorzata\Desktop\KOTY\canstock4058730.jpg

 

 

 

C:\Users\Małgorzata\Desktop\KOTY\canstock4058730.jpg

 

 

 

C:\Users\Małgorzata\Desktop\KOTY\canstock4058730.jpg

 

 

 

C:\Users\Małgorzata\Desktop\KOTY\canstock6232698.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Małgorzata\Desktop\KOTY\canstock6232698.jpg

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin