Korzystanie z karty programu HobbyKing Boat ESC
autor: Larry Cottrill, AD∅CN - angielski angielski - wersja z grudnia 2016 r
Prawa autorskie 2016 Larry Cottrill
Karta programu HobbyKing Boat ESC jest tania, wygodna i
skuteczne narzędzie do ustawiania i zmiany parametrów biegu szerokiego
zakres używanych ESC HobbyKing Boat (elektronicznych kontrolerów prędkości)
z silnikami bezszczotkowymi w napędzie morskim R / C. Karta jest zoptymalizowana tylko
dla tych ESC łodzi; jako taki NIE powinien być używany z ESC samolotów,
w tym helikoptery. W tym piśmie następujące ESC są kompatybilne z
ta karta programu:
- HobbyKing 30A Boat ESC z 3A UBEC
- HobbyKing 50A Boat ESC z 4A UBEC
- HobbyKing 70A Boat ESC z 4A UBEC
- HobbyKing 90A Boat ESC z 4A SBEC
- HobbyKing 120A Boat ESC z 4A UBEC
Układ panelu karty programu: (zdjęcie: HobbyKing.com)
SKRÓCONY PRZEWODNIK PO KARTIE PROGRAMU HOBBYKING BOAT ESC
1. Najpierw upewnij się, że główny akumulator LiPoly (lub inny) jest odłączony od
WYJŚCIE!
2. Odłącz małe 3-żyłowe złącze kabla ESC od odbiornika R / C.
3. W tylnej krawędzi karty programu znajdują się dwa 3-stykowe gniazda. Połączyć
3-żyłowe złącze ESC do gniazda, które ma TRZY symbole: - + ⊓
Pozostaw drugie gniazdo nieużywane. Upewnij się, że czarny drut jest podłączony pod spodem
symbol - i biały przewód pod symbolem ⊓ (sygnał).
4. Teraz podłącz główną baterię do ESC. Po chwili dwa okna
na karcie programu zaświeci się cyframi - okno POZYCJA
powinien pokazywać 1. Karta programu jest teraz załadowana z obecnym statusem
wszystkie sześć programowalnych parametrów ESC.
Uwaga: w krokach od 5 do 9 zapoznaj się z listą wydrukowaną po prawej stronie
Karta programu - pokazuje opcje wartości dla każdego elementu (parametru). Gdyby
kiedykolwiek chcesz przywrócić WSZYSTKIE parametry z powrotem do domyślnego stanu fabrycznego (
Wartości wydrukowane na liście na pomarańczowo), wystarczy nacisnąć przycisk RESET.
5. Użyj przycisku POZYCJA, aby przewinąć w dół do parametru, który chcesz zmienić.
6. Teraz użyj przycisku WARTOŚĆ, aby przewinąć do ustawienia („Wartość”), którego chcesz użyć.
7. Powtórz kroki 5 i 6 dla każdego parametru, który chcesz zmienić.
8. W tym momencie możesz przejrzeć swoje ustawienia, przewijając wszystkie sześć
wielokrotne użycie przycisku POZYCJA.
9. Po spełnieniu wszystkich ustawień naciśnij przycisk OK. Spowoduje to wysłanie twojego
wybrane ustawienia do ESC i zablokuj je jako parametry bieżące. The
ESC odtworzy szybką 5-nutową skalę muzyczną, aby poinformować, że je otrzymała
i zablokował je. Pozostaną one na miejscu, dopóki nie zdecydujesz się ich przeprogramować.
10. Odłączyć główny akumulator od ESC.
11. Na koniec wyciągnij małe złącze z karty programu i podłącz je ponownie
twój odbiornik R / C. Uważaj, aby uzyskać prawidłową orientację - + ⊓.
12. Jesteś teraz gotowy, aby ponownie włączyć ESC i odbiornik i popłynąć łodzią
z nowymi ustawieniami parametrów.
LISTA PARAMETRÓW / USTAWIEŃ Ponieważ parametry i ich ustawienia są pokazane w formie listy / listy podrzędnej, plik Karta Programu odnosi się do parametrów jako Przedmioty, a ich ustawienia jako Wartości Oto ich lista, ale z kilkoma dodanymi komentarzami / rekomendacje przeze mnie:
Pozycja 1. Uruchomiony model
Wartość 1 - Naprzód z hamulcem [komentarz: NIE zalecane!]
Wartość 2 - Do przodu i do tyłu z hamulcem [Ustawienie fabryczne] *
Wartość 3 - Do przodu i do tyłu [brak hamowania silnikiem]
Punkt 2. Naprawiono akcelerator obszaru [komentarz: To tylko nazbyt wymyślna nazwa co jest po prostu strefą neutralną lub „strefą nieczułości” oddzielającą się do przodu i zakresy odwrotnej przepustnicy]
Wartość 1 - 6 procent *
Wartość 2 - 9 procent [Domyślne ustawienie fabryczne]
Wartość 3 - 12 procent
Pozycja 3. Zabezpieczenie przed niskim napięciem akumulatora [jest to niski punkt PER CELL gdzie włącza się ochrona przed niskim napięciem - szczególnie ważne w przypadku akumulatorów LiPoly]
Wartość 1 - Brak ochrony [NIE zalecane!]
Wartość 2 - 2,6 wolta
Wartość 3 - 2,8 wolta
Wartość 4 - 3,0 woltów *
Wartość 5 - 3,2 V [Domyślne ustawienie fabryczne - idealne do akumulatorów LiPoly]
Wartość 6 - 3,4 V [bardziej konserwatywna wartość dla akumulatorów LiPoly]
Pozycja 4. Tryb uruchamiania (uderzenie)
Wartość 1 - Poziom 1 [duża / wolna skala]
Wartość 2 - poziom 2 [wolna skala sportowa]
Wartość 3 - Poziom 3 [wolna skala sportowa]
Wartość 4 - poziom 4 [skala sportowa]
Wartość 5 - poziom 5 [skala sportowa]
Wartość 6 - poziom 6 [Fabryczne ustawienie domyślne - skala sportowa / prędkość skali / wyścigi]*
Wartość 7 - poziom 7 [skala prędkości / wyścigów]
Wartość 8 - Poziom 8 [zalecany tylko do wyścigów]
Wartość 9 - poziom 9 [zalecany tylko do wyścigów]
Pozycja 5. Siła odwrotna
Wartość 1 - 25 procent [Domyślne ustawienie fabryczne]
Wartość 2 - 50 procent
Wartość 3 - 75 procent
Wartość 4 - 100 procent*
Pozycja 6. Zestaw rozrządu [powszechnie znany jako silnik „kąt wejścia”]
Wartość 1 - 0 stopni [silnik wewnętrzny]
Wartość 2 - 5 stopni [silnik wewnętrzny]
Wartość 3 - 10 stopni [silnik wewnętrzny]
Wartość 4–15 stopni [silnik wewnętrzny]
Wartość 5 - 20 stopni [Domyślne ustawienie fabryczne - dowolny silnik bezszczotkowy]*
Wartość 6-25 stopni [out-runner]
Wartość 7 - 30 stopni [biegacz]
Wartość 8 - Automatyczna [ESC dostosowuje kąt do typu i prędkości silnika]
dgarncarek