Arkusz ćwiczeniowy Oceń Swojego Bliźniego.pdf

(397 KB) Pobierz
Arkusz dwiczeniowy Oceo-Swojego-Bliźniego
Oceo swojego bliźniego ∙ Napisz to ∙ Zadaj cztery pytania ∙ Obród je
Uzupełnij puste pola poniżej, opisując osobę (żywą lub zmarłą), której jeszcze nie przebaczyłeś/aś stuprocentowo.
Używaj krótkich, prostych zdao. Nie poprawiaj siebie – staraj się w pełni doświadczyd złości czy bólu, tak jakby konkretna
sytuacja właśnie miała miejsce. Skorzystaj z okazji, aby wyrazid swoje sądy na papierze.
1.
Kto złości, mąci w głowie, zasmuca albo rozczarowuje Ciebie i dlaczego? Co jest w tej osobie, czego nie lubisz?
Jestem ____________________ na ___________________ ponieważ _________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład: Jestem
zła
na
Pawła,
ponieważ
on mnie nie słucha. Nie docenia mnie. Kłóci się ze mną o wszystko.)
2.
W jaki sposób chcesz, aby ta osoba się zmieniła? Co byś chciał/a, żeby zrobiła?
Chcę, aby __________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład: Chcę, aby
Paweł zauważył,
że
się myli.
Chcę, aby
on
mnie
przeprosił.)
3.
Co jest takiego, co ta osoba powinna lub nie powinna robid, byd, myśled czy czud? Jaką możesz służyd radą?
_______________________ powinien/powinna//nie powinien/nie powinna ____________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład:
Paweł
powinien
zajmowad się sobą lepiej. On
nie powinien się
ze mną kłócid.)
4.
Co ta osoba powinna zrobid abyś był szczęśliwy/szczęśliwa?
Potrzebuję, aby _____________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład: Potrzebuję, aby
Paweł mnie słyszał.
Potrzebuję, aby
Paweł mnie szanował.)
5.
Co myślisz o tej osobie? Zrób listę.
____________________ jest __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład:
Paweł
jest
niesprawiedliwy, arogancki, głośny, nieuczciwy, pełen sprzeczności, nieświadomy.)
6.
Czego nie chciałbyś/chciałabyś już doświadczyd z tą osobą?
Już nigdy nie chcę, aby _______________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________
(Przykład: Nie chcę już więcej się
czud niedoceniona przez Pawła.
Nie chcę więcej
widzied jak on pali i znowu rujnuje swoje zdrowie.)
Cztery pytania
1. Czy to jest prawda?
2. Czy możesz byd absolutnie pewny/a, że to jest prawda?
3. Jak reagujesz, co się dzieje, kiedy wierzysz w tę myśl?
4. Kim mógłbyś/mogłabyś byd, gdybyś nie wierzył/a w tę myśl?
Obród tę myśl.
(Myśl pierwotna:
Paweł mnie nie słucha.)
a) w przeciwieostwo (Paweł
mnie słucha.)
b) do siebie (Ja
siebie nie słucham.)
c) w stronę drugiej osoby (Ja
nie słucham Pawła.)
Na koniec znajdź trzy szczere, konkretne przykłady, które udowadniają, że każda obrócona myśl jest prawdziwa.
I nformacje na temat ' The Work ' dostępne na www. thework. com
© 2010 Byron Katie Inc. All rights reserved. www.thework.com Rev. 26 Oct 2010
Zgłoś jeśli naruszono regulamin