Python_C_JavaScript_Zadania_z_programowania_pycjsz.pdf
(
1943 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe
z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Opieka redakcyjna: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/pycjsz
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-3527-1
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp .............................................................................................. 5
Wprowadzenie .................................................................................. 7
Rozdział 1. Zadania ......................................................................................... 31
Rozdział 2. Rozwiązania ................................................................................... 41
Rozdział 3. Dodatek ....................................................................................... 117
T-komputer ................................................................................................................... 117
Rozdział 4. Trochę historii .............................................................................. 121
Programowanie z „myszką” ......................................................................................... 121
Zastosowanie tablic ...................................................................................................... 123
Języki programowania .................................................................................................. 124
Literatura ..................................................................................... 126
Słowniczek informatyczny ............................................................. 127
Skorowidz .................................................................................... 135
Kup książkę
Poleć książkę
4
Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania
Kup książkę
Poleć książkę
12
Python, C++, JavaScript. Zadania z programowania
C++
Język
C++
został zaprojektowany przez Bjarne’a Stroustrupa jako następca C, rozbu-
dowany głównie o obiektowość. W fazie tworzenia język nazywał się roboczo „C
z klasami”. W latach 90. zyskał dużą popularność zarówno w programowaniu systemo-
wym, jak i użytkowym. C++ jest uznawany za jeden z najlepszych języków do pro-
gramowania obiektowego. Programiści wybierają język C++, jeżeli wymagana jest
najwyższa wydajność, bezpośredni dostęp do systemu i niezawodność. C++ wpłynął zna-
cząco na późniejsze języki, jak Java czy PHP, które mają wiele wspólnych cech syn-
taktycznych.
Struktura programu
źródłowego
Plik
źródłowy
programu jest plikiem tekstowym z poleceniami i instrukcjami języka.
Plik z nadanym rozszerzeniem
c
zawiera program napisany w języku C, a plik z roz-
szerzeniem
cpp
to program
źródłowy
C++.
W wyniku kompilacji powstaje kod pośredni w pliku
o
lub
obj,
a następnie po konso-
lidacji plik wykonywalny.
#include ......;
— dołączenie bibliotek
main()
— program główny
{
— początek programu
............ ;
— instrukcje
}
— koniec programu
Przykład programu
#include <iostream>
// dołączenie biblioteki wejścia/wyjścia — „input/output”
using namespace std;
// użycie przestrzeni nazw std — „stream display”
main()
// program główny
{
// początek programu
int a, b, m, n;
// deklaracje zmiennych typu całkowitego
system("CLS");
// Clear Screen — „czyszczenie” ekranu
cout << "
I liczba = ";
// wyświetlenie tekstu na ekranie
cin >> a;
// wczytanie I liczby z klawiatury do zmiennej
m = a;
// podstawienie
cout << " II liczba = ";
// wyświetlenie tekstu na ekranie
cin >> b;
// wczytanie II liczby z klawiatury do zmiennej
n = b;
// podstawienie
while(a != b)
// powtarzanie czynności, „pętla dopóki”
if (a > b) a =a - b; else b = b - a;
// instrukcja warunkowa „jeżeli”
cout<<" NWD(" << m << "," << n << ") = " << a << endl;
//’ wyprowadzenie wyniku
system("PAUSE");
}
// „przytrzymanie” ekranu — oczekiwanie na klawisz
// koniec programu
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Algorytmy_Data_Science_Siedmiodniowy_przewodnik_Wydanie_II_aldas2.pdf
(4601 KB)
Algorytmy_dla_bystrzakow_algoby.pdf
(2441 KB)
Automatyzacja_nudnych_zadan_z_Pythonem_Nauka_programowania_autopy.pdf
(1606 KB)
Czysty_kod_w_Pythonie_czykop.pdf
(2698 KB)
Aplikacje_internetowe_z_Django_Najlepsze_receptury_apindj.pdf
(1038 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin