Matematyka_Europejczyka_Program_nauczania_matematyki_w_szkole_podstawowej_prmesp.pdf

(469 KB) Pobierz
Program nauczania przeznaczony dla II etapu edukacyjnego.
Program nauczania dostosowany do nowej podstawy programowej zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia
ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r., nr 4, poz. 17).
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autorzy oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za
ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Joanna Łotocka
Projekt okładki: Urszula Buczkowska
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?prmesp
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-2356-3
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Charakterystyka programu
5
Cele kształcenia — wymagania ogólne* .................................................... 5
Cele kształcenia — wymagania szczegółowe* .......................................... 6
Cele wychowawcze nauczania matematyki ............................................. 11
Sposoby realizacji celów ............................................................................. 12
Materiał nauczania ..................................................................................... 14
Ramowy rozkład materiału
30
Klasa IV ........................................................................................................ 30
Klasa V .......................................................................................................... 30
Klasa VI ........................................................................................................ 31
Przewidywane osiągnięcia uczniów
31
Klasa IV ........................................................................................................ 31
Klasa V .......................................................................................................... 32
Klasa VI ........................................................................................................ 34
Kontrola i ocena pracy ucznia
34
Kup książkę
Poleć książkę
4
P
ROGRAM NAUCZANIA MATEMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Kup książkę
Poleć książkę
P
RZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
W tym:
arytmetyka
geometria
razem
80
50
130
31
Klasa VI
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
W tym:
arytmetyka
geometria
algebra
razem
65
55
10
130
Liczby całkowite
Ułamki
Praktyczne zastosowania matematyki
Figury płaskie
Pola trójkątów i czworokątów
Bryły
Elementy algebry
15
30
20
20
20
15
10
Przy założeniu, że w tygodniu odbywają się 4 lekcje matematyki i że rok
szkolny trwa ok. 190 dni powszednich (38 tygodni), przewidywana liczba
lekcji matematyki w roku szkolnym wynosi ok. 150. Przy zaplanowaniu
całorocznej pracy na 130 — 140 jednostek lekcyjnych nauczyciel ma do
dyspozycji ok. 10 — 20godzin, które może przeznaczyć na utrwalanie ma-
teriału lub o które zmniejszy się liczba lekcji z powodu wycieczek, imprez
szkolnych czy nieobecności nauczyciela.
Przewidywane osiągnięcia uczniów
Klasa IV
Uczeń kończący klasę IV powinien umieć:
wykonywać proste działania pamięciowe w zakresie 100;
zapisywać liczby w dziesiątkowym systemie pozycyjnym w zakresie
milionów;
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin