jak-kupowac-nieruchomosci-ponizej-ich-wartosci-rynkowej.pdf
(
662 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Jak kupować nieruchomości
poniżej ich wartości rynkowej"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Marcin Marczak, rok 2009
Autor: Marcin Marczak
Tytuł: Jak kupować nieruchomości poniżej ich wartości rynkowej
Data: 13.04.2020
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
SPIS TREŚCI
1. PRZEDMOWA – KRYZYS – SZANSA DLA
KAŻDEGO..................................................................6
2. KRYZYS – SZANSA CZY ZAGROŻENIE?
..............13
6 Powodów, dla których warto inwestować
w nieruchomości
..................................................................14
3. CZEGO SIĘ DOWIESZ Z TEJ KSIĄŻKI?
...............18
4. ZMOTYWOWANI SPRZEDAWCY: KIM ONI SĄ?
. 20
Sytuacja osobista.................................................................21
Nieruchomość......................................................................21
Sytuacja finansowa..............................................................22
Poważne problemy finansowe.............................................22
Zmiana miejsca zamieszkania.............................................23
Odziedziczenie posiadłości..................................................24
Rozwód................................................................................25
Stan nieruchomości.............................................................25
Brak przepływu pieniężnego...............................................26
Deweloperzy........................................................................27
5. PRZYGOTOWANIE DO PROCESU ZAKUPU
........29
Perspektywa makroekonomiczna.......................................30
Produkt krajowy brutto oraz napływ kapitału
zagranicznego.................................................................32
Zatrudnienie...................................................................32
Efekt Unii Europejskiej
..................................................34
Perspektywa lokalna...........................................................36
6. RODZAJE NIERUCHOMOŚCI
..............................38
Off-plan
...............................................................................38
Nieruchomości ukończone..................................................39
Odsprzedaż..........................................................................40
Proces kupowania nieruchomości poniżej wartości rynkowej.
. .41
Sposoby znalezienia zmotywowanych sprzedawców......41
Gdzie szukać zmotywowanych sprzedawców.................43
Ocena ofert – czy okazja jest prawdziwą okazją?...............48
Faza 1. – Internet................................................................49
Faza 2. – Kalkulacje Matematyczne....................................51
Procent zniżki.................................................................52
Procent kredytu – LTV (Loan To Value)........................52
Cashflow – Przepływ Gotówki........................................52
Procentowy zysk z czynszu (PZC)...................................54
Zwrot z inwestycji...........................................................54
Faza 3. – Fizyczne Sprawdzenie..........................................55
Negocjacje...........................................................................56
Przygotowanie.....................................................................58
Zbieranie informacji podczas negocjacji.............................59
Składanie oferty..................................................................60
Techniki Negocjowania.......................................................61
Przypieczętowanie decyzji...................................................63
Dodatkowe wskazówki...................................................64
Kierowca....................................................................64
Towarzyski.................................................................65
Analityk......................................................................65
Uprzejmy...................................................................66
7. BUDOWANIE SWOJEGO ZESPOŁU DORADCÓW
....67
Broker finansowy................................................................69
Prawnik...............................................................................72
Agent nieruchomości...........................................................74
Agent najmu........................................................................76
Wykonawcy, firmy budowlane............................................77
Inni inwestorzy....................................................................78
8. PLANOWANIE SKUTECZNEJ STRATEGII
...........79
Strategia wyjścia.................................................................82
9. KRYTERIA WYBORU INWESTYCJI W CZASIE
KRYZYSU................................................................84
PODZIĘKOWANIA
..................................................87
O AUTORZE
............................................................88
UŻYTECZNE LINKI
.................................................90
JAK KUPOWAĆ NIERUCHOMOŚCI… — darmowy fragment —
Złote Myśli
Marcin Marczak
4. Zmotywowani sprzedawcy: kim
oni są?
Trudno jest negocjować cenę ze sprzedawcą, który nie ma ta-
kiej potrzeby, aby szybko sprzedać swoją nieruchomość. Aby
odpowiednio wykorzystać sytuację, jaką mamy obecnie na ryn-
ku, należy najpierw zrozumieć, kim jest zmotywowany sprze-
dawca i kto sprzedaje w sytuacji, w której jego rynek już się
skończył i w której wyraźnie widać, że jest on rynkiem kupują-
cego. Musimy zrozumieć dokładnie, przed jakiego rodzaju
trudnościami stoi potencjalny sprzedawca i jakie rozwiązania
mogą być dla niego pomocne.
Kim zatem są zmotywowani sprzedawcy?
Zmotywowani sprzedawcy to właściciele nieruchomości, którzy
pilnie muszą sprzedać z różnych powodów, takich jak sytuacja
osobista, ekonomiczna, a także z powodów związanych ze sta-
nem nieruchomości.
Już podczas rozmowy telefonicznej lub w trakcie spotkania
z potencjalnym sprzedawcą spróbuj ustalić prawdziwy powód
5
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
1-menadzer-doskonaly-komunikacja.pdf
(1796 KB)
262-strategie-marketingowe.pdf
(1580 KB)
2-menadzer-doskonaly-kreatywnosc.pdf
(1367 KB)
5-menadzer-doskonaly-rozwiazywanie-problemow.pdf
(1494 KB)
3-menadzer-doskonaly-przywodztwo.pdf
(1573 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
bezdroża
dlabystrzakow
ebookpoint
Helion
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin