Flash_5_Techniki_zaawansowane_fla5tz.pdf
(
1298 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Flash 5.
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Techniki zaawansowane
Autor: praca zbiorowa
ISBN: 83-7197-566-X
Tytu³ orygina³u:
Flash 5 Studio
Format: , stron: 710
Zawiera CD-ROM
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
Chocia¿ sam program mieœci siê na niewielkiej p³ycie, to mo¿liwoœci Flasha s¹ ogromne.
Pojawi³ siê na scenie internetowej kilka lat temu, ale teraz wykrystalizowa³ siê jako
powa¿ne narzêdzie zdolne do tworzenia atrakcyjnych wizualnie witryn internetowych
wysokiej jakoœci. Lecz to jeszcze nie wszystko: implementacja skryptu ActionScript
w pi¹tej wersji Flasha przekszta³ci³a program w prawdziwe œrodowisko programistyczne,
które umo¿liwia realizacjê w pe³ni interaktywnych projektów od interfejsu u¿ytkownika
do wewnêtrznego przechowywania danych. W niniejszej ksi¹¿ce przedstawimy pe³en
zakres mo¿liwoœci Flasha, a celem autorów jest pokazanie kolejnych zastosowañ tej
u¿ytecznej aplikacji.
Do powstania tej ksi¹¿ki przyczynili siê programiœci, którzy w codziennej pracy stawiaj¹
sobie te same pytania co Ty: Jak powinienem to zrobiæ? Jak mogê to zrobiæ? Jakie
mam mo¿liwoœci do wyboru? W jaki sposób ta technologia rozwinie siê w przysz³oœci?
Jak mogê zapewniæ, ¿e witryna, nad któr¹ pracujê, bêdzie odwiedzana przez
maksymaln¹ liczbê internautów? Jakie s¹ wymagania moich klientów i jak mogê im
sprostaæ? Wszyscy oni stali na linii ognia, walcz¹c z klientami, technologi¹ czy kodem.
Za pomoc¹ tej ksi¹¿ki chc¹ podzieliæ siê z Tob¹ zdobyt¹ wiedz¹.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
O Autorach...................................................................................................................... 11
Niezbadany świat Flasha................................................................................................ 17
Głębia, rozmach i zrozumienie................................................................................................... 17
Podział ksią ki ............................................................................................................................ 18
Preludium...............................................................................................................................................18
Tworzenie zawartości ............................................................................................................................18
ActionScript...........................................................................................................................................18
Dynamiczna zawartość ..........................................................................................................................18
Konteksty...............................................................................................................................................18
Układ ksią ki .............................................................................................................................. 19
Zawartość płyty CD-ROM ......................................................................................................... 20
Część I Preludium............................................................................ 21
Rozdział 1. Zasady projektowania witryny internetowej .............................................. 23
U yteczność................................................................................................................................ 24
U yteczność Flasha ...............................................................................................................................24
Najczęściej spotykane problemy związane z u ytecznością witryn internetowych
wykonanych we Flashu .......................................................................................................................25
Adresy witryn internetowych poświęconych u yteczności...................................................................26
Rola projektanta witryn internetowych ...................................................................................... 27
Definiowanie wiadomości .....................................................................................................................27
Definiowanie publiczności ....................................................................................................................29
Rozwiązanie problemu ............................................................................................................... 31
Projekt konstrukcyjny............................................................................................................................32
Rozmiar plików, wstępne ładowanie, strumieniowanie i akcja loadMovie ..........................................33
Prototyp funkcjonalności .......................................................................................................................36
U yteczność i doświadczenie u ytkownika ............................................................................... 38
Wybór i formatowanie tekstu ................................................................................................................40
Spójność: narzędzie u yteczności .........................................................................................................42
Widoczne elementy projektu ...................................................................................................... 44
Twórczość pomimo ograniczeń.............................................................................................................44
Szkicowanie, miniaturki i bazgroły .......................................................................................................46
Szkicowanie...........................................................................................................................................47
Kompozycja................................................................................................................................ 48
Elementy kompozycji ............................................................................................................................49
Kierunek czytania ..................................................................................................................................51
Szkic kompozycyjny..............................................................................................................................51
4
Flash 5. Techniki zaawansowane
Schematy kolorów ...................................................................................................................... 52
Wybór schematu kolorów......................................................................................................................56
Przykłady kolorów.................................................................................................................................57
Spójność po raz drugi ................................................................................................................. 59
Profil graficzny ........................................................................................................................... 61
Ulepszanie projektów ................................................................................................................. 62
Metoda drastyczna .................................................................................................................................62
Projektowanie witryny internetowej Titoonia.com — studium projektu................................... 64
Przegląd witryny....................................................................................................................................64
Wiadomość ............................................................................................................................................65
Docelowa publiczność ...........................................................................................................................66
Projekt strukturalny ...............................................................................................................................68
Struktura katalogów...............................................................................................................................69
Tworzenie prototypu..............................................................................................................................70
Szkicowanie...........................................................................................................................................71
Kompozycja...........................................................................................................................................72
Kolor......................................................................................................................................................73
Czcionki.................................................................................................................................................75
Tworzenie zawartości witryny Titoonia..................................................................................... 76
Profil graficzny ......................................................................................................................................81
Zakończenie................................................................................................................................ 82
Część II Tworzenie zawartości ........................................................ 83
Rozdział 2. Sprytne klipy ................................................................................................ 85
Wszechstronność sprytnych klipów ........................................................................................... 89
Rozdział 3. Flash i zewnętrzne aplikacje 3D...................................................................103
Podstawy teoretyczne 3D ......................................................................................................... 104
Perspektywa liniowa i rzut ortogonalny ..............................................................................................104
Tworzenie zawartości 3D we Flashu........................................................................................ 107
Ręczne trasowanie we Flashu..............................................................................................................107
Ogólne wskazówki dotyczące stosowania polecenia Trace Bitmap....................................................114
Tworzenie 3D w innych aplikacjach ........................................................................................ 116
Swift 3D...............................................................................................................................................116
Rendering w programie Swift 3D........................................................................................................122
3D Studio Max.....................................................................................................................................126
Vecta 3D ..............................................................................................................................................127
Pluginy Illustrate! 5.0 i Vecta 3D dla 3D Studio Max ........................................................................128
Amorphium Pro ...................................................................................................................................129
Poser ....................................................................................................................................................131
Który produkt wybrać?............................................................................................................. 131
Interaktywność.......................................................................................................................... 132
Prawdziwy trzeci wymiar ......................................................................................................... 133
Optymalizacja zawartości 3D na potrzeby sieci....................................................................... 133
Darmowe modele w sieci ......................................................................................................... 137
Ograniczony rendering ruchu ..............................................................................................................135
Zmniejszanie powierzchni ...................................................................................................................135
Renderowanie części ujęć....................................................................................................................137
Zakończenie.............................................................................................................................. 138
Spis treści
5
Rozdział 4. Animacja kreskówek we Flashu...................................................................139
Początki..................................................................................................................................... 140
Planowanie animacji............................................................................................................................141
Interaktywna zawartość .......................................................................................................................142
Podstawy animacji.................................................................................................................... 143
Przenikanie ujęć — Onion Skinning ...................................................................................................144
Animacja we Flashu ................................................................................................................. 145
Projektowanie postaci..........................................................................................................................145
Skacząca piłka .....................................................................................................................................147
Skaczący człowiek...............................................................................................................................149
Cykle ruchu..........................................................................................................................................150
Optymalizacja ........................................................................................................................... 155
Zakończenie.............................................................................................................................. 157
Rozdział 5. Wideo we Flashu..........................................................................................159
Wybór właściwego klipu .......................................................................................................... 160
Zastosowanie programów QuickTime Pro i Photoshop........................................................... 168
Optymalizacja ........................................................................................................................... 176
Zmiana kolorów wideo............................................................................................................. 178
Skalowanie filmu...................................................................................................................... 179
Zakończenie.............................................................................................................................. 180
Rozdział 6. Dźwięk we Flashu ........................................................................................181
Tworzenie stołu mikserskiego .................................................................................................. 182
Tworzenie i importowanie dźwięków .................................................................................................182
Obiekt koloru we Flashu 5...................................................................................................................197
Kontrolowanie dźwięku pośrednio........................................................................................... 200
Rozbudowanie ćwiczenia ....................................................................................................................202
Zakończenie.............................................................................................................................. 208
Rozdział 7. Efekty przezroczystości................................................................................209
Aktualizacja oryginalnych obrazków ....................................................................................... 216
Optymalizacja rozmiaru pliku animacji ................................................................................... 219
Zawansowana animacja map bitowych .................................................................................... 221
Zakończenie.............................................................................................................................. 222
Rozdział 8. Maskowanie i efekty tekstowe....................................................................225
Warstwy.................................................................................................................................... 225
Podstawy maskowania.............................................................................................................. 226
Animowanie masek .................................................................................................................. 229
Zamaskowany tekst .............................................................................................................................229
Efekt reflektora ....................................................................................................................................232
Efekt koła kolorów ..............................................................................................................................235
Maski i ActionScript................................................................................................................. 239
Efekty tekstowe ........................................................................................................................ 245
Proste efekty tekstowe .........................................................................................................................245
Bardziej zło one efekty tekstowe ........................................................................................................250
Zakończenie.............................................................................................................................. 263
6
Flash 5. Techniki zaawansowane
Rozdział 9. Przyciski i menu...........................................................................................265
Przyciski ................................................................................................................................... 265
Tworzenie przycisków z podpowiedziami ..........................................................................................266
Przyciski w klipach filmowych ...........................................................................................................268
Zastępowanie zachowania przycisku...................................................................................................269
Menu ......................................................................................................................................... 274
Proste menu .........................................................................................................................................275
Pływające menu ...................................................................................................................................277
Poziome menu hierarchiczne...............................................................................................................279
Pionowe menu hierarchiczne...............................................................................................................281
Zakończenie.............................................................................................................................. 286
Część III ActionScript..................................................................... 287
Rozdział 10. Podstawy programowania w środowisku ActionScript............................289
Najwa niejsze zagadnienia programowania............................................................................. 290
Zmienne ...............................................................................................................................................290
Rodzaje zmiennych..............................................................................................................................291
Typy danych ........................................................................................................................................292
Struktury programowania w języku ActionScript.................................................................... 296
Wyra enia ............................................................................................................................................296
Instrukcje .............................................................................................................................................296
Bloki ....................................................................................................................................................297
Sterowanie przepływem ........................................................................................................... 297
Konstrukcje rozgałęzień ......................................................................................................................297
Konstrukcje pętli..................................................................................................................................298
Funkcje ..................................................................................................................................... 300
Obiekty ..................................................................................................................................... 302
Przykłady: zmienne i sterowanie przepływem ......................................................................... 303
Przykłady: funkcje.................................................................................................................... 307
Przykłady: obiekty.................................................................................................................... 312
Zakończenie.............................................................................................................................. 316
Rozdział 11. Integracja środowiska programowania ActionScript ...............................317
Listwy czasowe, klipy filmowe i obiekty................................................................................. 317
Główna listwa czasowa ............................................................................................................ 317
Unikanie blokowania listwy czasowej ................................................................................................318
Praca z klipami filmowymi....................................................................................................... 322
Praca z kilkoma listwami czasowymi..................................................................................................323
Praca z osadzonymi klipami filmowymi .............................................................................................323
Rysunki, klipy filmowe i przyciski......................................................................................................324
Kiedy wykonywany jest kod? .................................................................................................. 325
Wielokolorowe kule bilardowe wykonane za pomocą jednego symbolu ...........................................326
Klipy filmowe jako obiekty — rozwijane menu ...................................................................... 334
Pole tekstowe .......................................................................................................................................334
Pole listy ..............................................................................................................................................335
Zakończenie.............................................................................................................................. 350
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin