Flash_8_Techniki_zaawansowane_Klatka_po_klatce_ppf8tz.pdf
(
2251 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREœCI
Flash 8. Techniki zaawansowane.
Klatka po klatce
Autorzy: Russell Chun, H. Paul Robertson
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a (wstêp, rozdz. 1 – 7),
Rafa³ Joñca (rozdz. 8 – 13, dod. A, B)
ISBN: 83-246-0369-7
Tytu³ orygina³u:
Macromedia Flash 8 Advanced
for Windows and Macintosh: Visual QuickPro Guide
Format: B5, stron: 672
Wykorzystaj wszystko, co oferuje Ci Flash
• Stwórz z³o¿one animacje
• Kontroluj obiekty za pomoc¹ jêzyka ActionScript
• Po³¹cz film wykonany we Flashu z baz¹ danych
Macromedia Flash 8 nie jest po prostu programem do tworzenia animacji wektorowej.
Zawiera on równie¿ — a mo¿e przede wszystkim — potê¿ny jêzyk programowania
ActionScript, wykorzystywany do wielu zadañ zwi¹zanych z tworzeniem interaktywnych
prezentacji multimedialnych i witryn WWW. Dopiero u¿ycie ActionScriptu ujawnia
prawdziw¹ potêgê Flasha. Dziêki temu w pe³ni obiektowemu jêzykowi mo¿na uzyskaæ
efekty niemo¿liwe do osi¹gniêcia za pomoc¹ narzêdzi rysunkowych i animacyjnych Flasha.
W ksi¹¿ce „Flash 8. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce” znajdziesz omówienie
technik zwi¹zanych ze stosowaniem jêzyka ActionScript. Poznasz podstawy tego
jêzyka, a tak¿e dowiesz siê, w jaki sposób pisaæ skrypty i do jakich obiektów je
do³¹czaæ. Nauczysz siê kontrolowaæ za jego pomoc¹ elementy graficzne, dŸwiêkowe,
tekstowe i nawigacyjne umieszczone w prezentacji. Zdobêdziesz wiedzê na temat
mo¿liwoœci po³¹czenia witryn WWW tworzonych we Flashu z zewnêtrznymi plikami,
przegl¹dark¹ internetow¹ i serwerem, na którym s¹ one publikowane. Znajdziesz tu
tak¿e informacje o wykrywaniu i usuwaniu b³êdów w skryptach.
W ksi¹¿ce poruszone zosta³y nastêpuj¹ce tematy:
• zaawansowane narzêdzia animacyjne,
• korzystanie z cyfrowego wideo w filmach Flasha,
• elementy jêzyka ActionScript,
• panel Actions,
• tworzenie i u¿ywanie obiektów,
• zarz¹dzanie listwami czasowymi,
• obs³uga klawiatury i myszy,
• komunikacja z serwerem i przegl¹dark¹,
• pobieranie danych z zewn¹trz,
• sterowanie elementami graficznymi i dŸwiêkiem.
Odkryj niesamowite mo¿liwoœci Flasha i ActionScriptu!
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Spis treści
Wstęp
11
Część I
Rozdział 1.
Zaawansowane animacje
17
Tworzenie złożonych projektów
19
Sposoby automatycznego tworzenia animacji ruchu .............................. 20
Sposoby automatycznego tworzenia animacji kształtu ........................... 31
Tworzenie efektów specjalnych (tylko w wersji Professional) ............... 38
Animowane i złożone maski ................................................................... 42
Praca z wideo
55
Importowanie wideo do Flasha ............................................................... 56
Uaktualnianie i podmienianie filmów ..................................................... 68
Dodawanie elementów Flasha do wideo ................................................. 70
Rotoskopia ............................................................................................... 74
Rozdział 2.
Spis treści
Część II
Rozdział 3.
Podstawy języka ActionScript
77
Posługiwanie się językiem ActionScript
79
Obiekty i klasy ........................................................................................ 80
Metody i właściwości .............................................................................. 81
Używanie notacji kropkowej ................................................................... 82
Więcej na temat interpunkcji ................................................................... 84
Panel Actions ........................................................................................... 85
Edytowanie kodu ActionScript ............................................................... 96
Używanie obiektów ................................................................................. 99
Funkcje .................................................................................................. 113
Stosowanie komentarzy ......................................................................... 114
Część III
Rozdział 4.
Zarządzanie listwami czasowymi i komunikacja 115
Więcej o przyciskach i detektorach zdarzeń
117
Zdarzenia i detektory zdarzeń ............................................................... 118
Klasa Button .......................................................................................... 118
5
Spis treści
Niewidoczne przyciski ..........................................................................
Automatycznie animowane przyciski ...................................................
Animowane przyciski i symbole klipów filmowych .............................
Złożone przyciski ..................................................................................
Możliwości
śledzenia
przycisków .........................................................
Właściwości przycisku ..........................................................................
Klip filmowy jako przycisk ...................................................................
Obsługa klawiatury ...............................................................................
Obsługa myszy ......................................................................................
Menu podręczne ....................................................................................
Tworzenie powtarzających się akcji z wykorzystaniem zdarzenia
onEnterFrame ........................................................................................
Tworzenie powtarzających się akcji z wykorzystaniem setInterval() ...
Podsumowanie — zdarzenia i detektory zdarzeń ..................................
Rozdział 5.
123
125
126
130
135
138
144
151
158
166
173
175
180
Spis treści
Praca z wieloma listwami czasowymi
181
Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych ......................... 182
Ścieżki
adresowe ................................................................................... 183
Bezwzględne i względne
ścieżki
adresowe ........................................... 187
Używanie akcji with do adresowania klipów filmowych ...................... 195
Zasięg .................................................................................................... 197
Klipy filmowe jako kontenery ............................................................... 202
Zarządzanie komunikacją zewnętrzną
207
Komunikowanie się przez przeglądarkę internetową ............................ 208
Ładowanie
zewnętrznych filmów Flasha .............................................. 232
Ładowanie
zewnętrznych obrazków ..................................................... 246
Komunikacja z zewnętrznym wideo ..................................................... 249
Stosowanie projektorów i akcji fscommand .......................................... 258
Komunikowanie się z drukarką ............................................................. 262
Wykrywanie
środowiska
odtwarzania filmu ......................................... 269
Wykrywanie postępu pobierania — programy
ładujące
....................... 275
Rozdział 6.
Część IV
Rozdział 7.
Przekształcanie grafiki i dźwięku
287
Sterowanie klipem filmowym
289
Przeciąganie klipu filmowego ............................................................... 290
Ustawianie właściwości klipu filmowego ............................................. 294
Pobieranie właściwości klipu filmowego .............................................. 297
6
Spis treści
Zmiana koloru klipu filmowego ............................................................
Tworzenie oddziaływania kolorów .......................................................
Stosowanie filtrów do klipu filmowego ................................................
Kontrolowanie kolejności klipów filmowych na stosie ........................
Wykrywanie kolizji klipów filmowych .................................................
Wyznaczanie krawędzi klipu filmowego ..............................................
Dynamiczne generowanie klipów filmowych .......................................
Dynamiczne usuwanie klipów filmowych ............................................
Pobieranie poziomu głębokości klipu filmowego .................................
Dynamiczne tworzenie kształtów ..........................................................
Skalowanie i zniekształcanie klipów filmowych ..................................
Używanie dynamicznych masek ...........................................................
Dostosowanie wyglądu wskaźnika myszy ............................................
Podstawy animacji za pomocą języka ActionScript ..............................
Rozdział 8.
298
304
307
311
315
320
322
329
330
334
353
357
361
364
Sterowanie grafiką rastrową
371
Tworzenie obrazów i dostęp do nich ..................................................... 372
Rysowanie na obiekcie BitmapData ...................................................... 380
Używanie filtrów do modyfikacji obrazów ........................................... 394
Animowanie obrazów rastrowych ......................................................... 401
Sterowanie dźwiękiem
415
Korzystanie z klasy Sound .................................................................... 416
Dołączanie dźwięków ............................................................................ 417
Odtwarzanie dźwięków ......................................................................... 419
Modyfikacja dźwięków ......................................................................... 422
Modyfikacja niezależnych dźwięków ................................................... 424
Przekształcanie dźwięków ..................................................................... 427
Tworzenie dynamicznego sterowania dźwiękiem ................................. 430
Wczytywanie zewnętrznych dźwięków ................................................ 436
Odczyt właściwości dźwięku ................................................................ 438
Wykrywanie zdarzeń dźwięku .............................................................. 441
Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 .................... 443
Spis treści
Rozdział 9.
Część V
Praca z informacjami
447
Rozdział 10.
Sterowanie przepływem informacji
449
Zmienne i wyrażenia ............................................................................. 450
Wczytywanie zewnętrznych zmiennych ............................................... 455
7
Spis treści
Przechowywanie i współdzielenie informacji .......................................
Modyfikacja zmiennych ........................................................................
Łączenie
zmiennych i dynamiczne referencje .......................................
Testowanie informacji za pomocą instrukcji warunkowych .................
Zapewnianie alternatyw dla warunków .................................................
Wiele instrukcji warunkowych — tworzenie rozgałęzień .....................
Łączenie
warunków z operatorami logicznymi .....................................
Pętle .......................................................................................................
463
469
472
475
480
482
488
490
Rozdział 11.
Sterowanie tekstem
495
Wejściowe pole tekstowe ...................................................................... 496
Dynamiczne pole tekstowe .................................................................... 498
Opcje pól tekstowych ............................................................................ 500
Łączenie
tekstu ...................................................................................... 503
Wyświetlanie tekstu w formacie HTML ............................................... 507
Animacja pól tekstowych ...................................................................... 512
Właściwości klasy TextField ................................................................. 515
Dynamiczne generowanie pól tekstowych ............................................ 526
Modyfikacja tekstu w polach tekstowych ............................................. 530
Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewnętrznych
arkuszy stylów ....................................................................................... 541
Modyfikacja zawartości pola tekstowego ............................................. 544
Klasa Selection ...................................................................................... 544
Sterowanie aktywnością pól tekstowych ............................................... 545
Sterowanie zaznaczeniem w polach tekstowych ................................... 548
Wykrywanie zmian w polu tekstowym ................................................. 552
Klasa String ........................................................................................... 555
Analiza ciągów znaków ......................................................................... 556
Aranżacja tekstów ................................................................................. 562
Modyfikacja tekstów ............................................................................. 567
Rozdział 12.
Modyfikacja informacji
569
Obliczenia przy użyciu klasy Math ....................................................... 570
Wyliczanie kątów za pomocą klasy Math ............................................. 571
Wykorzystanie funkcji sinus i cosinus do ruchu pod kątem ................. 579
Obliczanie odległości za pomocą klasy Math ....................................... 583
Generowanie liczb losowych ................................................................. 588
Organizacja informacji przy użyciu tablic ............................................ 591
Spis treści
8
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin