Flash_CS3_Professional_PL_Klatka_po_klatce_fcs3tz.pdf
(
1320 KB
)
Pobierz
Flash CS3 Professional PL.
Klatka po klatce
Autor: Katherine Ulrich
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
ISBN: 978-83-246-1411-0
Tytu³ orygina³u:
Flash CS3 Professional
for Windows and Macintosh
Format: 170x230, stron: 576
Stwórz pe³ne ¿ycia prezentacje internetowe
•
Jak tworzyæ obiekty graficzne i tekstowe?
•
Jak budowaæ animacje i elementy interaktywne?
•
Jak optymalizowaæ i publikowaæ gotowe prezentacje?
Macromedia Flash CS3 to kolejne wcielenie rewelacyjnej aplikacji s³u¿¹cej do kreowania
dynamicznych, animowanych witryn WWW oraz prezentacji multimedialnych. Flash
to rozbudowane narzêdzie ³¹cz¹ce w sobie program graficzny i animacyjny, edytor cyfrowego
wideo oraz œrodowisko programistyczne pozwalaj¹ce na pisanie skryptów w obiektowym
jêzyku ActionScript. Mo¿liwoœci Flasha u³atwiaj¹ o¿ywienie witryn WWW za pomoc¹ dŸwiêku,
interaktywnych przycisków, zapieraj¹cych dech w piersiach animacji i atrakcyjnych interfejsów
u¿ytkownika. Budowane we Flashu arcydzie³a mog¹ byæ odtwarzane nie tylko na monitorach
komputerów, ale tak¿e na wyœwietlaczach telefonów komórkowych i urz¹dzeñ PocketPC.
Ksi¹¿ka „Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce“ to przewodnik po najnowszej wersji
Flasha. Czytaj¹c j¹, nauczysz siê korzystaæ z narzêdzi rysunkowych i animacyjnych, dowiesz
siê, jak tworzyæ obiekty i animowaæ je, a tak¿e poznasz podstawowe sposoby budowania
elementów interaktywnych za pomoc¹ oferowanych przez Flash narzêdzi pomocniczych.
Znajdziesz tu tak¿e informacje o jêzyku ActionScript, importowaniu do prezentacji elementów
utworzonych przy u¿yciu innych aplikacji, dodawaniu cyfrowego dŸwiêku i wideo oraz
testowaniu i optymalizowaniu animacji pod k¹tem odtwarzania przez sieæ lub z dysku.
Przeczytasz tak¿e o publikowaniu gotowej prezentacji. Ka¿de zagadnienie przedstawione jest
w postaci sekwencji czynnoœci uzupe³nionej ilustracjami obrazuj¹cymi ka¿dy krok, co bardzo
u³atwia zrozumienie i wykonanie okreœlonego zadania.
•
Interfejs u¿ytkownika
•
Korzystanie z narzêdzi
•
Tworzenie i edycja obiektów
•
Rozmieszczanie obiektów na warstwach
•
Stosowanie symboli
•
Animacja poklatkowa i automatyczna
•
Tworzenie elementów interaktywnych
•
Importowanie elementów graficznych utworzonych w innych aplikacjach
•
Do³¹czanie dŸwiêku do prezentacji
•
Publikowanie gotowych filmów
Twórz i rób wra¿enie — korzystaj¹c z niesamowitych mo¿liwoœci Flasha!
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1.
11
19
Środowisko
projektowe programu Flash
Praca z dokumentami Flasha ................................................................................ 20
Praca z szablonami dokumentów ......................................................................... 25
Środowisko
projektowe programu Flash ............................................................. 28
Właściwości dokumentu ....................................................................................... 32
Korzystanie z miarek, siatki i linii pomocniczych ............................................... 38
Praca z funkcjami przyciągania ............................................................................ 41
Oglądanie grafik w różnym powiększeniu ........................................................... 45
Panele .................................................................................................................... 47
Panel Inspektor właściwości ................................................................................ 58
Spis treści
Rozdział 2.
Tworzenie prostych grafik
61
Przybornik ............................................................................................................. 62
Tworzenie jednolitych kolorów i gradientów ...................................................... 64
Praca z oknem Próbki ........................................................................................... 69
Tworzenie palet kolorów ...................................................................................... 70
Ustawianie atrybutów wypełnienia ...................................................................... 72
Ustawianie atrybutów obrysu ............................................................................... 74
Tworzenie kształtów geometrycznych ................................................................. 78
Odręczne rysowanie kształtów ............................................................................. 84
Dodawanie obrysów i wypełnień ......................................................................... 94
Rozdział 3.
Praca z tekstem
99
Korzystanie z narzędzia Tekst ............................................................................ 100
Ustawianie atrybutów tekstu .............................................................................. 102
Ustawianie atrybutów akapitu ............................................................................ 109
Rozdział 4.
Modyfikowanie prostych grafik
113
Ustawianie preferencji zaznaczania ................................................................... 114
Zaznaczanie elementów graficznych ................................................................. 116
Korzystanie ze schowka ...................................................................................... 122
Zmiana rozmiaru elementów graficznych ......................................................... 124
Zmiana pozycji elementów graficznych ............................................................. 128
Odbijanie, obracanie i pochylanie ..................................................................... 130
5
Spis treści
Zniekształcanie elementów graficznych ............................................................ 134
Modyfikowanie wypełnień i obrysów ................................................................ 137
Modyfikowanie kształtów — narzędzia odręcznego rysowania .......................... 144
Modyfikowanie kształtów — krzywe Béziera ................................................... 147
Modyfikowanie
ścieżek
obiektów pierwotnych ................................................ 155
Konwertowanie kształtów ................................................................................... 160
Rozdział 5.
Złożone grafiki na jednej warstwie
163
Praca z grupami ................................................................................................... 166
Edycja grup ......................................................................................................... 169
Sterowanie kolejnością wyświetlania ................................................................. 171
Łączenie
obiektów rysunkowych i pierwotnych ............................................... 173
Rozdział 6.
Grafiki umieszczone na wielu warstwach
175
Operacje na warstwach dostępne na osi czasu .................................................. 176
Tworzenie i usuwanie warstw oraz folderów .................................................... 177
Kontrolowanie warstw i folderów ...................................................................... 180
Ustawianie właściwości warstwy na osi czasu ................................................... 182
Organizowanie warstw w folderach ................................................................... 184
Praca z grafikami na różnych warstwach ........................................................... 187
Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami .................................................... 189
Rozmieszczanie elementów graficznych na warstwach .................................... 192
Praca z warstwami linii pomocniczych i warstwami linii ruchu ........................... 193
Praca z warstwami maskującymi ........................................................................ 195
Rozdział 7.
Spis treści
Praca z symbolami
199
Panel Biblioteka .................................................................................................. 200
Hierarchia biblioteki ........................................................................................... 204
Konwertowanie grafik na symbole ..................................................................... 206
Tworzenie nowych symboli od podstaw ............................................................ 210
Zastosowanie instancji symbolu ......................................................................... 213
Modyfikowanie instancji symbolu ..................................................................... 214
Zastępowanie instancji symbolu ........................................................................ 218
Edycja symboli głównych ................................................................................... 220
Powielanie symboli głównych ............................................................................ 221
Usuwanie symboli głównych .............................................................................. 222
Konwersja instancji symboli na grafiki .............................................................. 223
Rozdział 8.
Animacja poklatkowa
225
Korzystanie z osi czasu ....................................................................................... 226
Tworzenie klatek kluczowych ............................................................................ 230
Tworzenie zakresu klatek ................................................................................... 234
6
Spis treści
Zaznaczanie klatek .............................................................................................. 236
Manipulowanie klatkami jednej warstwy .......................................................... 239
Usuwanie klatek .................................................................................................. 243
Tworzenie prostej animacji poklatkowej ........................................................... 246
Podgląd akcji ....................................................................................................... 248
Wygładzanie animacji ......................................................................................... 250
Tryb przenikania ujęć (tryb
łusek
cebuli) .......................................................... 252
Edycja wielu klatek ............................................................................................. 254
Parametr Szybkość odtwarzania ......................................................................... 256
Zróżnicowana szybkość animacji ....................................................................... 257
Rozdział 9.
Automatyczna animacja ruchu z klatkami pośrednimi
259
Tworzenie animacji ruchu z klatkami pośrednimi ............................................ 260
Dodawanie klatek kluczowych do animacji ruchu ............................................ 264
Animowanie efektów kolorystycznych ............................................................... 265
Animowanie grafik zmieniających rozmiar ........................................................ 266
Obracanie grafik .................................................................................................. 268
Animacja ruchu grafiki po linii prostej .............................................................. 271
Animacja ruchu grafiki wzdłuż
ścieżki
.............................................................. 273
Orientacja grafiki na
ścieżce
ruchu .................................................................... 277
Zmiana szybkości animacji ................................................................................. 279
Ponowne wykorzystanie animacji ruchu ........................................................... 285
Rozdział 10.
Spis treści
Automatyczna animacja kształtu z klatkami pośrednimi
291
Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem
automatycznej animacji kształtu ........................................................................ 292
Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień ................................................ 295
Animacja kształtu wielu elementów ................................................................... 297
Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany ............................ 299
Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji ...................... 304
Rozdział 11.
Skomplikowane zadania animacyjne
307
Znaczenie scen .................................................................................................... 308
Manipulowanie klatkami umieszczonymi na różnych warstwach ................... 311
Tworzenie wielu animacji ruchu ........................................................................ 314
Animowanie skomplikowanych kształtów ......................................................... 319
Odwracanie klatek .............................................................................................. 321
Połączenie animacji automatycznej z techniką animacji poklatkowej ............. 323
Zapisywanie animacji jako symboli graficznych ............................................... 325
Wykorzystanie animowanych symboli graficznych .......................................... 329
Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych ..................................... 332
7
Spis treści
Wykorzystanie symboli klipów filmowych ........................................................ 336
Wykorzystanie animowanych masek ................................................................. 339
Korzystanie z filtrów ........................................................................................... 345
Rozdział 12.
Tworzenie interaktywnych przycisków
353
Tworzenie prostego symbolu przycisku ............................................................ 355
Tworzenie symboli przycisków zmieniających kształt ....................................... 359
Tworzenie w pełni animowanego symbolu przycisku ...................................... 362
Korzystanie z komponentu przycisku ................................................................ 365
Modyfikacja komponentów przycisku ............................................................... 368
Tworzenie przycisków klipów filmowych ......................................................... 374
Rozdział 13.
Prosta interaktywność
379
Panel Operacje .................................................................................................... 380
Dostosowanie panelu Operacje ......................................................................... 382
Organizacja operacji w klatkach ......................................................................... 385
Dołączanie operacji do klatek ............................................................................ 386
Dodawanie operacji do przycisków ................................................................... 390
Podgląd działania operacji .................................................................................. 401
Modyfikowanie i rozbudowywanie skryptów dla przycisku ............................. 404
Wybieranie zdarzeń ............................................................................................ 408
Komponenty przycisku ....................................................................................... 412
Obsługa wielu zdarzeń za pomocą jednej funkcji obsługi zdarzenia ............... 415
Klipy filmowe działające jak przyciski ............................................................... 417
Sterowanie osią czasu za pomocą przycisków ................................................... 421
Łącza
do stron internetowych ............................................................................ 425
Zamiana animacji osi czasu na kod .................................................................... 429
Przyciski sterujące obiektami graficznymi ........................................................ 432
Rozdział 14.
Spis treści
Wykorzystanie grafiki spoza programu Flash
441
Importowanie bitmap ......................................................................................... 442
Importowanie plików z programu Photoshop ................................................... 444
Importowanie plików z programu Adobe Illustrator ........................................ 450
Importowanie plików z programu Fireworks ................................................... 457
Importowanie z programu FreeHand ............................................................... 459
Rozdział 15.
Dołączanie dźwięku
461
Importowanie dźwięków .................................................................................... 462
Dołączanie dźwięków do klatek ......................................................................... 464
Dołączanie dźwięków do przycisków ................................................................ 468
Wykorzystanie dźwięków zdarzeń ....................................................................... 470
Opcja Uruchom ................................................................................................... 474
8
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin