Macromedia_Studio_8_Oficjalny_podrecznik_stu8op.pdf
(
585 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREœCI
Macromedia Studio 8.
Oficjalny podrêcznik
Autorzy: Shaowen Bardzell, Jeffrey Bardzell
T³umaczenie: Pawe³ Kita, Tomasz Koz³owski, Marcin Rogó¿
ISBN: 83-246-0308-5
Tytu³ orygina³u:
Macromedia Studio 8:
Training from the Source
Format: B5, stron: 480
Polecane przez firmê Macromedia Ÿród³o informacji o pakiecie Macromedia Studio 8
• Zaprojektuj witrynê WWW za pomoc¹ Fireworks
• Napisz, korzystaj¹c z Dreamweavera, kod HTML zgodny ze standardami
• Dodaj elementy interaktywne we Flashu
• U¿yj ColdFusion do utworzenia logiki biznesowej oraz po³¹czenia strony
z baz¹ danych
Macromedia Studio 8 to wszechstronny pakiet przeznaczony dla twórców witryn
i aplikacji WWW. Za pomoc¹ wchodz¹cych w jego sk³ad aplikacji mo¿na kompleksowo
zrealizowaæ projekt nawet najbardziej skomplikowanego serwisu internetowego.
Dziêki perfekcyjnej integracji elementów pakietu przygotowanie projektu graficznego
w Fireworks, kodu HTML w Dreamweaverze, elementów interaktywnych we Flashu
i elementów generowanych dynamicznie w ColdFusion to jeden, p³ynnie
przebiegaj¹cy proces.
Dziêki ksi¹¿ce „Macromedia Studio 8. Oficjalny podrêcznik” poznasz narzêdzia zawarte
w tym pakiecie i nauczysz siê wykorzystywaæ je, projektuj¹c witryny i aplikacje
internetowe. Przygotowany wspólnie z dzia³em pomocy technicznej firmy Macromedia
poradnik bêdzie dla Ciebie doskona³ym Ÿród³em wiedzy o Fireworks, Dreamweaverze,
Flashu, Contribute i ColdFusion. Realizuj¹c kolejne æwiczenia, zaprojektujesz statyczn¹
witrynê WWW i dodasz do niej elementy dynamiczne oraz interaktywne. Zapoznasz siê
z mo¿liwoœciami poszczególnych sk³adników Macromedia Studio 8 i dowiesz siê, na
którym etapie procesu produkcji witryny WWW s¹ one przydatne.
• Przygotowanie projektu graficznego witryny
• Optymalizacja i eksport grafiki
• Import kodu wygenerowanego przez Fireworks do Dreamweavera
• Tworzenie szablonu strony
• Definiowanie stylów CSS
• Budowanie animacji i elementów interaktywnych we Flashu
• Korzystanie z cyfrowego wideo w filmach Flasha
• Integracja witryny WWW z baz¹ danych
• £¹czenie prezentacji we Flashu ze skryptami ColdFusion
• Aktualizacja treœci witryny za pomoc¹ Contribute
Skorzystaj z najlepszego Ÿród³a wiedzy i przekonaj siê,
jak Macromedia Studio mo¿e usprawniæ Twoj¹ pracê
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Wstęp ................................................................................................................................................................................................... 11
Projekt 1. Strona internetowa Jade Valley
Część I Fireworks ....................................................................................................................................17
Lekcja 1. Przygotowanie grafiki .............................................................................................................................................. 19
Rysowanie kształtów logo ........................................................................................................................................20
Dodawanie kolorów i tekstur ...................................................................................................................................28
Dodawanie tekstu ......................................................................................................................................................32
Montaż z użyciem fotografii cyfrowych ................................................................................................................ 35
Dodawanie tekstu ......................................................................................................................................................39
Dodawanie efektów tekstowych ..............................................................................................................................42
Czego się nauczyłeś? ..................................................................................................................................................44
Lekcja 2. Projektowanie interfejsu strony ......................................................................................................................... 45
Tworzenie przycisków ...............................................................................................................................................47
Tworzenie stanu Over dla przycisku .......................................................................................................................54
Wykorzystanie biblioteki .........................................................................................................................................58
Tworzenie banera dla strony ....................................................................................................................................62
Dopracowanie projektu strony ................................................................................................................................ 63
Tworzenie schematu cięcia strony internetowej ....................................................................................................67
Zwiększanie poziomu dostępności strony .............................................................................................................70
Czego się nauczyłeś? ..................................................................................................................................................72
Lekcja 3. Eksportowanie projektu strony .......................................................................................................................... 73
Optymalizacja logo ...................................................................................................................................................75
Optymalizacja paska nawigacji ................................................................................................................................82
Eksport cięć Fireworks jako warstw CSS ................................................................................................................86
Eksport cięć programu Fireworks jako tabel .........................................................................................................89
Czego się nauczyłeś? ..................................................................................................................................................94
SPIS TREŚCI
5
Część II Dreamweaver ..........................................................................................................................95
Lekcja 4. Przygotowanie nowej strony ................................................................................................................................ 97
Definiowanie strony statycznej w Dreamweaver ...................................................................................................99
Tworzenie nowej strony HTML ............................................................................................................................ 104
Importowanie kodu HTML Fireworks do Dreamweaver .................................................................................. 109
Tworzenie warstw CSS w Dreamweaver ............................................................................................................... 112
Dodawanie tekstu zastępczego ...............................................................................................................................115
Dodawanie stopki oraz podstawowej nawigacji .................................................................................................. 119
Wstawianie obrazów ............................................................................................................................................... 122
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 125
Lekcja 5. Tworzenie szablonu strony ................................................................................................................................ 127
Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów (CSS) ...................................................................................... 129
Przedefiniowanie znaczników HTML ...................................................................................................................131
Dodawanie własnych klas ....................................................................................................................................... 135
Stosowanie stylów CSS ............................................................................................................................................ 136
Finalizowanie rozmieszczenia ............................................................................................................................... 140
Rozszerzanie dostępności witryny ........................................................................................................................ 147
Konwertowanie strony do szablonu Dreamweaver ............................................................................................ 150
Wyznaczanie obszarów edytowalnych ..................................................................................................................151
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 155
Lekcja 6. Tworzenie zawartości strony ............................................................................................................................. 157
Tworzenie strony za pomocą szablonu ................................................................................................................ 159
Dodawanie odnośników ......................................................................................................................................... 164
Praca z tabelami ....................................................................................................................................................... 166
Wstawianie i wyrównywanie grafiki ...................................................................................................................... 170
Tworzenie elementów list ....................................................................................................................................... 175
Kończenie prac nad stroną recipes.htm ............................................................................................................... 176
Modyfikacja szablonów .......................................................................................................................................... 179
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 181
Część III Flash .......................................................................................................................................183
Lekcja 7. Tworzenie filmu Flasha ........................................................................................................................................ 185
Obszar roboczy programu Flash ........................................................................................................................... 186
Wprowadzenie do architektury Flasha ................................................................................................................. 188
Przygotowywanie sceny .......................................................................................................................................... 189
Praca z listwą czasu .................................................................................................................................................. 190
Ustalanie długości filmu za pomocą klatek statycznych ................................................................................... 194
Tworzenie struktury czasowej za pomocą klatek kluczowych i etykiet ............................................................ 195
6
Macromedia Studio 8.
Oficjalny podręcznik
Dodawanie treści w poprzek warstw ..................................................................................................................... 197
Importowanie grafiki w formacie mapy bitowej .................................................................................................200
Przygotowywanie drugiego i trzeciego ekranu .................................................................................................... 201
Praca z biblioteką .....................................................................................................................................................204
Kończenie podstawowego układu elementów .....................................................................................................205
Dodawanie treści drugiego ekranu ........................................................................................................................206
Projektowanie grafiki przycisku ............................................................................................................................208
Dodawanie zawartości trzeciego ekranu .............................................................................................................. 211
Konwertowanie istniejącej grafiki na symbole .................................................................................................... 214
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 217
Lekcja 8. Tworzenie animacji i dodawanie interaktywności ................................................................................. 219
Testowanie filmów Flasha ...................................................................................................................................... 221
Animowanie elementów .........................................................................................................................................223
Tworzenie efektu zanikania i pojawiania się grafiki ...........................................................................................226
Dodawanie interaktywności do filmu Flasha ......................................................................................................229
Dodawanie efektu po najechaniu kursorem na przycisk ...................................................................................236
Publikowanie filmu Flasha ....................................................................................................................................240
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................243
Lekcja 9. Wideo w filmach Flasha ....................................................................................................................................... 245
Przygotowywanie filmu ..........................................................................................................................................246
Konwersja wideo do formatu FLV ........................................................................................................................248
Publikowanie wideo we Flashu ..............................................................................................................................256
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................259
Projekt 2. Wykład o Dantem
Część IV Dreamweaver i Flash .......................................................................................................261
Lekcja 10. Przygotowywanie witryny Dante ................................................................................................................. 263
Definiowanie witryny Dante .................................................................................................................................265
Tworzenie stron zastępczych .................................................................................................................................267
Formatowanie strony głównej ...............................................................................................................................270
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................277
Lekcja 11. Nieliniowa interakcja z wykorzystaniem technologii Flash ............................................................ 279
Interaktywna mapa Piekła Dantego ......................................................................................................................280
Poznaj obiekty Flasha .............................................................................................................................................282
Programowanie przycisku Down ..........................................................................................................................285
Przygotowania do interakcji typu quicktip .........................................................................................................287
Przygotowywanie aktywnego pola niewidocznego przycisku ...........................................................................289
SPIS TREŚCI
7
Przygotowywanie klipu filmowego quicktip oraz dynamicznego pola tekstowego ......................................292
Tworzenie skryptu dla interakcji typu quicktip ..................................................................................................295
Wykorzystanie komponentu do utworzenia przewijalnego obszaru tekstu ...................................................304
Dynamiczne umieszczanie tekstu w obszarze tekstowym .................................................................................306
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 310
Lekcja 12. Interakcje z wykorzystaniem techniki przeciągnij i upuść ............................................................... 311
Przeciągnij i upuść ................................................................................................................................................... 312
Tworzenie podstawowej interaktywności typu przeciągnij i upuść .................................................................. 314
Tworzenie celów dla upuszczania obiektów ........................................................................................................ 317
Dynamiczne dostarczanie informacji zwrotnych ............................................................................................... 321
Dodawanie początkowego celu .............................................................................................................................325
Umożliwianie przeciągania pozostałych potworów ...........................................................................................327
Publikowanie interaktywnej mapy w witrynie Dante ......................................................................................... 331
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 333
Część V Dreamweaver i ColdFusion ...........................................................................................337
Lekcja 13. Witryny z danymi dynamicznymi ................................................................................................................ 339
Planowanie aplikacji internetowej ........................................................................................................................ 341
Zrozumieć wymagania definiowania witryny .....................................................................................................348
Instalacja ColdFusion .............................................................................................................................................350
Problemy i sposoby ich obejścia dla użytkowników bez serwerów lokalnych ................................................352
Definiowanie witryny ............................................................................................................................................. 353
Przesyłanie danych między stronami ...................................................................................................................358
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................367
Lekcja 14. Tworzenie połączeń ze
źródłami
danych ................................................................................................. 369
Zrozumieć bazy danych ..........................................................................................................................................370
Zrozumieć DSN .......................................................................................................................................................372
Definiowanie
źródła
danych w ColdFusion Administrator ............................................................................. 373
Poznaj polecenia SQL ............................................................................................................................................. 381
Dynamiczne umieszczanie danych w tabeli ........................................................................................................387
Czego się nauczyłeś? ................................................................................................................................................ 393
Część VI Flash i ColdFusion ...........................................................................................................395
Lekcja 15. Quiz oparty na komponentach Flasha ..................................................................................................... 397
Przygotowywanie filmu ..........................................................................................................................................399
Dynamiczne wyświetlanie nazwy użytkownika .................................................................................................. 401
Przygotowywanie stron ColdFusion .....................................................................................................................402
Tworzenie interfejsu quizu z komponentów .......................................................................................................409
8
Macromedia Studio 8.
Oficjalny podręcznik
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Flash_100fla.pdf
(2168 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_Oficjalny_podrecznik_flcs3o.pdf
(3674 KB)
Adobe_Flash_Professional_CS6_CS6PL_Oficjalny_podrecznik_flcs6o.pdf
(6635 KB)
ActionScript_2_0_Od_podstaw_acs2po.pdf
(765 KB)
Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf
(3400 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin