Corel_RAVE_cwiczenia_praktyczne_cwrave.pdf
(
951 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREŒCI
Corel RAVE.
Autor:
Boles³aw Ogórek
ISBN: 83-7197-646-1
Format: B5, stron: 120
Zawiera dyskietkê
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Æwiczenia praktyczne
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
Przekonaj siê, czy Corel R.A.V.E. mo¿e zast¹piæ program Macromedia Flash!
Szybki kurs obs³ugi ciekawego programu do tworzenia animacji.
Poznaj zasady animacji pojedynczych obiektów.
Naucz siê dodawaæ do nich efekty dŸwiêkowe.
Jak proste mo¿e byæ projektowanie elementów rollover -- odpowiedzi szukaj
w æwiczeniach.
Tworzenie animacji sk³adaj¹cych siê z kilku obiektów.
Jeœli przyzwyczai³eœ siê do interfejsu produktów konkurencji -- nic prostszego -- dostosuj
Corela R.A.V.E. do w³asnych potrzeb.
"
"
"
"
"
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstęp...................................................................................................................................................... 5
Rozdział 1. Corel R.A.V.E. ........................................................................................................................................ 8
Rozdział 2. Wirtualny warsztat......................................................................................................................... 18
Przesuwanie pasków................................................................................................... 18
Zmiany wyglądu pasków............................................................................................ 20
Dodawanie ikon do pasków........................................................................................ 21
Rysowanie prostokątów.............................................................................................. 23
Umieszczanie napisów................................................................................................ 25
Pasek właściwości ...................................................................................................... 26
Pasek menu ................................................................................................................. 28
Palety rozwijane.......................................................................................................... 30
Dokery ........................................................................................................................ 32
Linia czasu .................................................................................................................. 35
Rozdział 3. Chwila relaksu ................................................................................................................................ 39
Rozdział 4. Proste animacje..............................................................................................................................42
Gwiazda ...................................................................................................................... 42
Animowany napis ....................................................................................................... 51
Rozdział 5. Przyciski rollover........................................................................................................................... 58
Rozdział 6. Efekty dźwiękowe............................................................................................................................ 70
Rozdział 7. Wstawianie plików *.swf do dokumentu *.html............................................................... 73
Rozdział 8. Kliparty................................................................................................................................................. 79
Rozdział 9. Projekt zło ony................................................................................................................................ 83
4
Corel R.A.V.E. Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 10. Wypełnienia......................................................................................................................................92
Rysowanie obszaru zamkniętego................................................................................ 92
Wypełnienia jednolite................................................................................................. 93
Wypełnienie obszaru zamkniętego jednolitym kolorem ........................................................93
Wypełnienia gradientowe ........................................................................................... 94
Wypełnianie obszaru zamkniętego stopniowo zmieniającymi się kolorami..........................94
Wypełnienia bitmapowe ............................................................................................. 97
Wypełnianie bitmapą obszaru zamkniętego ...........................................................................97
Wypełnienia teksturowe ............................................................................................. 98
Wypełnianie obszaru zamkniętego teksturą ...........................................................................99
Rozdział 11. Narzędzia tekstowe...................................................................................................................... 101
Umieszczanie tekstu na obrazie................................................................................ 101
Wpisywanie tekstu z klawiatury...........................................................................................101
Formatowanie tekstu ............................................................................................................102
Kolor tekstu ..........................................................................................................................105
Przesuwanie tekstu ...............................................................................................................105
Obracanie tekstu ...................................................................................................................105
Edycja tekstu............................................................................................................. 106
Tekst z wypełnieniem ............................................................................................... 107
Zmiana wypełnienia tekstu...................................................................................................107
Rozdział 12. Efekty specjalne........................................................................................................................... 109
Efekty trójwymiarowe .............................................................................................. 109
Nało enie obrazka na cylinder .............................................................................................110
Modyfikacja okna filtru ........................................................................................................111
Efekty artystyczne .................................................................................................... 113
Zamazywanie obrazka .............................................................................................. 115
Fotografia wykonana aparatem ze źle ustawioną ostrością..................................................116
Przekształcanie kolorów ........................................................................................... 117
Rozdział 13. Zakończenie..................................................................................................................................... 119
Masz ju za sobą najniewdzięczniejszą część nauki obsługi programu. Umiejętność po-
sługiwania się interfejsem jest niezbędna, zdobywanie jej daje jednak mało satysfakcji,
gdy na tym etapie nie mo esz wykonać całego projektu.
Zanim przejdziesz do wypróbowania własnych sił, przejrzyj witryny, które stworzyli inni
webmasterzy. Mo e coś cię zachwyci, natchnie nowym pomysłem.
eby wędrówka po sieci dała zamierzony efekt, proponuję odwiedzenie kilku wybranych
miejsc.
Rysunek 3.1.
Komiks
WhirlGirl
http://www.
whirlgirl.com/
40
Rysunek 3.2.
Rodzima produkcja.
Komiks Babięta.
http://www.babieta.
com/
Corel R.A.V.E. Ćwiczenia praktyczne
Rysunek 3.3.
Istna kopalnia
szablonów stron.
http://www.
freesitetemplates.
com/
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
100_sposobow_na_Perl_100per.pdf
(276 KB)
ABC_CorelDRAW_X6_PL_abccx6.pdf
(1023 KB)
ABC_CorelDRAW_X4_PL_abccx4.pdf
(852 KB)
ABC_CorelDRAW_X3_PL_abccdx.pdf
(663 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin