Jezyk_C_Programowanie_Wydanie_III_Microsoft_NET_Development_Series_cshpr3.pdf
(
389 KB
)
Pobierz
Jêzyk C#. Programowanie.
Wydanie III. Microsoft .NET
Development Series
Autor: Anders Hejlsberg, Mads Torgersen,
Scott Wiltamuth, Peter Golde
T³umaczenie: £ukasz Suma
ISBN: 978-83-246-2195-8
Tytu³ orygina³u:
The C# Programming
Format: 170x230, stron: 784
Poznaj mo¿liwoœci jêzyka C# i twórz wysoko wydajne aplikacje
•
Jak u¿ywaæ instrukcji wyra¿eñ?
•
Jak korzystaæ z typów wyliczeniowych?
•
Jak definiowaæ i stosowaæ atrybuty?
Nowoczesny i bezpieczny jêzyk programowania C# posiada kilka cech, które u³atwiaj¹
opracowywanie solidnych i wydajnych aplikacji — na przyk³ad obs³ugê wyj¹tków,
wymuszanie bezpieczeñstwa typów lub mechanizm odzyskiwania pamiêci, czyli
automatyczne odzyskiwanie pamiêci operacyjnej zajmowanej przez nieu¿ywane obiekty.
C# 3.0 oferuje mo¿liwoœæ programowania funkcjonalnego oraz technologiê LINQ
(zapytañ zintegrowanych z jêzykiem), co znacz¹co poprawia wydajnoœæ pracy programisty.
Ksi¹¿ka
„Jêzyk
C#. Programowanie. Wydanie III. Microsoft .NET Development Series”
zawiera pe³n¹ specyfikacjê techniczn¹ jêzyka programowania C#, opatrzon¹ najnowszymi
zaktualizowanymi informacjami, m.in. na temat inicjalizatorów obiektów
i kolekcji, typów anonimowych czy wyra¿eñ lambda. Dziêki licznym komentarzom
i praktycznym poradom, które uzupe³niaj¹ g³ówn¹ treœæ podrêcznika, szybko nauczysz siê
pos³ugiwaæ zmiennymi, przeprowadzaæ konwersje funkcji i wyznaczaæ prze³adowania.
Dowiesz siê, jak optymalnie i z fascynuj¹cym efektem koñcowym wykorzystywaæ ten
nowoczesny jêzyk programowania.
•
Typy i zmienne
•
Klasy i obiekty
•
Struktura leksykalna
•
Deklaracje struktur
•
Sk³adowe
•
Konwersje i wyra¿enia
•
Instrukcje i operatory
•
Tablice
•
Interfejsy
•
Kod nienadzorowany
•
WskaŸniki w wyra¿eniach
•
Bufory o ustalonym rozmiarze
•
Dynamiczne alokowanie pamiêci
Wykorzystaj wiedzê i doœwiadczenie najlepszych specjalistów,
aby sprawnie pos³ugiwaæ siê jêzykiem C#
Spis treści
Słowo wstępne 11
Przedmowa 13
O autorach 15
O komentatorach 17
1.
Wprowadzenie 19
1.1.
1.2.
1.3.
1.4.
1.5.
1.6.
1.7.
1.8.
1.9.
1.10.
1.11.
1.12.
Witaj, świecie 20
Struktura programu 22
Typy i zmienne 24
Wyrażenia 29
Instrukcje 32
Klasy i obiekty 36
Struktury 59
Tablice 62
Interfejsy 64
Typy wyliczeniowe 66
Delegacje 68
Atrybuty 72
2.
Struktura leksykalna 75
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
Programy 75
Gramatyka 75
Analiza leksykalna 77
Tokeny 81
Dyrektywy preprocesora 94
5
Spis treści
3.
Podstawowe pojęcia 107
3.1.
3.2.
3.3.
3.4.
3.5.
3.6.
3.7.
3.8.
3.9.
3.10.
Uruchomienie aplikacji 107
Zakończenie aplikacji 108
Deklaracje 109
Składowe 113
Dostęp do składowych 115
Sygnatury i przeładowywanie 124
Zakresy 126
Przestrzeń nazw i nazwy typów 133
Automatyczne zarządzanie pamięcią 138
Kolejność wykonania 143
4.
Typy 145
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
4.5.
4.6.
Typy wartościowe 146
Typy referencyjne 157
Pakowanie i rozpakowywanie 160
Typy skonstruowane 164
Parametry typu 168
Typy drzew wyrażeń 169
5.
Zmienne 171
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
5.5.
Kategorie zmiennych 171
Wartości domyślne 177
Ustalenie niewątpliwe 177
Referencje zmiennych 194
Niepodzielność referencji zmiennych 194
6.
Konwersje 195
6.1.
6.2.
6.3.
6.4.
6.5.
6.6.
Konwersje niejawne 196
Konwersje jawne 202
Konwersje standardowe 210
Konwersje definiowane przez użytkownika 211
Konwersje funkcji anonimowych 216
Konwersje grup metod 223
6
Spis treści
7.
Wyrażenia 227
7.1.
7.2.
7.3.
7.4.
7.5.
7.6.
7.7.
7.8.
7.9.
7.10.
7.11.
7.12.
7.13.
7.14.
7.15.
7.16.
7.17.
7.18.
7.19.
Klasyfikacje wyrażeń 227
Operatory 230
Odnajdywanie składowych 239
Funkcje składowe 242
Wyrażenia podstawowe 262
Operatory jednoargumentowe 306
Operatory arytmetyczne 311
Operatory przesunięcia 320
Operatory relacyjne i testowania typu 322
Operatory logiczne 332
Logiczne operatory warunkowe 334
Operator łączenia pustego 337
Operator warunkowy 339
Wyrażenia funkcji anonimowych 340
Wyrażenia zapytań 350
Operatory przypisań 363
Wyrażenia 369
Wyrażenia stałe 369
Wyrażenia boole’owskie 371
8.
Instrukcje 373
8.1.
8.2.
8.3.
8.4.
8.5.
8.6.
8.7.
8.8.
8.9.
8.10.
8.11.
8.12.
8.13.
8.14.
Punkty końcowe i osiągalność 374
Bloki 375
Instrukcja pusta 377
Instrukcje oznaczone 378
Instrukcje deklaracji 379
Instrukcje wyrażeń 383
Instrukcje wyboru 383
Instrukcje iteracji 390
Instrukcje skoku 398
Instrukcja try 405
Instrukcje checked i unchecked 409
Instrukcja lock 410
Instrukcja using 412
Instrukcja yield 414
7
Spis treści
9.
Przestrzenie nazw 419
9.1.
9.2.
9.3.
9.4.
9.5.
9.6.
9.7.
Jednostki kompilacji 419
Deklaracje przestrzeni nazw 420
Synonimy zewnętrzne 421
Dyrektywy używania 422
Składowe przestrzeni nazw 429
Deklaracje typów 429
Kwalifikatory synonimów przestrzeni nazw 430
10.
Klasy 433
10.1.
10.2.
10.3.
10.4.
10.5.
10.6.
10.7.
10.8.
10.9.
10.10.
10.11.
10.12.
10.13.
10.14.
Deklaracje klas 433
Typy częściowe 446
Składowe klas 455
Stałe 469
Pola 471
Metody 481
Właściwości 503
Zdarzenia 516
Indeksatory 524
Operatory 528
Konstruktory instancji 535
Konstruktory statyczne 543
Destruktory 545
Iteratory 547
11.
Struktury 563
11.1.
11.2.
11.3.
11.4.
Deklaracje struktur 563
Składowe struktury 565
Różnice między klasą a strukturą 565
Przykłady struktur 574
12.
Tablice 579
12.1.
Typy tablicowe 579
12.2.
Tworzenie tablic 581
12.3.
Dostęp do elementów tablic 582
8
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Head_First_C_Edycja_polska_hfcsh.pdf
(25027 KB)
Agile_Programowanie_zwinne_zasady_wzorce_i_praktyki_zwinnego_wytwarzania_oprogramowania_w_C_agilev.pdf
(3219 KB)
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
ASP_NET_2_0_Tworzenie_witryn_internetowych_z_wykorzystaniem_C_i_Visual_Basica_aspntw.pdf
(985 KB)
ASP_NET_4_z_wykorzystaniem_C_i_VB_Zaawansowane_programowanie_asp4cv.pdf
(996 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin