Microsoft_Visual_Studio_2012_Programowanie_w_C_vs12pc.pdf
(
1588 KB
)
Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak
żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani
za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.com
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?vs12pc
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-6562-4
Copyright © Helion 2013
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Rozdziaä 1. Wstöp .............................................................................................. 9
1.1. O j zyku C# i platformie .NET .................................................................................. 9
1.2. Podstawowe poj cia .................................................................................................. 9
1.3. Potrzebne narz dzia ................................................................................................. 10
Rozdziaä 2. Microsoft Visual Studio 2012 ......................................................... 11
2.1. Co nowego? ............................................................................................................. 12
2.2. Instalacja .................................................................................................................. 12
2.3. Konfiguracja ............................................................................................................ 14
Pasek obsáugi odpluskwiania ................................................................................... 14
Numerowanie wierszy ............................................................................................. 14
2.4. Tworzenie nowego projektu .................................................................................... 15
2.5. Kompilacja i uruchamianie ...................................................................................... 15
2.6. Odpluskwianie (ang. Debugging) ............................................................................ 15
Bá dy procesu kompilacji ........................................................................................ 15
Bá dy pokompilacyjne ............................................................................................. 16
2.7. Okna, menu i paski narz dzi .................................................................................... 16
Okna ........................................................................................................................ 16
Górne menu ............................................................................................................. 16
Paski narz dzi .......................................................................................................... 17
2.8. Skáadniki pakietu ..................................................................................................... 17
2.9. Projektowanie diagramów UML .............................................................................. 18
Rozdziaä 3. Jözyk C#. Podstawy ....................................................................... 19
3.1. Struktura kodu ródáowego ...................................................................................... 19
3.2. Komentarze .............................................................................................................. 20
Komentarz blokowy ................................................................................................ 20
Komentarz liniowy .................................................................................................. 20
Komentarz XML ..................................................................................................... 20
3.3. Program „Witaj, wiecie!” ....................................................................................... 21
3.4. Typy danych ............................................................................................................ 21
Typy proste .............................................................................................................. 21
Typy referencyjne .................................................................................................... 22
Typ strukturalny ...................................................................................................... 24
Typ wyliczeniowy ................................................................................................... 24
Rzutowanie i konwersja typów ................................................................................ 24
3.5. Proste operacje wej cia/wyj cia ............................................................................... 25
Kup książkę
Poleć książkę
4
Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C#
Wy wietlanie danych ............................................................................................... 25
Pobieranie danych ................................................................................................... 26
3.6. Preprocesor .............................................................................................................. 26
Dyrektywa #if .......................................................................................................... 26
Dyrektywa #else ...................................................................................................... 27
Dyrektywa #elif ....................................................................................................... 27
Dyrektywa #endif .................................................................................................... 27
Dyrektywa #define .................................................................................................. 27
Dyrektywa #undef ................................................................................................... 28
Dyrektywa #warning ............................................................................................... 28
Dyrektywa #error ..................................................................................................... 28
Dyrektywa #line ...................................................................................................... 28
Dyrektywa #region .................................................................................................. 29
Dyrektywa #endregion ............................................................................................ 29
Dyrektywa #pragma warning .................................................................................. 29
3.7. Zmienne i staáe ........................................................................................................ 30
3.8. Stos i sterta .............................................................................................................. 31
Wydajno ü ............................................................................................................... 31
3.9. Instrukcja warunkowa if .......................................................................................... 32
3.10. Instrukcja wyboru switch ......................................................................................... 34
3.11. Operatory ................................................................................................................. 35
Podstawowe ............................................................................................................. 36
Jednoargumentowe .................................................................................................. 38
Mno enie, dzielenie i modulo .................................................................................. 40
Przesuni cia ............................................................................................................. 40
Relacje i sprawdzanie typów ................................................................................... 41
Równo ü i ró no ü ................................................................................................... 42
Koniunkcja logiczna ................................................................................................ 42
Alternatywa wykluczaj ca logiczna ........................................................................ 42
Alternatywa logiczna ............................................................................................... 42
Koniunkcja warunkowa ........................................................................................... 43
Alternatywa warunkowa .......................................................................................... 43
Operator warunkowy ............................................................................................... 43
Przypisania .............................................................................................................. 43
3.12. P tle ......................................................................................................................... 45
P tla do-while .......................................................................................................... 45
P tla for ................................................................................................................... 45
P tla foreach ............................................................................................................ 48
P tla while ............................................................................................................... 49
Kontrola przepáywu ................................................................................................. 49
3.13. Argumenty wiersza polece ..................................................................................... 52
3.14. Metody ..................................................................................................................... 53
Deklaracja metod ..................................................................................................... 53
Przekazywanie przez referencj lub przez warto ü .................................................. 54
3.15. Tablice ..................................................................................................................... 55
Przekazywanie tablic jako argumentów metod ........................................................ 56
Klasa System.Array ................................................................................................. 57
3.16. Wska niki ................................................................................................................ 60
Kod nienadzorowany (ang. unsafe code) ................................................................. 60
Typy wska nikowe .................................................................................................. 61
Kup książkę
Poleć książkę
Spis tre ci
5
Rozdziaä 4. Jözyk C#. Programowanie obiektowe .............................................. 63
4.1. Klasy i obiekty ......................................................................................................... 63
Sáowo kluczowe this ................................................................................................ 65
4.2. Konstruktor i destruktor ........................................................................................... 66
4.3. Dziedziczenie .......................................................................................................... 67
Klasy zagnie d one ................................................................................................. 68
4.4. Modyfikatory dost pu .............................................................................................. 69
Sáowo kluczowe readonly ........................................................................................ 70
Pola powinny byü prywatne ..................................................................................... 70
4.5. Wczesne i pó ne wi zanie ....................................................................................... 71
Wczesne wi zanie vs pó ne wi zanie ...................................................................... 71
Opakowywanie zmiennych ...................................................................................... 72
4.6. Przeci anie metod .................................................................................................. 72
4.7. Przeci anie operatorów .......................................................................................... 73
Sáowa kluczowe implicit i explicit ........................................................................... 75
4.8. Statyczne metody i pola ........................................................................................... 76
4.9. Klasy abstrakcyjne i zapiecz towane ....................................................................... 77
4.10. Serializacja ............................................................................................................... 78
U yteczno ü serializacji .......................................................................................... 79
Zapis obiektu do pliku XML ................................................................................... 79
Odczyt obiektu z pliku XML ................................................................................... 79
4.11. Przestrzenie nazw .................................................................................................... 80
4.12. Wáa ciwo ci ............................................................................................................. 82
4.13. Interfejsy .................................................................................................................. 83
Páytka i gá boka kopia obiektu ................................................................................ 84
4.14. Indeksery ................................................................................................................. 86
4.15. Polimorfizm ............................................................................................................. 88
Skáadowe wirtualne ................................................................................................. 91
Ukrywanie skáadowych klasy bazowej .................................................................... 92
Zapobieganie przesáanianiu wirtualnych skáadowych klasy pochodnej ................... 92
Dost p do wirtualnych skáadowych klasy bazowej z klas pochodnych ................... 93
Przesáanianie metody ToString() ............................................................................. 94
4.16. Delegaty ................................................................................................................... 94
Metody anonimowe ................................................................................................. 95
Wyra enia lambda ................................................................................................... 96
Delegat Func ............................................................................................................ 97
4.17. Zdarzenia ................................................................................................................. 98
4.18. Metody rozszerzaj ce .............................................................................................. 98
4.19. Kolekcje ................................................................................................................... 99
Wybieranie klasy kolekcji ..................................................................................... 100
Klasa Queue .......................................................................................................... 101
Klasa Stack ............................................................................................................ 102
Klasa ArrayList ..................................................................................................... 103
Klasa StringCollection ........................................................................................... 103
Klasa Hashtable ..................................................................................................... 104
Klasa SortedList .................................................................................................... 105
Klasa ListDictionary .............................................................................................. 105
Klasa StringDictionary .......................................................................................... 106
Klasa NameObjectCollectionBase ......................................................................... 107
Klasa NameValueCollection ................................................................................. 110
4.20. Typy generyczne .................................................................................................... 111
Klasa generyczna Queue ....................................................................................... 112
Klasa generyczna Stack ......................................................................................... 113
Klasa generyczna LinkedList ................................................................................ 114
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Head_First_C_Edycja_polska_hfcsh.pdf
(25027 KB)
Agile_Programowanie_zwinne_zasady_wzorce_i_praktyki_zwinnego_wytwarzania_oprogramowania_w_C_agilev.pdf
(3219 KB)
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
ASP_NET_2_0_Tworzenie_witryn_internetowych_z_wykorzystaniem_C_i_Visual_Basica_aspntw.pdf
(985 KB)
ASP_NET_4_z_wykorzystaniem_C_i_VB_Zaawansowane_programowanie_asp4cv.pdf
(996 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin