Programowanie_w_jezyku_C_Szybki_start_procpp.pdf
(
391 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
SPIS TREœCI
Programowanie
w jêzyku C++. Szybki start
Autorzy: Larry Ullman, Andreas Signer
T³umaczenie: Przemys³aw Szeremiota, Andrzej Zawadzki
ISBN: 83-246-0447-2
Tytu³ orygina³u:
C++ Programming: Visual QuickStart Guide
Format: B5, stron: 528
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
B³yskawiczny kurs tworzenia aplikacji
w jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania
C++ to jeden z najpopularniejszych jêzyków programowania. Mimo konkurencji
ze strony innych, czêsto nowoczeœniejszych jêzyków, nadal jest powszechnie
wykorzystywany, szczególnie przez twórców gier komputerowych, rozbudowanych
aplikacji korporacyjnych i programów, od których wymaga siê szczególnej szybkoœci
i wydajnoœci. Ten w pe³ni obiektowy jêzyk programowania, opracowany w po³owie
lat 80. w laboratoriach firmy Bell, jest stosunkowo ³atwy do opanowania dziêki
niewielkiemu zestawowi s³ów kluczowych, a oferuje ogromne mo¿liwoœci.
„Programowanie w jêzyku C++. Szybki start” to ksi¹¿ka dla wszystkich osób, które
chc¹ poznaæ ten jêzyk programowania, a nie maj¹ czasu lub ochoty na wertowanie
dziesi¹tek stron opisów teoretycznych. Przedstawia zasady pisania programów w C++
w sposób czytelny i obrazowy. Czytaj¹c j¹, poznasz elementy jêzyka C++, strukturê
programów, zasady programowania obiektowego i sposoby realizacji ró¿nych zadañ
programistycznych — od prostych operacji wejœcia i wyjœcia poprzez manipulowanie
ci¹gami tekstowymi i liczbami a¿ do korzystania z szablonów i obs³ugi b³êdów. Ka¿de
z omawianych zagadnieñ zaprezentowane jest w postaci bogato ilustrowanej sekwencji
czynnoœci, co sprawi, ¿e ³atwo bêdzie Ci opanowaæ opisywane w ksi¹¿ce problemy.
• Kompilowanie i uruchamianie programów
• Typy danych i zmienne
• Instrukcje steruj¹ce
• Operacje na plikach
• Definiowanie i stosowanie funkcji
• Programowanie obiektowe
• Zarz¹dzanie pamiêci¹
• Modularyzacja kodu
• Szablony
Zostañ programist¹ C++ w ekspresowym tempie
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1.
Tworzymy prosty program
Podstawy składni C++ .......................................................................................
Kompilowanie programu w C++ ......................................................................
Wyświetlanie tekstu ...........................................................................................
Uruchamianie skompilowanego programu .....................................................
Wstrzymywanie wykonania ..............................................................................
Jak działają odstępy? .........................................................................................
Dodawanie komentarzy do kodu źródłowego ..................................................
Używanie środowiska programistycznego .......................................................
9
17
18
22
26
30
32
34
36
39
Rozdział 2.
Proste zmienne i typy danych
45
Spis treści
Deklarowanie zmiennych ..................................................................................
Przypisywanie wartości zmiennym ...................................................................
Wypisywanie zmiennych ...................................................................................
Formatowanie liczb ............................................................................................
Jak działa konwersja typu? ...............................................................................
Poznajemy znaki .................................................................................................
Poznajemy łańcuchy znaków ............................................................................
Poznajemy stałe ..................................................................................................
46
52
54
57
60
64
67
70
Rozdział 3.
Operatory i instrukcje sterujące
73
Operatory arytmetyczne .................................................................................... 74
Instrukcja warunkowa if ................................................................................... 80
Zastosowanie else i else if ................................................................................... 84
Operator trójwartościowy ................................................................................. 88
Operatory logiczne i porównania ..................................................................... 92
Instrukcja switch ................................................................................................ 98
Operatory inkrementacji i dekrementacji ..................................................... 104
Pętla while ......................................................................................................... 108
Pętla for ............................................................................................................. 112
5
Spis treści
Rozdział 4.
Wejście, wyjście i pliki
115
Wczytywanie znaku ......................................................................................... 116
Odrzucanie wejścia .......................................................................................... 121
Wczytywanie liczb ............................................................................................ 124
Wczytywanie łańcuchów znaków ................................................................... 127
Wczytywanie wielu danych ............................................................................. 130
Wczytywanie całego wiersza ........................................................................... 134
Weryfikacja poprawności wejścia .................................................................. 137
Zapisywanie do pliku ....................................................................................... 143
Używanie pliku jako wejścia ........................................................................... 148
Rozdział 5.
Definiowanie własnych funkcji
153
154
159
165
170
176
180
Tworzenie prostych funkcji .............................................................................
Tworzenie funkcji pobierających argumenty ...............................................
Ustalanie domyślnych wartości argumentów ................................................
Tworzenie funkcji zwracających wartości .....................................................
Przeciążanie funkcji .........................................................................................
Zasięg zmiennych .............................................................................................
Spis treści
Rozdział 6.
Złożone typy danych
185
186
192
210
215
Praca z tablicami ..............................................................................................
Praca ze wskaźnikami ......................................................................................
Struktury ...........................................................................................................
Powtórka z definiowania własnych funkcji ...................................................
Rozdział 7.
Przedstawiamy obiekty
223
224
228
233
237
242
248
Tworzymy prostą klasę ....................................................................................
Dodawanie metod do klas ................................................................................
Tworzenie i używanie obiektów ......................................................................
Definiowanie konstruktorów ...........................................................................
Definiowanie destruktorów .............................................................................
Wskaźnik this ...................................................................................................
Rozdział 8.
Dziedziczenie klas
253
254
260
265
270
274
277
Podstawy dziedziczenia ....................................................................................
Dziedziczenie konstruktorów i destruktorów ................................................
Kontrola dostępu ..............................................................................................
Przesłanianie metod .........................................................................................
Przeciążanie metod ...........................................................................................
Nawiązywanie przyjaźni ..................................................................................
6
Spis treści
Rozdział 9.
Zaawansowane programowanie obiektowe
283
284
291
298
304
312
317
324
Metody i atrybuty statyczne ............................................................................
Metody wirtualne .............................................................................................
Metody abstrakcyjne .......................................................................................
Przeciążanie operatorów .................................................................................
Operator << ......................................................................................................
Dziedziczenie wielobazowe ..............................................................................
Dziedziczenie wirtualne ...................................................................................
Rozdział 10.
Diagnostyka i obsługa błędów
329
330
336
342
348
Techniki diagnostyczne ....................................................................................
Kody błędów .....................................................................................................
Narzędzie assert() .............................................................................................
Przechwytywanie wyjątków ............................................................................
Rozdział 11.
Dynamiczne zarządzanie pamięcią
355
Pamięć statyczna a pamięć dynamiczna ........................................................ 356
Przydzielanie obiektów .................................................................................... 360
Dynamiczny przydział tablic ........................................................................... 365
Zwracanie pamięci z funkcji i metod ............................................................. 370
Konstruktor kopiujący i operator przypisania ............................................. 375
Statyczne rzutowanie typu obiektu ................................................................ 384
Dynamiczne rzutowanie typu obiektu ............................................................ 388
Unikanie wycieków pamięci ............................................................................ 392
Spis treści
Rozdział 12.
Przestrzenie nazw i modularyzacja kodu
395
396
410
414
422
Praca z włączanymi plikami ............................................................................
Preprocesor C ...................................................................................................
Przestrzenie nazw .............................................................................................
Zasięg a łączenie ...............................................................................................
Rozdział 13.
Praca z szablonami
431
Podstawy składni szablonów ........................................................................... 432
Szablony z rozwinięciami w miejscu wywołania ........................................... 444
Kontenery i algorytmy ..................................................................................... 448
Rozdział 14.
Zagadnienia dodatkowe
459
Znowu o ciągach ............................................................................................... 460
Operacje na plikach binarnych ...................................................................... 474
Pobieranie argumentów z wiersza poleceń .................................................... 489
7
Spis treści
Dodatek A
Narzędzia C++
495
496
501
502
503
Dev-C++ dla Windows .....................................................................................
Xcode dla systemu Mac OS X .........................................................................
Narzędzia uniksowe .........................................................................................
Debugowanie z GDB ........................................................................................
Dodatek B
Zasoby dodatkowe
505
Strony WWW ................................................................................................... 506
Tabele ................................................................................................................ 508
Skorowidz
513
Spis treści
8
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
Algorytmy_struktury_danych_i_techniki_programowania_Wydanie_VI_algor6.pdf
(3460 KB)
100_sposobow_na_Visual_Studio_100vis.pdf
(1292 KB)
Czysty_kod_w_C_17_Oprogramowanie_latwe_w_utrzymaniu_czkc17.pdf
(1741 KB)
ABC_programowania_w_C_abccpp.pdf
(344 KB)
C_50_efektywnych_sposobow_na_udoskonalenie_Twoich_programow_cp50sp.pdf
(1825 KB)
Inne foldery tego chomika:
3ds max
Access
Acrobat
After Effects
Agile - Programowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin