Swift_4_Koduj_jak_mistrz_Wydanie_IV_sw4km4.pdf
(
2583 KB
)
Pobierz
Tytuł oryginału: Mastering Swift 4 - Fourth Edition
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-283-4794-6
Copyright © Packt Publishing 2017.
First published in the English language under the title
‘Mastering Swift 4 - Fourth Edition – (9781788477802)’
Polish edition copyright © 2018 by Helion SA. All rights reserved.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Helion SA dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Helion SA nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Helion SA
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/sw4km4
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
•
Kup książkę
•
Poleć książkę
•
Oceń książkę
•
Księgarnia internetowa
•
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorze
O recenzencie technicznym
Wprowadzenie
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift
Czym jest Swift?
Funkcje języka Swift
Plik typu playground
Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground
Typ pliku playground
Wyświetlanie obrazu w pliku playground
Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground
Czym nie jest plik typu playground?
Składnia języka Swift
Komentarze
Średniki
Nawiasy okrągłe
Nawiasy klamrowe
Operator przypisania nie zwraca wartości
Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne
Program wyświetlający komunikat Witaj,
świecie!
Podsumowanie
11
12
13
17
18
19
21
21
24
25
28
29
29
30
32
33
33
34
35
35
37
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory
Zmienne i stałe
Definiowanie zmiennych i stałych
Bezpieczeństwo typu
Inferencja typu
Jawne określenie typu
Typy liczbowe
Wartości boolowskie
Ciąg tekstowy
Zmienne typu opcjonalnego
Dołączanie wartości typu opcjonalnego
Łączenie
wartości typu opcjonalnego
Typy wyliczeniowe
Operatory
Operator przypisania
Operatory porównania
Operatory arytmetyczne
Operator reszty z dzielenia
Złożone operatory przypisania
Trójargumentowy operator warunkowy
Operator logiczny NOT
Operator logiczny AND
Operator logiczny OR
Podsumowanie
39
40
41
42
43
43
44
48
48
52
54
55
57
61
61
61
62
62
63
63
63
64
64
64
Rozdział 3. Krotki i kolekcje
Typy kolekcji w Swifcie
Modyfikowalność
Tablica
Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy
Uzyskanie dostępu do elementu tablicy
Zliczanie elementów tablicy
Czy tablica jest pusta?
Dodawanie elementu do tablicy
Wstawienie wartości do tablicy
Zastępowanie elementu tablicy
Usunięcie elementu z tablicy
Połączenie dwóch tablic
Pobranie podtablicy z tablicy
Wprowadzenie wielu zmian w tablicy
Algorytmy dla tablic
Iteracja przez tablicę
Słownik
Utworzenie oraz inicjalizacja słownika
Uzyskanie dostępu do wartości słownika
Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku
Czy słownik jest pusty?
Uaktualnienie wartości klucza
67
67
68
68
69
70
71
72
72
73
73
73
74
74
75
75
78
79
79
80
80
80
81
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Dodanie pary klucz-wartość
Usunięcie pary klucz-wartość
Zbiór
Inicjalizacja zbioru
Wstawianie elementów do zbioru
Określenie liczby elementów w zbiorze
Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element
Iteracja przez zbiór
Usunięcie elementu zbioru
Operacje na zbiorze
Krotka
Podsumowanie
81
82
82
82
83
83
84
84
84
84
86
87
Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania
Czego nauczyłeś się dotąd z książki?
Nawias klamrowy
Nawias okrągły
Sterowanie przebiegiem działania programu
Konstrukcje warunkowe
Pętla for-in
Pętla while
Konstrukcja switch
Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych
Polecenia transferu kontroli
Funkcje
Funkcja z pojedynczym parametrem
Funkcja z wieloma parametrami
Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów
Zwrot wielu wartości przez funkcję
Zwrot wartości typu opcjonalnego
Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów
Używanie parametrów wariadycznych
Parametr inout
Zebranie wszystkiego w całość
Podsumowanie
89
90
90
90
91
91
94
96
97
101
105
107
107
109
109
110
111
112
113
114
114
115
Rozdział 5. Klasy i struktury
Czym są klasy i struktury?
Podobieństwa między klasami i strukturami
Różnice między klasami i strukturami
Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję
Utworzenie klasy lub struktury
Właściwość
Właściwość przechowywana
Właściwość obliczana
Obserwator właściwości
Metoda
117
118
118
118
119
120
120
120
122
125
126
5
Kup książkę
Poleć książkę
Plik z chomika:
Ksiazki_20
Inne pliki z tego folderu:
iOS_12_Wprowadzenie_do_programowania_w_Swifcie_Wydanie_V_ios12s.pdf
(2060 KB)
Objective_C_Podstawy_objecp.pdf
(1718 KB)
Objective_C_Leksykon_profesjonalisty_objclp.pdf
(1151 KB)
Poznaj_Swifta_tworzac_aplikacje_Profesjonalne_projekty_dla_systemu_iOS_poswif.pdf
(3380 KB)
Objective_C_Vademecum_profesjonalisty_Wydanie_III_objcp3.pdf
(878 KB)
Inne foldery tego chomika:
Administracja
Afryka
After Effects
Agile - Programowanie
AJAX
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin