Long Nathan - Przygody Gotreka i Felixa (11) - Zabójca szamanów.pdf

(1772 KB) Pobierz
NATHAN LONG
ZABÓJCA SZAMANÓW
(SHAMANSLAYER)
Przełożyła: Katarzyna Dulas
Copernicus Corporation: 2010
 
ZABÓJCA SZAMANÓW
– To dziwne – powiedziała Kat. – Bardzo dziwne. Zwierzoludzie
nie poruszają się w ten sposób.
– Być może to ślady bandy maruderów – zastanawiał się na głos
Ilgner.
– Nie cuchnie maruderami – stwierdził autorytatywnie Argrin.
Kat pokiwała głową.
– Tylko odciski kopyt. Żadnych butów. Przeszło tędy stado, ale
nigdy nie widziałam, żeby stado wycinało drzewa na swojej drodze.
Zwierzoludzie to leśne stworzenia. Poruszają się między drzewami z
taką samą łatwością jak my na otwartej przestrzeni. Nie rozumiem
tego.
– Być może transportują działo – zasugerował Felix.
Rodi roześmiał się.
– Zwierzoludzie nie używają dział! – stwierdził. – Nie umieją
nawet posługiwać się łukami i strzałami.
– Słuchaj się młodobrodego – zamruczał pod nosem Gotrek. –
Pozjadał wszystkie rozumy.
– Ci, którzy stoją na czele stada, potra ą czasem używać dział –
powiedział Felix, wspominając piekielną broń, jaką czempionka
Chaosu Justine przywiodła ze zwierzoludźmi, którzy zaatakowali
Flensburg.
– To może być działo – zgodziła się z wahaniem Kat. – Ale gdzie
są ślady kół?
– Dziwne czy nie – przerwał dyskusję Ilgner, machając
niecierpliwie ręką. – Znaleźliśmy trop naszej zwierzyny i zdaje się,
że nie będzie trudno nim podążać. Polowanie uważam za
rozpoczęte.
 
To mroczna, krwawa era. Czas demonów i
czarnoksięstwa. Era bitew, śmierci a także
końca świata. Pośród ognia, płomieni i
szaleństwa. Jest to także czas niezłomnych
bohaterów, śmiałych czynów i wielkiej odwagi.
W sercu Starego Świata rozciąga się Imperium
– największe i najpotężniejsze z ludzkich
królestw.
Słynie
ze
swych
inżynierów,
czarodziejów, kupców i żołnierzy. To kraina
ogromnych gór, szerokich rzek, ciemnych lasów
i rozległych miast. Z wyżyn tronu w Altdorfie
włada nią Imperator Karl Franz, wyświęcony
potomek założyciela tego państwa – Sigmara,
powiernik jego magicznego bojowego młota.
Czasy są niespokojne. Wzdłuż i wszerz Starego
Świata, od rycerskich zamków Bretonii do
skutego lodem Kisleva na dalekiej Północy,
słychać doniesienia o zbliżającej się wojnie. W
niebotycznych Górach Krańca Świata plemiona
orków szykują się do kolejnej napaści. Zbóje i
odstępcy nękają dzikie ziemie Księstw
Granicznych na Południu. Pojawiają się plotki o
podobnych szczurom istotach, skavenach, które
wynurzają się z rynsztoków i bagien we
wszystkich
krainach.
Na
północnych
Zgłoś jeśli naruszono regulamin