Zajęcia adaptacyjne gr II 23.08.2016r
1. Przywitanie ??
2. Zabawa „Zaczarowany wór”
–Pociąg (MUZYKA) - dzieci chodzą po całej sali w pociągu i szukają kolorowej niespodzianki . Stop- zatrzymują się i spoglądają przez lornetkę utworzoną z rąk. Zauważają wielki wór (chusta animacyjna z balonami)
- Rozpakowanie wora- dzieci łapią za uchwyty chusty i rozciągają ją , w środku są balony
- Falowanie - falują chustą tak by balony nie spadły, a potem mocno by balony wypadły na zewnątrz chusty.
- Na karuzeli – jedno dziecko siada na środku reszta faluje mu delikatnie chusta a potem idą dookoła z chusta poruszając dzieckiem, które siedzi.
– Kolory – (MUZYKA) dzieci chodzą w rytm muzyki dookoła chusty, na przerwę nauczyciel pokazuje balon w danym kolorze zadaniem dzieci jest stanąć na tym kolorze chusty.
- Wachlowanie . Kilkoro dzieci kładzie się pod chusta reszta je wachluje, zamiana.
-Spadochron.
- Wrzucanie wszystkich balonów na chustę
Podjęcie próby pożegnania rodziców, którzy wychodzą za drzwi.
3. Zabawa kołowa „balonik”- ćwiczenie prawidłowego wdechu i wydechu. Spuszczamy powietrze tsss…..
Baloniku nasz malutki rośnij
duży okrąglutki,
balon rośnie, że aż strach,
przebrał miarę no i bach
4. Zabawa orientacyjno – porządkowa „ Balony”. (MUZYKA) Każde dziecko zabiera jeden balon. Na środku sali stoją 3-4 kosze lub obręcze. Dzieci maszerują z balonami po Sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce , wkładają balony do kosza/obręczy. Gdy muzyka znów gra dzieci zabierają balony i idą dalej
5. Gimnastyka z balonem.
- spacer z balonem w rękach,
-spacer z balonem na jednej ręce
- spacer z balonem między nogami
- skręty tułowia z balonami
- podrzucanie balonika do góry i chwytanie gdy opada
-dmuchanie na balon tak by nie spadł
-siad skrzyżny i turlanie balona dookoła siebie
6. Zabawa muzyczna „Balonowa orkiestra” (MUZYKA)
Dokonujemy podziału balonowych instrumentów na dwie grupy: balony napełnione powietrzem oraz balony napełnione materiałem sypkim.
Gramy na nadmuchanych balonach jak na bębnie, wygrywając rytm pałeczką za nauczycielem oraz na balonach z materiałem sypkim jak na grzechotkach. Gramy do muzyki.
7. Zabawa logopedyczna w kole „Nadmuchiwanie balonika”. Dzieci siadają w kole w siadzie skrzyżnym.
Mały balon mam,
Nadmucham go sam.
Noskiem wdech
Buźką fffuuuu
Dmucham balon ile tchu.
Już balonik kolorowy do zabawy jest gotowy.
Coraz wyżej w górę leci
i spada na głowę dzieci
8. Zabawa dramowa –„Smutny i wesoły”
Nauczyciele trzymają balony z narysowanymi minkami –wesołą i smutna. Dzieci nazywają minki, mówią kiedy są wesołe i kiedy smutne. Naśladują minki pokazywane na balonach przez nauczycieli.
9. Taniec z balonami – dzieci dobierają się w pary i tańczą z balonami pomiędzy brzuchami. (MUZYKA – np. Bal baloników??)
9. Wiązanie balonów dzieciom do domu, zabawa dowolna.
slaf