Auto motor i sport 2019 06.pdf

(19318 KB) Pobierz
w
„Car of the Year” to najstarszy i najbardziej
prestiżowy w Europie plebiscyt na
najlepszy samochód. Pod koniec kwietnia
drugim polskim jurorem konkursu został
nasz redaktor!
Roman Skąpski
OD REDAKTORA
Obserwowanie, opisywanie i ocena tego, co się dzieje
w motoryzacji, to zajęcie fascynujące. Doświadczenie
i wiedzę naszego redaktora naczelnego w tej dziedzinie
docenili organizatorzy konkursu „Car of the Year”.
otoryzację przyszłości i tę,
z którą mamy do czynienia
na co dzień prezentujemy
„w auto motor i sport” w
ramach testów, porównań czy artyku-
łów o najnowszych wynalazkach tech-
nicznych. Mamy wrażenie, że często
z dobrym skutkiem, o czym świadczą
dowody uznania ze strony Czytelników.
I nie tylko. Pod koniec kwietnia do
grona jurorów najbardziej prestiżowego
i najstarszego konkursu na najlepszy
samochód w Europie, „Car of the Year”,
dołączył redaktor naczelny naszego
magazynu – Roman Popkiewicz. Jury
skupia 60 dziennikarzy motoryzacyj-
nych z 23 krajów Europy, wyróżniają-
cych się najwyższymi kompetencjami
w sprawach motoryzacji. Dla zespołu
redakcyjnego to duża satysfakcja, że
znalazł się wśród nich nasz szef. Romek
– pracujemy razem od 20 lat – będzie
wybierał najlepsze samochody w Eu-
ropie wraz z dziennikarzami takich
mediów, jak „Le Monde”, „The Daily
Telegraph”, „La Stampa”, czy „Stern”, a
także reprezentującymi słynne tytuły
motoryzacyjne, jak m.in. „Autocar”,
„Quattroruote” „L’Automobile” i „Car”.
Warto dodać, że od kilkunastu lat
przedstawicielem Polski w zespole
„Car of the Year” jest nasz były redaktor
naczelny, a dziś współpracownik –
Maciej Ziemek.
Każdego roku jury spośród najnow-
szych samochodów zgłoszonych do
konkursu wybiera model najbardziej in-
nowacyjny. I chociaż przyjęcie do tego
grona jest dowodem osobistego uzna-
nia dla wiedzy i doświadczenia Romka
Popkiewicza, to jako „auto motor
i sport” wspólnie czujemy satysfakcję.
M
Między małą Fabią, a sporych
rozmiarów Octavią zrobiło się
wystarczająco dużo miejsca na
kompaktowy model – uznała Skoda
i stworzyła Scalę. Wrażenia z pierwszej
jazdy najnowszym modelem Skody
Technologia sztucznej inteligencji
znakomicie sprawdza się zwłaszcza
w rozpoznawaniu obiektów – już
niedługo będą z niej korzystały
pojazdy autonomiczne.
Wyjaśniamy jej zawiłości
Podsumowanie testu
długodystansowego Nissana Micry,
czyli bezstresowe 50 000 km w
maluchu. Dobrze sprawdziły się
system multimedialny oraz systemy
asystujące. Najniższe średnie zużycie
wyniosło 2,9 l/100 km – podczas
jazdy na rezerwie paliwa...
SPIS TREŚCI
AMiS
06/
2019
TEMATY
Z OKŁADKI
TOYOTA RAV4
Nowy, mocno zmieniony
model okazuje się bardzo
oszczędny w mieście. Test
66
36
AUDI KONTRA TESLA
Co potrafią w realnym ruchu
e-tron i Model X. Test
80
26
POLE POSITION
VW GOLF I ID.
Dwa kompakty Volkswagena
pojawią się jeszcze w tym
roku. Który ważniejszy?
6
NOWE MODELE
Od najmniejszego crossovera
Hyundaia po największego
SUV-a Mercedesa
10
EKSTRA
Samochody jak dzieła sztuki
– i jak dzieła sztuki pokazy-
wane w muzeach świata
18
SERWIS
Jak skutecznie zabezpieczyć
lakier w samochodzie. Wię-
zienie za cofanie liczników
20
ABT Audi RS 4+ Avant
Mercedes-AMG GT 63 S
BEZPIECZEŃSTWO
Uwaga! Systemy asystujące
usypiają czujność kierowcy
22
AUTA NA
STERYDACH
Logotypy RS i AMG oznajmiają, że to najmocniejsze
i najszybsze odmiany Audi i Mercedesa. Są jednak
zuchwalcy, którzy twierdzą, że jeszcze można je
podkręcić. Wśród nich jest Pachura Motor Center –
oficjalny przedstawiciel firm Performmaster i ABT
w Polsce. Ostra jazda autami po tuningu.
GADŻET
Porsche 911 RSR z klocków
Lego; gadżety w barwach
Gulf Racing; zegarek Tissot
24
4
106
CZERWIEC 2019
/
auto motor i sport
INDEKS
AUT 06/19
ABT Audi RS 4+ Avant
Audi A1 40 TFSI
106
46
80
30
68
100
101
42
68
54
66
64
68
46
76
44
32
102
26
56
80
36
103
58
6
6
98
Z MOCĄ 300 KM
Cupra Ateca, Hyundai i30
Fastback N, Mercedes-AMG A 35
– wielkie porównanie
Audi e-tron 50 Quattro
BMW X7 xDrive 50i
Cupra Ateca 2.0 TSI
Fiat Panda III
Ford Ka II
Hyundai Elantra 1.6
Hyundai i30 Fastback N
Kia e-Soul
Mazda MX-5 RF 2.0
Mercedes V 300 d
Mercedes-AMG A 35
Mini Cooper S
Nissan Micra 1.5 DCi
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi
Range Rover Evoque 2.0 HSE
Renault Twingo II
Skoda Scala 1.5 TSI DSG
Skoda Superb 2.0 TSI
Tesla Model X
Toyota RAV4 2.5 Hybrid FWD
Toyota Aygo
Volvo S60 T5
VW Golf VIII
VW ID.3
VW Up!
68
46
NISSAN MICRA
Podsumowanie testu na dystansie
50 000 km. Awarii nie było
TESTY I JAZDY
SKODA SCALA
Nowy dobrze wyposażony
model Skody wypełnia miejsce
między Fabią a Octavią
SZYBKIE MALUCHY
Audi A1 kontra Mini Cooper S
w najmocniejszych wersjach. Test
76
46
TECHNIKA
AUTA, KTÓRE SIĘ UCZĄ
Jakie możliwości otwiera sztuczna
inteligencja i jak w przyszłości
zmieni się rola kierowcy
26
KIA E-SOUL
Model drugiej generacji ma zasięg
ponad 400 km. To jedno z 16
elektrycznych aut Kii do 2025 r.
Performmaster Mercedes-AMG 106
BMW X7
Potężny SUV z Ameryki z silni-
kiem V8 lub z rzędową „szóstką”
54
90
30
SKODA SUPERB
Najszybszy model Skody, chociaż
bez przydomka RS. Setka w 5,5 s
ELEKTRYCZNA OŚ
Może sprawić, że elektryczne
samochody będą produkowane
taniej i na masową skalę
RANGE ROVER EVOQUE
Model 2. generacji z systemem
kamer, które pokazują co się
znajduje pod przednimi kołami
56
94
32
VOLVO S60 T5
Model nowej generacji jest
bardzo wygodny i bardzo solidnie
wykonany. Setkę osiąga w 7,4 s
POD OBSERWACJĄ
Już niedługo auta będą śledziły
ruch oczu, mimikę twarzy
i sprawdzały tożsamość kierowcy
HYUNDAI ELANTRA
Konkurent Skody Octavii,
w najbogatszej wersji i z
nietypowym oznaczeniem GLS
58
96
42
MERCEDES V
W trzech długościach nadwozia,
dla 6 lub 8 osób – inna limuzyna
AUTOKOMIS
UŻYWANE DO MIASTA
Najlepsze maluchy z drugiej ręki:
VW Up!, Fiat Panda, Ford Ka,
Renault Twingo i Toyota Aygo
FASCYNACJE
AUTA NA STERYDACH
Co dla producentów jest górną
granicą możliwości, dla tunera by-
wa punktem wyjścia do przeróbek.
Dwa mocne modele po tuningu
PEUGEOT TRAVELLER
Model do wszystkiego, może
przewieźć od 5 do 8 osób.
Duży, ale łatwo się nim parkuje
64
44
MAZDA MX-5
W najnowszej wersji ma silnik
mocniejszy o 24 KM. Istnieje
po to, by dawać radość z jazdy
98
106
66
6
www.auto-motor-i-sport.pl
94
96
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin