Handel internetowy.doc

(31 KB) Pobierz
Handel internetowy, czyli interesy z prędkością światła

Handel internetowy, czyli interesy z prędkością światła.  

 

 

E COMMERCE (handel elektroniczny wykorzystujący w celu zawarcia transakcji narzędzie takie jak telefon, faks, Internet)


Najbardziej dochodową (ze względu na relatywnie niskie koszty początkowe i niewielkie opłaty roczne) metodą handlu elektronicznego jest handel internetowy, którego najpowszechniejszą formą są sklepy internetowe (sprzedaż towarów i usług, przyjmowanie i potwierdzanie zamówień oraz obsługa płatności bezgotówkowych).

 

Odrobina historii:

 

Cyberprzestrzeń powstała gdy RAND Corporation doradziła armii amerykańskiej połączenie wszystkich komputerów za pomocą sieci tak, aby mogły się ze sobą komunikować wieloma drogami. Dzięki temu cała sieć komunikacyjna mogłaby działać nawet gdyby większość połączeń byłaby zniszczona w wyniku ataku przy użyciu broni jądrowej lub konwencjonalnej. Z tych też powodów cyberprzestrzeń była początkowo wojskowym systemem komunikacji o nazwie ARPANET. Następnie w wyniku rozwoju sieci dołączono do niej sieć łączącą ze sobą instytucje badawcze i uniwersytety co spowodowało, iż stała się ona siecią międzynarodową. Stworzenie Word Wide Web (www) zostało zaproponowane w 1989 przez Tima Bernersa Lee, ale ostatecznie sieć światowa powstała w 1990 gdy Berners wyszedł z propozycją połączenia ze sobą wszystkich serwerów za pomocą hiperłączy tak, aby była możliwa wymiana informacji. Do 1994r działało już około 500 stron a pomysł stworzenia globalnej sieci uzyskał szersze poparcie w 1994 i ta data jest uważana przez większość osób za rok narodzin Internetu. Na początku 1995 istniało już prawie 10tyś stron internetowych i było prawie 10mln użytkowników.

 

 

 

 

 

Odrobina liczb

Według badań przeprowadzonych przez CBOS 46% Polaków ma w domu komputer, 31% korzysta z Internetu a 7% ogółu respondentów, kupiło coś przez Internet.

Największe polskie firmy prowadzące handel internetowy oferują ponad 125 tys. produktów dla ponad 200 tys. zarejestrowanych klientów a ich strony są odwiedzane ponad 3,5mln razy miesięcznie.

e commerce jest głównym czynnikiem wyrównującym szanse małych i średnich firmy chcących konkurować z dużymi przedsiębiorstwami.

W roku 2004 przychody wygenerowane przez strony i sklep internetowy 44% przedsiębiorstw handlujących w Internecie wyniosły od 26% do 100% całości wpływów.

Towarem najczęściej kupowanym przez Internet są:
książki - 32%
sprzęt elektroniczny i elektryczny (22%)
ubrania (18%)
sprzęt komputerowy (14%)
płyty kompaktowe (13%)

Rozwiązania wspomagające sprzedaż i zakupy online są jednymi z szybciej zwracających się inwestycji.

 

Świat przechodzi całkowitą transformację, zmieniając się z realnego w elektroniczny, podobnie jest z handlem. Żyliśmy w gospodarce opartej na pieniądzu papierowym, teraz żyjemy w takiej w której rynek i pieniądz są w większości elektroniczne. Dzięki pojawieniu się Internetu nastąpiła ogromna rewolucja handlowa pojawił się potężny szlak handlowy, który zaczął rozrastać się w alarmującym tempie łącząc gospodarki świata Jej przeznaczeniem jest połączyć wszystkie przedsiębiorstwa handlowe w najbardziej odległych zakątkach świata narodziły się niezliczone możliwości zawierania transakcji kupna i sprzedaży i wymiany informacji.

Internet stał się nowym kanałem dystrybucji wywierającym wpływ na wszystkie transakcje wymiany a przez to w obrębie przedsiębiorstwa oddziaływującym na cały proces sprzedaży marketingu i zaopatrzenia, Kiedy firma otwiera kanał sprzedaży przez Internet płaszczyzna zawierania transakcji ulega zmianie a klienci stają się  nieznani inaczej niż w handlu tradycyjnym. Kiedy ktoś otwiera stronę internetową to zostawia ślad jeśli koś się zarejestruje to możesz go zidentyfikować i zobaczyć co robi możesz dopasować swoją ofertę do klientów . Wiesz ile osób Cię odwiedziło bo możesz ich policzyć. Wiesz kiedy klient do Ciebie powraca ponieważ komputer może go zidentyfikować. Jeśli masz wielu klientów, którzy odwiedzają Cię tylko raz to powinien zrozumieć dlaczego. Internet jest źródłem, informacji marketingowej. Internet rodzi także wyzwania konkurencyjne zwiększa także intensywność konkurencji wystarczy kliknąć aby wybrać inną ofertę. Zmniejszają się koszty pozyskania informacji, zmniejszają się koszty transakcyjne wzrasta penetracja rynku. W  związku z tym powstają nowe modele marketingu sieciowego. Niewątpliwie to dopiero początek nowego podejścia do handlu oraz źródło nowych niemal nieograniczonych możliwości  pomnażania kapitału.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Zgłoś jeśli naruszono regulamin