Time of Legends: Nagash the Sorcerer
Tłumaczenie: W trakcie korekty
Tom 1 z podcyklu Nadejście Nagasha
redakcja: Wujo Przem
(2019)
Od Redaktora wydania
Nagash
Nagash znany jest pod wieloma imionami: Wielki Nekromanta, Wielki Zdrajca, Nieśmiertelny Król czy Najwyższy Pan Nieumarłych – jest ostateczną personifikacją śmierci i nieumierania; starożytna zła istota, która dążyła do podbicia pradawnego, chaotycznego świata i doprowadziła do ery nieumieralności.
Nagash to ciemność i bezrozumna nienawiść podana w skondensowanej formie, ojciec-twórca plugawej Nekromancji i lord wszystkich rodzajów istot wampirycznych, żywiących się cudzą krwią. Ta mroczna, zła istota zbliżyła się do ostatecznej dominacji, ale poświęcenie niedocenianego bohatera uchroniło ten świat przed zatraceniem.
Teraz, wiele pokoleń później, jego imię stało się niewiele więcej niż legendą, choć jego mroczne szepty odbijają się echem w niektórych Wierzeniach. Jego przeklęty duch odzyskuje niekiedy moc, szepcząc do uszu wszystkich, którzy chcą mu służyć.
Historia
Jako drugi syn króla Khetepa (z 3 dynastii Khemri), Nagash był przeznaczony do służby w kulcie pogrzebowym, podczas gdy jego starszy brat, Thutep, wstąpił na tron po śmierci ojca. Nagash był wyjątkowo uzdolniony, a dzięki swoim talentom i dziedzictwu szybko stał się jednym z Najwyższych Kapłanów Khemriego, ale to nie zaspokoiło jego pragnienia władzy. Wypełniony dumą i chciwością Nagash pożądał tronu trzymanego przez swego brata i uruchomił spisek, by zdobyć koronę dla siebie. Nagash zaczął niszczyć religijne zaklęcia kultu pogrzebowego i zebrał tuzin podobnie myślących akolitów, z których wywodził się okrutny szlachcic o imieniu Arkhan.
Pewnej nocy, gdy chmury zasłoniły księżyc, Nagash zamordował straż przyboczną Thutepa, pochwycił młodego króla żywego i zamknął w Wielkiej Piramidzie swojego ojca. Następnego ranka Nagash zasiadł na tronie i nikt nie śmiał się z nim skonfrontować.
Wstęp
Historia Nagasha, ojca wampirów część pierwsza.
Nagash jest pierwszym nekromantą i najwyższym panem nieumarłych. Wywabił z elfów tajemnice czarnej magii i wypaczył je, by pasowały do jego celów. Kiedy królowie-kapłani Nehehary stali z nim w jedności, złamał ich armie i złupił ich miasta. Wychował największą armię zmarłych, jaką świat kiedykolwiek znał i stał się nieśmiertelnym mrocznym bogiem. Jego czyny są legendą. To jest jego historia.
Jest to czas legend, czasu bogów i demonów, królów i bohaterów pobłogosławionych mocą boskości.
Pustynna kraina Nehehara została pobłogosławiona przez ręce bogów, dając początek pierwszej wielkiej ludzkiej cywilizacji nad brzegiem wijącej się rzeki Vitae. W Nehekharas mieszkają w ośmiu dumnych miastach-państwach, każda z własnym patronem, którego błogosławieństwa kształtować charakter i losy jej mieszkańców.
Największym z nich, położonym na styku starożytnej krainy, jest Khemri, legendarne Żywe Miasto Settry Wspaniałego.
Setta, setki lat wcześniej, zjednoczył miasta Nehchara w pierwsze imperium ludzkości i oświadczył, że będzie nim rządzić na zawsze. Nakazał swoim kapłanom, aby odblokowali tajemnicę życia wiecznego, a kiedy wielki cesarz ostatecznie zmarł, jego ciało pochowano w potężnej piramidy, aż do dnia, kiedy jego Liche-kapłani przywołają jego duszę.
Po śmierci Settry jego wielkie imperium rozpadło się , a moc Khemriego osłabła. Teraz, w nawiedzonym cieniu świątyni pogrzebowej Khemri, błyskotliwy i potężny kapłan rozprawia się nad okrucieństwami losu i pożąda korony swego brata.
Nazywa się Nagash.
> DRAMATIS PERSONAE <
Khemri – The Living City, niegdyś stolica Imperium Settry
Thutep: Kapłan Król Khemri.
Neferem: Córka Słońca, Królowa Khemri
Sukhet: Książę Khemri, syn Thutepa
Nagash: Pierworodny z Khetep, Wielki Hierofant z Khemri
Amamurti: Hierophant of Ptra
Khetep: Były król kapłan, zginął w bitwie
Ghazid: Wielki wezyr Khetepa
Arkhan: rozwiązły drobny szlachcic; później wezyra Nagasha
Raamket: rozwiązły drobny szlachcic
Shepsu-hur: rozwiązły drobny szlachcic
Khefru: Sługa dla Nagasha
Malchior: Druchii Warlock
Drutheira: Druchii czarownica
Ashniel: Druchii czarownica
Zandri – Miasto Fal, bogate i potężne
Nekumet: Ksiądz
Amn-nasir: Król Zandri, syn Nekumeta
Shep-khet: Hierophant of Qu'aph
Lahmia – Miasto świtu, dziwne i dekadenckie
Lamasheptra: Kapłan Król Lahmii i brat Neferem
Lamashizzar: Syn króla
Ka-Sabar – Miasto Brązu, przemysłowe i militarystyczne
Akhmen-hotep: Kapłan Król Ka-Sabar
Suseb the Lion: mistrz króla
Pakh-amn, Master of Horse: generał w armii
Memnet: Grand Hierophant of Ptra
Hashepra: High Priest of Geheb
Sukhet: High Priest of Phakth
Khalifra: Wysoka Kapłanka Neru
Rasetra – Dawna kolonia Khemri, obecnie niezależne miasto
Rakh-amn-hotep: Priest King of Rasetra
Guseb: Grand Hierophant of Ptra
Ekhreb: Champion Rasetry
Lybaras – Miasto Uczonych i cudowne wynalazki
Hekhmenukep: Kapłan Król Lybarów
Shesh-amun: Champion Lybaras
Mahrak – Miasto Nadziei, miejsce narodzin starej religii
Nekh-amn-aten: Hierophant z Ptra, członek Rady Hieratic
Atep-neru: Hierophant z Djaf, członek Rady Hieratic
Khansu: Hierofant Khsar, członek Rady Hieratycznej
Nebunefer: Kapłan Ptra i wysłannik z Mahratu
Katar – Biały Pałac, opiekun Doliny Królów
Nemuhareb: Kapłan Król Kataru , Pan Grobowców
...
Przem582