00 Oś czasu świata Warhammer.docx

(141 KB) Pobierz

Oś czasu świata Warhammer

 

EDYTOWAĆ

 KOMENTARZE (3) UDOSTĘPNIJ


Poniżej znajduje się harmonogram przedstawiający chronologię najważniejszych wydarzeń, które miały miejsce dla wszystkich głównych frakcji w historii świata Warhammer . Oś czasu zawiera ogólne daty najważniejszych wydarzeń zgodnie z kalendarzem imperialnym (IC). Jeżeli data jest podana w materiale źródłowym według innego kalendarza (takich jak Nehekharan Kalendarz który pochodzi Rok 1 jako początek Króla Settra sekund panowania niezniszczalny, tym Book of Days w Asur (Wysokie Elfy), który mierzy daty w królewskie lata Królów Feniksa lub Kalendarz Gospodarski, który datuje Rok 2 na założenie miasta Kislev) daty są dostosowywane do kalendarza imperialnego poprzez dopasowanie ich do założenia Imperium Człowieka przez Sigmara w 1 roku IC. Nazwiska różnych epok stworzenia są przypisywane Jaszczurom, ponieważ mają one najdłuższą nieprzerwaną historię spośród wszystkich inteligentnych ras w Świecie Warhammera. Ilekroć data zdarzenia jest nieznana, ale rozumie się, że wydarzyła się po danym roku, zostanie wymieniona jako podzbiór danego roku.

Zawartość

Oś czasu

§             C. -15000 : Starzy przybywają na pierwotne i nietknięte ziemie Lustrii . Slannowie Pierwszego tarła są tworzone z woli starych. Pierwszy Saurus odradza się jako żywa broń, stworzona z mieszanki wymarłych już rodzimych stworzeń. Tworzone  pierwsze generacje Skinks i Kroxigor .

§             (C. -10000 do -5600) : Założenie pierwszego miasta, Itza. Wkrótce potem założyciele Xlanhuapec i Tlax. Odradza się druga generacja Slanna. Orbita świata jest zmieniana, aby wpływać na wzorce pogodowe i temperaturę, czyniąc ją bardziej sprzyjającą życiu. W tym czasie Starzy zaczynają wymuszać swoją dominację nad mieszkańcami świata, radykalnie zmieniając przyszłość tych ras. Urodziło się Slann Trzeciego Tarła. Udało im się założyć Tlaxtlan, Quetza i Zlatlan. Slann z Czwartego Namnażania są stworzeni do obsługi bramy polarnej osnowy. Znaleźli także pozostałe miasta-świątynie, tworząc siatkę mocy na ziemiach - naturalne linie energii łączące miasta. Super kontynent jest podzielony na oddzielne, mniejsze ziemie. Powstaje Staw Światowy, a Southlands poruszały się po całym świecie, oddzielając świątynne miasta. Takie fizyczne odległości niewiele znaczyły, ponieważ podróże i komunikacja między miastami są natychmiastowe. Starzy wysyłają swoje armie Saurusa, aby ustanowić porządek. Dokonano anihilacji wielu niepożądanych ras. Trwające eksperymenty są prowadzone przez Starych, tworząc i niszcząc wiele nowych ras, zmieniając je z rodzimych form życia. TheRodzą się elfy , krasnoludy i ludzie . Przedwieczni zapewniają, że ich dzieła mają mocny fundament w wybranych dla nich krainach, aby kontynuować powolny proces ewolucji i rozwój cywilizacji przy minimalnej interakcji ze sobą. Rasa Greenskins pojawia się pod koniec Ery Stworzenia. Trwają wojny mające na celu wyeliminowanie tej pasożytniczej rasy z istnienia, choć ostatecznie ta plaga wydaje się niemożliwa do wyeliminowania.

§             C. -10.000: U zarania stworzenia pojawiają się zielonoskórzy, chociaż nikt nie wie jak. Szamani mówią kamieniom Gorka i Morka spadających z nieba, aby zaludnić świat zielenią. Starzy rozpoznają Orki i Gobliny jako zagrożenie i wysyłają Saurusa na wojnę z nimi. Nie są w stanie eksterminować niepożądanych.

§             (C. -5600 do -4500): Zawalenie się bramek osnowy polarnej. To powoduje, że czynsz w rzeczywistości zostaje otwarty, co pozwala Chaosowi wejść na świat. To oznacza odejście Starych. Ogrysą tworzone, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się chaosu. Pojawiają się demoniczne hordy i pędzą po całym świecie, powodując brak równowagi i przerażenie. Świątynne miasto Xahutec jest pierwszym, które padło ofiarą demonicznego ataku, jego Mag-Kapłani zostali zabici i skażone sadzawki. Jaszczurcy gromadzą największe armie, jakie kiedykolwiek były świadkami na świecie, aby odeprzeć demonicznych najeźdźców. W tych gigantycznych bitwach giną niezliczone miliony. Na całym świecie rasy utworzone przez Starych walczą z rozprzestrzeniającymi się Demonami, ale toczą bitwę przegraną. Całe populacje Huatl, Tlanxla, Chaqua i Xhotl są również zabijane przez Daemony, każde miasto-świątynia słabnie wraz z upadkiem kolejnych miast, przerywając ich sieć połączonych mocy. Mag-kapłan Adohi-Tehga z Tlaxtlan odpycha demony oblegające jego miasto-świątynię po tygodniach bitwy, i użycza swojej mocy, aby chronić pozostałe miasta i dopilnować, aby sieć mocy nie zawaliła się całkowicie. Po utraceniu mocy Starych, świat utracił kontakt z Jaszczurami z Southlands. Jedna z najstarszych Kapłanów Magów, Chiccotta z Zlatlan, nauczana przez zaginionego Starego Xholankha, udaje się wykorzystać swoje moce do zniszczenia demonicznych legionów w Southlands jednym katastroficznym zaklęciem, poświęcając się w tym procesie. Elfy z Ulthuan są prawie eksterminowane przez demony przebijające ich wyspę. Ich magowie rozpoczynają niebezpieczne i desperackie zaklęcie, by odepchnąć Demony. Slannowie dodają swoją moc do Elfów i razem przyciągają Demony na północny i południowy biegun. Obrony są rozmieszczone, aby powstrzymać siły Chaosu. Bezpośrednie zagrożenie ze strony Chaosu zostało odparte, ale z biegiem lat, gdy ich moce zaczną się nasilać, opanują tę obronę w potężnych najazdach. Świątynne miasto Chupayotl zaczyna wślizgiwać się w oceany Światowego Stawu.

 

Piąte tysiąclecie przed IC

§             - 5000 : Z wyjątkiem enklaw w Southlands, Jaszczurcy są wypychani z powrotem do Lustrii, która zamienia się w śmiertelną pułapkę, aby udaremnić najeźdźców. Krasnoludy zaczynają kolonizować Góry Krańca Świata pod przewodnictwem Bogów Przodków .

§             -4650: Osady krasnoludów rozciągają się na całe Góry Krańca Świata, a nowe ładownie powstają w Górach Gianthome i Górach Morn. Grimnir zabija Urmskaladrak.

§             -4500:  Chaos atakuje świat. Aenarion przechodzi Najświętszego Płomień Asuryana i staje się Avatar Asuryana The Phoenix King, z Ulthuanu . Pozostaje tylko garstka świątynnych miast, a atak Daemona grozi ich przytłoczeniem. Lordowi Mazdamundi udaje się utrzymać barierę ochronną wokół Hexoatla, ale czyniąc to, nie może pomóc swoim braciom z Pahuax, którzy zostali zabici przez zastęp Wielkich Demonów.

§             C. -4450: Oblężenie Itzy , które trwało ponad cztery stulecia, zostało przerwane przez potworną moc lorda Kroaka. Mimo że zginął w bitwie, wola Lorda Kroaka jest tak silna, że jego duch walczy dalej - przywołując ostatnie zaklęcie, które wypędza Daemony i zabezpiecza Itzę od zagłady.

§             -4458:  Czarownica Morathi nosi syna Aenariona, nazywając go Malekith - przyszłym Królem Czarownic z Naggaroth .

§             -4300: Krasnoludy osiedlają ziemie na wschód od Gór Krańca Świata.

§             -4421:  Caledor Dragontamer tworzy Wir na Wyspie Umarłych .

§             -4420:: Grimnir znika w Pustkowiach Chaosu. Inni bogowie przodkowie odchodzą.

§             C. -4420 : Wysokie elfy kończą swój wielki rytuał, a demoniczne legiony znikają ze świata.

§             - 4419 : Pierwsi odkrywcy Wysokich Elfów penetrują dżunglę Lustriana. Przybywają do bram Pahuax w czasie Koniunkcji Dwóch Księżyców, powszechnie uważanych za zwiastun złej fortuny.

§             -4164:  Wysokie elfy znalazły swoje pierwsze kolonie w Nowym Świecie .

§             -4119: Elfy gruntów w Starym Świecie , zaczynają kolonie.

 

Czwarte tysiąclecie przed IC

§             - 3997 : Malekith i Wielki Król Snorri Whitebeard pokonać dużą hordy zwierzoludzi, które oblegają Karaz-a-Karak.

§             - 3894 : Świątynne miasto Chupayotl wślizguje się w morze, a wszyscy jego mieszkańcy podróżują do innych świątynnych miast. Plotki w późniejszych latach mówią o podwodnej rasie istot zamieszkałych w tym złotym mieście ukrytym głęboko pod falami. Niepokojące jest to, że zdarzenie to nie jest przepowiadane w żadnych znanych tablicach.

§             - 3500 : Krasnoludy z Mrocznych Krain przemieniają się w Hashut , przekształcając się w Krasnoludy Chaosu .

§             - 3127 : Skinkerzy piszą, że Lord Xltep jest nękany utratą pamięci; mgła opadła na jego niegdyś jasne myśli.

§              

Trzecie tysiąclecie przed IC

§             -2789 : Malekith znajduje Diabelskiego Żelaza w ruinach Vorshgaru w Pustkowiach Chaosu.

§             - 2774 : Cults of Pleasure pędzą przez Ulthuan, a Bel Shanaar najwyraźniej nie jest w stanie ich zapanować. Malekith powraca i prowadzi czystkę przeciwko kultystom, potępiając nawet własną matkę jako zdrajcę.

§  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin