z13-2017-styczen-egzamin-zawodowy-praktyczny-zasady-oceniania.pdf

(82 KB) Pobierz
Nazwa
kwalifikacji:
Oznaczenie
kwalifikacji:
Numer zadania:
Kod arkusza:
Zarządzanie bezpieczeństwem w
środowisku
pracy
Z.13
01
Z.13-01-17.01
Elementy podlegające ocenie/kryteria oceny
Formularz 1: Program szkolenia wstępnego na stanowisku pracy - instruktaż stanowiskowy dla
pracowników administracyjno-biurowych - informacje wstępne i założenia organizacyjne.
wpisane miejsce obowiązywania programu szkolenia: Urząd Skarbowy w Mikołowie
Lp.
R.1
R.1.1
R.1.2
R.1.3
R.1.4
R.1.5
R.1.6
R.1.7
R.1.8
wpisana podstawa prawna: rozporządzenie MGiP w sprawie szkolenia w dziedzinie bhp
wpisany rodzaj szkolenia: szkolenie wstępne
wpisana forma szkolenia: instruktaż lub instruktaż stanowiskowy
wpisany cel szkolenia odnoszący się do: uzyskanie przez pracownika informacji o czynnikach
środowiska
pracy, o ryzyku zawodowym, wiedzy i umiejętności dotyczących sposobów ochrony przed
zagrożeniami, wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu bezpiecznego wykonywania powierzonej
pracy.
wpisani uczestnicy szkolenia: nowo zatrudnieni pracownicy na stanowisku administracyjno-biurowym
Czas trwania szkolenia - wpisane: minimum 2 godziny lekcyjne
Przeprowadzający instruktaż stanowiskowy - wpisane: wyznaczona przez pracodawcę osoba
kierująca pracownikami lub pracodawca, jeżeli osoby te posiadają odpowiednie kwalifikacje i
doświadczenie zawodowe oraz są przeszkolone w zakresie metod prowadzenia instruktażu
stanowiskowego
Sprawdzenie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie instruktażu stanowiskowego - wpisane:
instruktaż stanowiskowy kończy się sprawdzianem wiedzy i umiejętności z zakresu wykonywania
pracy zgodnie z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.
Potwierdzenie odbycia instruktażu stanowiskowego- wpisane: pracownik potwierdza na piśmie w
Karcie szkolenia wstępnego.
Formularz 2: Program szkolenia wstępnego na stanowisku pracy - instruktaż stanowiskowy dla
pracowników administracyjno-biurowych - szczegółowy program szkolenia.
Punkt 1. Omówienie warunków pracy z uwzględnieniem elementów pomieszczenia pracy - odniósł się
do warunków pracy z uwzględnieniem elementów pomieszczenia np.:powierzchnia, kubatura,
oświetlenie, mikroklimat, ogrzewanie, wentylacja lub/i klimatyzacja temperatura, wilgotność względna
powietrza i prędkość przepływu powietrza, rozmieszczenie i ustawienie wyposażenia biurowego oraz
sprzętu, drogi komunikacyjne wewnętrzne, przejścia i dojścia do stanowisk pracy w biurach. - podał
co najmniej 4
Punkt 2. Omówienie warunków pracy z uwzględnieniem elementów stanowiska pracy - odniósł się do
warunków pracy np.: pozycja przy pracy, oświetlenie - z uwzględnieniem elementów stanowiska
pracy takich jak: stanowisko komputerowe - biurko, krzesło, monitor, klawiatura; stanowisko z
kserokopiarką; inny biurowy sprzęt elektryczny - drukarka, skaner, przedłużacze, listwy zasilające;
ręczny sprzęt biurowy - podstawki lub uchwyty do przytrzymywania dokumentów itp.; - podał co
najmniej 4
Punkt 3. Omówienie warunków pracy z uwzględnieniem przebiegu procesu pracy na stanowisku
w nawiązaniu do działalności w całej komórce organizacyjnej i zakładzie pracy - podane co najmniej 2
czynności
Punkt 4 a) Omówienie czynników
środowiska
pracy występujących przy określonych czynnościach na
stanowisku pracy - podał co najmniej 3
Punkt 4 b) Omówienie zagrożeń, jakie mogą stwarzać te czynniki np.: przeciążenie układu mięśniowo
szkieletowego, przeciążenie narządu wzroku, porażenie prądem elektrycznym, poparzenie, stres,itp.-
podał co najmniej 4
Więcej arkuszy znajdziesz na stronie: arkusze.pl
R.1.9
R.1.10
R.2
R.2.1
R.2.2
R.2.3
R.2.4
R.2.5
R.2.6
R.2.7
R.2.8
R.2.9
R.3
R.3.1
R.3.2
R.3.3
R.3.4
R.3.5
R.3.6
R.3.7
R.3.8
R.3.9
R.3.10
Punkt 4 c) Omówienie wyników oceny ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą - np.
ocena ryzyka zawodowego, zasady dokumentowania ryzyka zawodowego, informowania
pracowników o ryzyku zawodowym itp.- podał co najmniej 2
Punkt 4 d) Omówienie sposobów ochrony przed zagrożeniami np. przerwy w pracy, praca zgodna z
zasadami bhp, użytkowanie sprzętów zgodnie z instrukcją, zachowanie uwagi,, ostrożności, kultury
pracy, stosowanie bezpiecznych metod pracy, utrzymanie dobrego stanu technicznego używanego
sprzętu i urządzeń technicznych itp.- podał co najmniej 4
Punkt 4 e) Omówienie zasad postępowania w razie wypadku lub awarii np. udzielenie pierwszej
pomocy poszkodowanemu, zgłoszenie wypadku pracodawcy, zabezpieczenie miejsca wypadku,
wezwanie Pogotowia Ratunkowego, zasad postępowania na wypadek ewakuacji – podał co najmniej
3
Punkt 5. Przygotowanie wyposażenia stanowiska roboczego do wykonywania określonego zadania
odniósł się do wyposażenia stanowiska w odpowiedni sprzęt, narzędzia i materiały - podał co
najmniej 3
Formularz 3: Karta szkolenia wstępnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
wpisane imię i nazwisko osoby odbywającej szkolenie: Roksana Machaczka (dopuszcza się różną
odmianę nazwiska)
wpisana nazwa komórki organizacyjnej: Referat Kontroli Podatkowej
wpisana data instruktażu ogólnego: 09. 01.2017 r.
wpisane imię i nazwisko przeprowadzającego instruktaż ogólny: Mateusz Kowalik
Instruktaż stanowiskowy na stanowisku pracy: wpisane - inspektor kontroli podatkowej
wpisana data instruktażu stanowiskowego: 09. 01. 2017 r.
wpisane imię i nazwisko przeprowadzającego instruktaż stanowiskowy: Justyna Białas
wpisane imię i nazwisko pracownika, któremu udzielono instruktażu stanowiskowego: Roksana
Machaczka (dopuszcza się różną odmianę nazwiska)
wpisana nazwa stanowiska na jakie został dopuszczony pracownik: inspektor kontroli podatkowej
Część 4.2)** pozostała niewypełniona
Zgłoś jeśli naruszono regulamin