poznaj-swifta,-tworzac-aplikacje.-profesjonalne-projekty-dla-systemu-ios scan.mobi

(42275 KB) Pobierz
Spis treści
O autorze
O recenzencie
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podstawy Swifta — zmienne i funkcje
Zmienna
Typ opcjonalny
Typ wyliczeniowy
Podstawowe konstrukcje przepływu sposobu działania programu
Konstrukcja if
Pętla
Pętla while
Konstrukcja switch
Funkcja
Czym jest krotka?
Czym jest konstrukcja guard?
Jak radzić sobie z dużymi problemami?
Podsumowanie
7
8
9
13
14
18
19
20
20
21
22
23
24
26
28
28
29
Rozdział 2. Xcode i projekt typu playground
Instalowanie Xcode
Przedstawiam Ci Xcode
Co znajduje się na ekranie?
Projekt typu playground
Czym jest projekt typu playground?
Dodawanie kodu do projektu
Dodawanie pliku pomocniczego do projektu
31
31
33
35
47
47
48
52
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Dodawanie zasobu do projektu
Konwertowanie projektu typu playground na przestrzeń roboczą
Kod znaczników w projekcie typu playground
Podsumowanie
53
54
55
60
Rozdział 3. Tworzenie minimalnej aplikacji mobilnej
Pierwsza aplikacja iOS
Struktura projektu
System kontroli wersji Git
Podsumowanie
61
61
73
78
82
Rozdział 4. Struktury, klasy i dziedziczenie
Struktury i klasy
Rozszerzenie
Metoda deinit()
Właściwości i metody typu
Dodawanie niestandardowych typów danych do projektu typu playground
Dziedziczenie
Klasa bazowa
Architektura MVC
Podsumowanie
83
83
89
91
92
93
97
97
100
104
Rozdział 5. Dodawanie interaktywności do pierwszej aplikacji
Plik Storyboard
Wybrane kontrolki interfejsu użytkownika
Dodawanie elementów do pliku Storyboard
Połączenie interfejsu użytkownika z kodem
Ogólna analiza
Podsumowanie
105
105
107
111
114
126
126
Rozdział 6. Używanie struktur danych,
programowania zorientowanego obiektowo i protokołów
Podstawowe typy kolekcji
Typ generyczny
Tablica
Zbiór
Słownik
Wybór najlepszego typu kolekcji
Lista elementów w projekcie typu playground
UICollectionView
UICollectionViewCell
Ponowne używanie komórek
Układy
Widok tabeli w aplikacji iOS
Model listy miast
Wyświetlenie wszystkich miast
Implementacja wyszukiwania
129
130
130
131
133
136
138
139
139
141
144
146
149
151
152
156
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Protokół
Protokół i dziedziczenie
Podsumowanie
158
160
163
Rozdział 7. Tworzenie prostej aplikacji prognozy pogody
Definiowanie ekranów aplikacji
Ekran główny aplikacji
Ekran ulubionych lokalizacji
Ograniczenia
Ekran wyboru lokalizacji
Model
Lokalizacje
Kontrolery i przejścia
Dalsze usprawnienia aplikacji
Podsumowanie
165
165
170
173
175
176
179
186
191
197
198
Rozdział 8. Wprowadzenie do CocoaPods i zależności projektu
Tworzenie oprogramowania w nowoczesny sposób
Ruby i CocoaPods
Użyteczne polecenia CocoaPods
Carthage
Swift Package Manager
Użyteczne polecenia SPM
Popularne biblioteki opracowane przez podmioty zewnętrzne
Alamofire
Texture
RxSwift
Podsumowanie
199
200
201
205
206
207
208
214
215
216
217
217
Rozdział 9. Usprawnianie aplikacji prognozy pogody
API prognozy pogody
Co to jest API?
Lista wybranych
żądań
API
Utworzenie nowych modeli
Czyste
żądania
sieciowe
Implementowanie Alamofire
Usprawnienia za pomocą bibliotek opracowanych przez podmioty zewnętrzne
Lepsza obsługa błędów
Ekran informacji dodatkowych
Podsumowanie
219
219
220
221
223
226
231
234
234
238
241
Rozdział 10. Tworzenie aplikacji przypominającej Instagram
Projekt aplikacji opartej na kartach
Firebase
Ekran logowania
Pozostałe ekrany aplikacji
Niestandardowe przyciski na pasku kart
243
243
244
246
253
254
5
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Utworzenie postu
Modele
Firebase
Filtry
Podsumowanie
257
262
263
268
270
Rozdział 11. Ciąg dalszy pracy nad aplikacją przypominającą Instagram
Ekran główny
Ekran profilu
Ekran wyszukiwania
Ekran ulubionych
Dopracowanie ekranu głównego
Podsumowanie
271
271
276
284
287
289
297
Dodatek A. Udział w projekcie typu open source
Konto w serwisie GitHub
Tworzenie odgałęzienia repozytorium
Udział w pracy nad projektem
Przygotowanie zgłoszenia
Podsumowanie
299
299
300
301
303
306
Skorowidz
309
6
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin