PPP- Alan F 2016-2017.docx

(15 KB) Pobierz

OPINIA WYCHOWAWCY O UCZNIU                                   Suchy Las, 07.03.2017r

Alan Krzysztof Francuszkiewicz
uczeń klasy pierwszej
ul. Łagiewnicka 25/ 144
62-002 Złotniki

Wyniki w nauce:

Alan na lekcjach stara się być aktywny, wypowiada się pojedynczymi słowami, zachęcany potrafi wypowiedzieć się pełnym zdaniem. Niestety ma problem z koncentracją na lekcji, często się rozprasza. Na lekcjach w-fu jest aktywny, chętny do zabaw, jest sprawny fizycznie. Szybko zapamiętuje wiersze i słowa piosenek, chętnie bierze udział w zajęciach muzycznych gdzie gramy na instrumentach perkusyjnych i dzwonkach, zajęcia komputerowe również wywołują u niego radość.
              Po sześciu miesiącach nauki w szkole Alan ma bardzo duży problem z rozpoznaniem znaku graficznego liter, które klasa do tej pory opanowała. Myli litery, bardzo często zgaduje jaka to głoska. Alan bardzo niechętnie czyta - głoskuje, próbuje sylabizować, ma problem ze złożeniem głosek w sylaby a następnie w słowa, ma problem                  z zapamiętaniem sylab, które przeczytał – niekiedy nawet dwusylabowych. Głoskowane wyrazy przez nauczyciela udaje mu się złożyć, gdy sam głoskuje popełnia błędy a gdy nie jest pewny z cisza głos. Gdy przeczyta zdanie – nie rozumie go, powtarza to co przeczytał, gdy nauczyciel czyta to samo udzieli odpowiedzi na każde pytanie. Zadania, które wymagają od niego samodzielnego przeczytania pojedynczego wyrazu są dla niego nie do wykonania.
              Alan jest uczniem leworęcznym. Nauka pisania również nie jest dla niego łatwa. Fakt, że nie pamięta liter zniechęca go do ćwiczeń. Ma problemy z przepisaniem (nie przepisze) wyrazu drukowanego np. misie, swoim pismem do liniatury. W chwili, gdy ten sam wyraz pojawi się napisany „pisanką” na tablicy bądź w jego ćwiczeniach odwzoruje/przepisze to co widzi. Alan nie napisze (bez wzoru) usłyszanego wyrazu, bardzo długo zapisywał swoje imię drukowanymi literami. Ma problem w trzymaniu się w liniach, niekiedy stawia litery drukowane. Pisze długo, litery są trochę zniekształcone, niekiedy nie wiadomo co Alan napisał.
              W zakresie edukacji matematycznej Alan radzi sobie lepiej. Licząc wspiera się na konkretach - do czego jest zachęcana cała klasa. Rozumie treść zadania tekstowego przeczytanego przez nauczyciela – tak jak wszyscy. Niestety chłopiec ma tu również problem  z zapamiętaniem znaku graficznego cyfr i liczb, gdy ma do napisania np. 8 – liczy na palcach by przypomnieć sobie jak ona wyglądała, upewnia się pytając nauczyciela „ to ta co wygląda jak…..”. Alan zna dni tygodnia i miesiące – w kolejności, na wyrywki również potrafi - jednak czasem popełnia błędy.

Zachowanie:

Alan rozpoczynając naukę w klasie pierwszej był bardzo pozytywnie nastawiony do nauki i chętny. Chłopiec jest uczniem słabym, jest świadomy tego co sprawia mu trudności, zniechęca się widząc ćwiczenia związane z pisaniem    i czytaniem – zrobi je, gdy nauczyciel cały czas przy nim stoi, pomaga i zachęca. Podczas pracy na lekcji wymaga stałej obecności nauczyciela, w przeciwnym razie nie zrobi nic, analogiczna sytuacja powtarza się na sprawdzianach. Pracuje wolno.
Alan jest żywiołowym chłopcem, bardzo stara się przestrzegać norm klasowych, jest kulturalny, pomocny                       i empatyczny. Chętnie bierze udział w zabawach, sam często inicjuje zabawy. Do szkoły uczęszcza regularnie,              w przypadku nieobecności ma uzupełnione ćwiczenia. Zdarza się, że nie ma zadania domowego ale wynika to             z niezaznaczenia przez niego ćwiczeń.

Rodzice interesuję się postępami Alana w nauce.

Opinię wydaje się na prośbę rodziców państwa Katarzyny Etynkowskiej i Krzysztofa Francuszkiewicza w celu diagnozy w PPP.

Wychowawca
mgr Weronika Rożek

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin