I. Wymiary i parametry pojazdu.
1.Wymiary zewnętrzne pojazdu.
L.p.
Nazwa parametru
Jednostka miary
Wymiar
1.
Długość pojazdu
mm
7445
2.
Szerokość pojazdu
2340
3.
Wysokość pojazdu
2740
4.
Rozstaw osi
3925
5.
Rozstaw kol. jezdnych
-przód
-tył
1875
1780
6.
Kat natarcia
*
23
7.
Kat zejścia
13
8.
Prześwit pojazdu
300
9.
Zwis przedni
1240
10.
Zwis tylni
2280
2.Masy i naciski.
Dopuszczalna masa całkowita
kg
12500
Masa rzeczywista całk .pojazdu
11400
Obciążenie osi pojazdu:
3750
7650
Obciążenie stron pojazdu :
-strona prawa
-strona lewa
5725
5675
Różnica obciążeń stron
%
0,4
Rezerwa masy
8,8
3.Zwrotność pojazdu.
Najmniejsza zewnętrzna średnica zawracania:
- w prawo
- w lewo
13970
14210
Najmniejsza zewnętrzna obrysowa średnica zawracania:
15570
15810
4.Parametry układu wodno-pianowego.
Czas zasysania:
- dla Hgs=1,5m -9,5 s
- dla Hgs=7,5 m -44,0 s
Wydajność (przy Hgs=1,5 m) :
- dla Hu=80 m -1720 l/min
- dla Hu=400m -250 l/min
Stężenia środka pianotwórczego:
-3% lub 6% w zależności od ustawionej na dozowniku wartości.
II.Obsługa.
1. Kabina załogi.
Informacje ogólne.
Kabina załogi jest jednomodułową kabiną czterodrzwiową w układzie siedzeń 1+1+4.
Kabina jest uchylana hydraulicznie .
Przed przystąpieniem do podniesienia kabiny należy sprawdzić:
- czy drabina została zdemontowana z zabudowy ,ponieważ zachodzi na kabinę
- czy elementy luźno leżące w kabinie zostały wyjęte
- czy elementy mające swoje zamocowanie w kabinie są poprawnie zamocowane i nie zachodzi obawa ich wypadnięcia (np. latarki ,radiotelefony przenośne ,aparaty izolujące, itp.)
- czy stelaż ochronny (wersja ze stelażem ) jest opuszczony
- czy pomieszczenie w którym dokonuje się podniesienia kabiny jest dostatecznie wysokie (min. 4000 mm)
- czy w miejscu podniesienia kabiny nie ma zwisających elementów ( np. lamp ), które mogłyby zostać uszkodzone lub spowodować uszkodzenie kabiny.
UWAGA!
Zaleca się przed podniesieniem kabiny wyjęcie możliwie wszystkich elementów wyposażenia zainstalowanego w kabinie.
Ponadto na desce rozdzielczej zainstalowano kontrolki sygnalizacji:
- włączonej autopompy
- podniesienia masztu oświetleniowego
- otwarcia żaluzji
- podłączenia prostownika
W samochodach terenowych w kabinie ponadto zainstalowane są:
- manometry
- wskaźniki poziomu wody i deteoru
Przed jazdą samochodem należy bezwzględnie upewnić się czy kontrolki sygnalizacji podniesienia masztu , otwarcia żaluzji oraz podłączenia prostownika są wyłączone.
W przypadku gdy kontrolka jest zapalona należy sprawdzić powód jej zapalenia i przed ruszeniem go wyeliminować.
Wyposażenie zewnętrzne .
A. standard
* sygnalizacja ostrzegawcza ( dwie lampy obrotowe niebieskie typ LBO 10T/24V w koszach ochronnych oraz belka z głośnikiem typ LZ 530G) -uruchamianie w kabinie z generatora
*antena do radiostacji samochodowej 1/4 SMA- 4S wraz z instalacją zasilającą ( przetwornica 24/12V)
*szperacz pogożeliskowy - dalekosiężny z przesłoną rozpraszającą-szperacz wyposażony w wyłącznik na obudowie , przewód zakończony wtyczką wodoszczelną , na kabinie zainstalowano gniazdo wodoszczelne
*gniazdo do ładowania akumulatorów umieszczone pod stopniem od strony kierowcy; gniazdo trzybolcowe z sygnalizacją włączenia na desce rozdzielczej ; w komplecie wtyczka trzybolcowa.
*oświetlenie stopni wejściowych do kabiny (włączane automatycznie po otwarciu drzwi -gdy samochód ma włączone światła pozycyjne)
Kabina wyposażona w uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z samochodu ,stopnie wykonane z materiałów antypoślizgowych. Stopnie posiadają oświetlenie.
Przy wsiadaniu i wysiadaniu należy zachować ostrożność .Aby uniknąć wypadku należy korzystać z uchwytów i stopni.
Wysiadać tyłem .Nie wyskakiwać .
B. opcja dodatkowa
*halogeny przeciwmgielne
*niebieskie światła pulsacyjne włączane jednocześnie z sygnalizacją ostrzegawczą
*stelaż ochronny wraz z podstawą do mocowania wciągarki
*wciągarka elektryczna 24 V sterowana zdalnie pilotem:
M 12000-4,5 t
M 10000-3,6 t
M 6000 -2,7 t
*dodatkowa syrena ostrzegawcza elektryczna lub pneumatyczna -przycisk włączenia w kabinie .Wersja Renault posiada włączenie sygnału pneumatycznego pod nogą ``dowódcy``
Wyposażenie wewnętrzne .
Wszystkie fotele wyposażone są w zagłówki i pasy bezpieczeństwa. Ławę stanowi pojemnik na drobne narzędzia oraz osobiste wyposażenie strażaka z tapicerowanym siedzeniem. Oparcie stanowią uchwyty do przewożenia aparatów izolujących jednobutlowych. Uchwyt posiada zintegrowany ruchomy zagłówek ,który jest przemieszczany do góry w momencie odblokowania aparatu.
W przypadku gdy czasowo nie są przewożone aparaty samochód został wyposażony w opuszczane oparcie , które w momencie braku aparatów należy podnieść i zblokować w pozycji stanowiącej oparcie siedzeń.
Kabina oddzielona metalową poręczą obłożoną gąbką oraz materiałem tapicerskim typu skaj.
Poręcz służy do trzymania w czasie jazdy oraz ułatwia wstawanie wraz z aparatem izolującym .
W części środkowej zainstalowane są pojemniki aluminiowe na drobne wyposażenie i latarki z ładowarkami.
Kabina posiada odpowiedni system jej oświetlenia :
*oświetlenie przedniej części kabiny nad deską rozdzielczą
*świetlówki w części środkowej kabiny
Ponadto kabina wyposażona jest w indywidualną lampę halogenową dla dowódcy ,zainstalowaną na desce rozdzielczej
Lampa zainstalowana jest na giętkim przewodzie długości 500mm co ułatwia dowódcy w jej dogodnym ustawieniu jednocześnie nie przeszkadzając kierowcy w czasie jazdy .
Wyłącznik lampy umieszczony jest na jej obudowie.
Na ścianach bocznych ( pomiędzy drzwiami) umieszczone są
wieszaki na ubrania .
2. Zabudowa pożarnicza .
...
mapmapek