„Słoń”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania cel: doskonalenie umiejętności czworakowania
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „MIESZKAŃCY ZOO”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA wzbogacanie wiedzy na temat świata zwierząt
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
03.06.
Poniedziałek
„Jedziemy do zoo”- wycieczka do ogrodu zoobatanicznego
- zapozna się z celem wycieczki i zawrze umowy dotyczące bezpiecznego zachowania się podczas
- pozna określenie: zwierzęta egzotyczne
- pozna mieszkańców toruńskiego ogrodu zoobotanicznego
- zapozna się z wyglądem wybranych zwierząt egzotycznych
- określi zwierzę, które najbardziej mu się podobało
- podporządkuje się zachowaniom oczekiwanym przez n-lkę
- po powrocie do przedszkola podzieli się wrażeniami z wycieczki
04.06.
Wtorek
„Bal w zoo”- improwizacje ruchowe przy muzyce
„Nasze zoo”- zabawy konstrukcyjne
- rozróżni akompaniament szybki i wolny
- zareaguje na sygnał wzrokowy w zabawie orientacyjno- porządkowej „Jedziemy do zoo”
- w zabawie muzyczno- ruchowej „Bal w zoo” zatańczy tworząc małe kółka (tych samych zwierząt, zgodnie ze znaczkami)
- wykona proste kroki taneczne
- skonstruuje z klocków i stworzy kompozycje z różnych materiałów
- sklasyfikuje zwierzęta wg gatunku
- zastosuje zwroty grzecznościowe podczas współdziałania z innymi dziećmi
- dowie się, że nie wolno niszczyć prac kolegów
05.06.
Środa
Zestaw zabaw ruchowych nr
- udoskonali umiejętność prawidłowego maszerowania
- wykona ćwiczenia ramion
- udoskonali umiejętność podskoku
06.06.
Czwartek
„Wesołe zoo”- zabawy ruchowe przy piosence
„Lew”- wydzieranka i stemplowanie korkiem
- wysłucha piosenkę „Wesołe zoo”, odpowie na pytania n-lki dotyczące treści piosenki
- w zabawie pantomimicznej „Małpka czy słoń” zimprowizuje ruchem dzikie zwierzę, reszta dzieci podejmie próbę rozwiązania zagadki
- weźmie udział w zabawie ruchowej przy piosence „Wesołe zoo”, zilustruje ruchem treść piosenki
- zapozna się ze sposobem wykonania pracy
- wypełni sylwetę lwa wyklejając wydzieranką i stemplami z korka
- zadba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu
07.06.
Piątek
„Zwierzyniec”- rozmowa połączona z działaniem
- rozwiąże zagadki słowne związane ze zwierzętami egzotycznymi
- użyje podczas wypowiedzi określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki
- w zabawie dydaktycznej „Do kogo należy ta noga?” rozpozna zwierzęta egzotyczne po wskazanych częściach ciała
- będzie naśladować odgłosy i sposób poruszania się zwierząt znajdujących się na ilustracjach wskazanych przez n-lkę
- zapozna się z koniecznością zachowania szczególnej ostrożności w kontaktach z nieznanymi zwierzętami
„Hop, do koła”- zabawa ruchowa z elementem rzutu, celowania cel: doskonalenie umiejętności celowania i rzutu
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „CZY TO JUŻ LATO?”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA dostrzeganie zmian zachodzących w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku- lato
10.06.
„Lato jest blisko”- obserwacja przyrodnicza w ogrodzie przedszkolnym
- wysłucha wiersz P. Łosowskiego „Kto przyniósł lato?”, odpowie na pytania dotyczące treści wiersza
- zwróci uwagę na zmianę wyglądu otoczenia związaną z nadejściem nowej pory roku
- skorzysta ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych
- podejmie próbę budowania dłuższych wypowiedzi
- pozna cechy charakterystyczne dla nowej pory roku (wysoka temperatura, słoneczne dni, obfitość kwiatów, ptaków, owadów, pierwsze owoce)
- będzie pracowało z kartą zadaniową- narysuje po śladzie słoneczko
- wykona ćwiczenia rozwijające duże grupy mięśniowe
- udoskonali umiejętność biegu w różnych kierunkach
11.06.
„Po łące biega lato”- zabawa inscenizowana przy piosence
„Motyle”- naklejanie gotowych elementów
- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech
- wysłucha piosenkę śpiewaną przez n-lkę
- odpowie na pytania związane z treścią piosenki
- weźmie udział w zabawie inscenizowanej przy piosence
- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)
- skupi uwagę na mówiącej osobie
- wykona kompozycję płaską wg wzoru
- żadna o estetykę pracy
12.06.
„Zagrzmiało…”- rozmowa z dziećmi w oparciu o historyjkę obrazkową
- rozwiążę zagadkę słuchową- burza
- wysłucha opowiadania n-lki o etapach powstawania burzy
- ułoży historyjkę obrazkową we właściwej kolejności
- weźmie udział w zabawie słownej „Czy widziałeś (łaś) kiedyś burzę?”, podzieli się własnymi przeżyciami, odczuciami związanymi z burzą
- w zabawie ortofonicznej „Nadchodzi burza” naśladuje odgłos szumiących drzew, wiejącego wiatru, padającego deszczu i grzmotu
- zwróci uwagę na konieczność odpowiedniego zachowania się podczas burzy
13.06.
...
kasiazabka123