CZERWIEC 2019.docx

(30 KB) Pobierz

Słoń”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania                            cel: doskonalenie umiejętności czworakowania

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                     „MIESZKAŃCY ZOO”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                wzbogacanie wiedzy na temat świata zwierząt

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

03.06.

Poniedziałek

 

„Jedziemy do zoo”- wycieczka do ogrodu zoobatanicznego

- zapozna się z celem wycieczki i zawrze umowy dotyczące bezpiecznego zachowania się podczas

- pozna określenie: zwierzęta egzotyczne

- pozna mieszkańców toruńskiego ogrodu zoobotanicznego

- zapozna się z wyglądem wybranych zwierząt egzotycznych

- określi zwierzę, które najbardziej mu się podobało

- podporządkuje się zachowaniom oczekiwanym przez n-lkę

- po powrocie do przedszkola podzieli się wrażeniami z wycieczki

 

04.06.

Wtorek

 

„Bal w zoo”- improwizacje ruchowe przy muzyce

 

 

 

 

„Nasze zoo”- zabawy konstrukcyjne

- rozróżni akompaniament szybki i wolny

- zareaguje na sygnał wzrokowy w zabawie orientacyjno- porządkowej „Jedziemy do zoo”

- w zabawie muzyczno- ruchowej „Bal w zoo” zatańczy tworząc małe kółka (tych samych zwierząt, zgodnie ze znaczkami)

- wykona proste kroki taneczne

 

- skonstruuje z klocków i stworzy kompozycje z różnych materiałów

- sklasyfikuje zwierzęta wg gatunku

- zastosuje zwroty grzecznościowe podczas współdziałania z innymi dziećmi

- dowie się, że nie wolno niszczyć prac kolegów

 

05.06.

Środa

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

 

- udoskonali umiejętność prawidłowego maszerowania

- wykona ćwiczenia ramion

- udoskonali umiejętność podskoku

 

06.06.

Czwartek

 

„Wesołe zoo”- zabawy ruchowe przy piosence

 

 

 

 

„Lew”- wydzieranka i stemplowanie korkiem

- wysłucha piosenkę „Wesołe zoo”, odpowie na pytania n-lki dotyczące treści piosenki

- w zabawie pantomimicznej „Małpka czy słoń” zimprowizuje ruchem dzikie zwierzę, reszta dzieci podejmie próbę rozwiązania zagadki

- weźmie udział w zabawie ruchowej przy piosence „Wesołe zoo”, zilustruje ruchem treść piosenki

 

- zapozna się ze sposobem wykonania pracy

- wypełni sylwetę lwa wyklejając wydzieranką i stemplami z korka

- zadba o porządek w toku pracy i po jej zakończeniu

 

07.06.

Piątek

 

„Zwierzyniec”- rozmowa połączona z działaniem

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- rozwiąże zagadki słowne związane ze zwierzętami egzotycznymi

- użyje podczas wypowiedzi określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki

- w zabawie dydaktycznej „Do kogo należy ta noga?” rozpozna zwierzęta egzotyczne po wskazanych częściach ciała

- będzie naśladować odgłosy i sposób poruszania się zwierząt znajdujących się na ilustracjach wskazanych przez n-lkę

- zapozna się z koniecznością zachowania szczególnej ostrożności w kontaktach z nieznanymi zwierzętami

 

- udoskonali umiejętność prawidłowego maszerowania

- wykona ćwiczenia ramion

- udoskonali umiejętność podskoku

 

 

Hop, do koła”- zabawa ruchowa z elementem rzutu, celowania                             cel: doskonalenie umiejętności celowania i rzutu

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                     „CZY TO JUŻ LATO?

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                dostrzeganie zmian zachodzących w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku- lato

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

10.06.

Poniedziałek

 

„Lato jest blisko”- obserwacja przyrodnicza w ogrodzie przedszkolnym

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- wysłucha wiersz P. Łosowskiego „Kto przyniósł lato?”, odpowie na pytania dotyczące treści wiersza

- zwróci uwagę na zmianę wyglądu otoczenia związaną z nadejściem nowej pory roku

- skorzysta ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych

- podejmie próbę budowania dłuższych wypowiedzi

- pozna cechy charakterystyczne dla nowej pory roku (wysoka temperatura, słoneczne dni, obfitość kwiatów, ptaków, owadów, pierwsze owoce)

- będzie pracowało z kartą zadaniową- narysuje po śladzie słoneczko

 

- wykona ćwiczenia rozwijające duże grupy mięśniowe

- udoskonali umiejętność podskoku

- udoskonali umiejętność biegu w różnych kierunkach

 

11.06.

Wtorek

 

„Po łące biega lato”- zabawa inscenizowana przy piosence

 

 

 

 

„Motyle”- naklejanie gotowych elementów

- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

- wysłucha piosenkę śpiewaną przez n-lkę

- odpowie na pytania związane z treścią piosenki

- weźmie udział w zabawie inscenizowanej przy piosence

- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne (klaskanie, tupanie)

 

- zapozna się ze sposobem wykonania pracy

- skupi uwagę na mówiącej osobie

- wykona kompozycję płaską wg wzoru

- żadna o estetykę pracy

 

12.06.

Środa

 

„Zagrzmiało…”- rozmowa z dziećmi w oparciu o historyjkę obrazkową

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr

- rozwiążę zagadkę słuchową- burza

- wysłucha opowiadania n-lki o etapach powstawania burzy

- ułoży historyjkę obrazkową we właściwej kolejności

- weźmie udział w zabawie słownej „Czy widziałeś (łaś) kiedyś burzę?”, podzieli się własnymi przeżyciami, odczuciami związanymi z burzą

- użyje podczas wypowiedzi określonego zasobu słów zgodnie z regułami gramatyki

- w zabawie ortofonicznej „Nadchodzi burza” naśladuje odgłos szumiących drzew, wiejącego wiatru, padającego deszczu i grzmotu

- zwróci uwagę na konieczność odpowiedniego zachowania się podczas burzy

 

- wykona ćwiczenia rozwijające duże grupy mięśniowe

- udoskonali umiejętność podskoku

- udoskonali umiejętność biegu w różnych kierunkach

 

13.06.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin