GRUDZIEŃ 2018.docx

(32 KB) Pobierz

„Kto dalej rzucił? zabawa ruchowa z elementem rzutu                             cel: doskonalenie umiejętności rzutu, rozwijanie mięśni ramion

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                         „URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                       umiejętność określania do czego służą wybrane urządzenia elektryczne

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

03.12.

Poniedziałek

 

„Urządzenia elektryczne”- rozmowa połączona z obserwacją urządzeń zasilanych energią elektryczną

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 9

- rozpozna i nazwie urządzenia elektryczne- pralka, lodówka

- wypowie się na temat treści oglądanych obrazków „Niebezpieczna zabawa”

- dowie się, że w życiu codziennym korzystamy z różnych urządzeń

- dowie się, że nie wolno dotykać gniazdek elektrycznych oraz wkładać do nich przedmiotów

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- wykona ćwiczenia wyprostne

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- prawidłowo zareaguje na polecenia nauczyciela

 

04.12.

Wtorek

 

„Domowe sprzęty elektryczne”- zabawy rytmiczne przy piosence

 

 

 

 

„Pralka”- konstruowanie z klocków

- wysłucha piosenki pt. „Domowe sprzęty elektryczne”

- rozpozna dotykiem sprzęty ukryte pod chustą animacyjną (odkurzacz, magnetofon, suszarka do włosów)

- podczas refrenu wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką efekty akustyczne: klaskanie, tupanie, stukanie

- ustawi się zgodnie z poleceniem nauczyciela

 

- rozpozna odgłos pracującej pralki

- spróbuje budować dłuższe wypowiedzi na temat wyglądu i sposobu działania pralki

- zbuduje z klocków zamknięte kształty w układzie poziomym

 

05.12.

Środa

 

„Świeć nam lampo świeć”- zabawa badawcza

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 9

- pozna zastosowanie lampki nocnej

- dostrzeże wyraźne różnice, porównując dwa obrazki z lampami

- rozpozna i spróbuje nazwać własne uczucia podczas zabawy „Jasno- ciemno”

- zgodnie bawi się z innymi dziećmi podczas zabawy z cieniem

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- wykona ćwiczenia wyprostne

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- prawidłowo zareaguje na polecenia nauczyciela

 

06.12.

Czwartek

 

„Urządzenia elektryczne w naszym domu”- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 9

-potrafi ocenić liczebność posługując się określeniami: mniej, więcej

-rytmicznie wskazuje i wymienia liczebniki podczas liczenia przedmiotów

-posługuje się właściwie liczebnikami głównymi

-podnosi rękę kiedy chce o cos zapytać

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- wykona ćwiczenia wyprostne

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- prawidłowo zareaguje na polecenia nauczyciela

 

07.12.

Piątek

 

„Muzyczny koncert”- słuchanie muzyki instrumentalnej

 

 

 

Kolorowa lampa”- wyklejanie wydzieranką i malowanie farbami

- postara się wysłuchać fragmentów muzyki instrumentalnej

- określi czy muzyka jest głośna czy cicha

- wysłucha fragmentów utworów muzyki klasycznej odtwarzanych z CD w czasie wspólnej zabawy z chustą animacyjną

 

- wykona czynności manipulacyjne podczas rozdzierania papieru na duże kawałki

- naklei elementy mieszcząc się w określonym konturze

- będzie malowało farbami plakatowymi z użyciem pędzla

- posprząta po skończonych zajęciach

 

 

„Tworzymy kółeczka zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa                             cel: doskonalenie orientacji, rozwijanie spostrzegawczości

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „W ŚWIĄTECZNYM NASTROJU”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                      poznanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

10.12.

Poniedziałek

 

„W oczekiwaniu na święta”- rozmowa w oparciu o gazetkę tematyczną

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 9

- wysłucha wiersza B. Formy „Choinka”

- zapozna się z tradycją świąt Bożego Narodzenia

    * dekorowanie choinki

    * spotkanie rodzinne przy kolacji wigilijnej, dzielenie się opłatkiem, składanie życzeń, 
       obdarowywanie prezentami

    * wypatrywanie pierwszej gwiazdki

- w zabawie „Gwiazdorku, co masz w tym worku?” rozpozna za pomocą dotyku co można znaleźć pod choinką

 

- przyjmie prawidłową pozycję w przysiadzie

- wykona ćwiczenia wyprostne

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- prawidłowo zareaguje na polecenia nauczyciela

 

11.12.

Wtorek

 

„Choinka przedszkolaków”- osłuchanie z piosenką

 

 

 

 

 

 

Kolorowe bombki”- malowanie palcami

- wysłucha piosenki śpiewanej przez n-lkę

- będzie uczyło się piosenki fragmentami- metodą ze słuchu

- zareaguje na wysokie i niskie dźwięki (wieszanie gwiazdek na wysokich i niskich gałązkach choinki)

- podając ręce utworzy długi łańcuch choinkowy i będzie się nim poruszało przy akompaniamencie piosenki

- podejmie próbę wspólnego śpiewania piosenki

 

- zapozna się ze sposobem wykonania pracy plastycznej :Kolorowe bombki”- malowanie palcami dowolnych wzorów

- odkryje efekty wykonania  pracy daną techniką plastyczną

- zadba o estetykę pracy

 

12.12.

Środa

 

„Choinka w naszej sali”- rozmowa połączona z działaniem

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 10

- przypomni zwyczaje świąteczne: ubieranie choinki, ozdabianie domu girlandami, elementami świątecznymi

- swobodnie wypowie się kończąc zdanie: „Kiedy będą święta to…”

- weźmie czynny udział w przystrajaniu choinki

- zatańczy wokół udekorowanej choinki i zaśpiewa piosenkę „Choinka przedszkolaków”

 

- wzmocni mięśnie grzbietu i ramion

- będzie poruszało się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp

- będzie biegało swobodnie w wyznaczonym kierunku i zatrzymywało się na sygnał

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin