LUTY 2019.docx

(37 KB) Pobierz

„Omiń kręgle” zabawa ruchowa z elementami równowagi                                           cel: doskonalenie poczucia równowagi

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                         „MIESZKAM W TORUNIU”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                znajomość nazwy swojego miasta

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

04.02.

Poniedziałek

 

„Toruń moje miasto”- rozmowa przy gazetce tematycznej

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 13

- pozna nazwę miejscowości, w której mieszka

- wypowie się na temat ilustracji przedstawiającej najbardziej charakterystyczne miejsca Torunia

- podejmie zabawę rytmiczną w formie opowieści ruchowej „Idziemy na spacerek”

- zachowa prawidłową postawę na krzesełku podczas kolorowania dowolnie wybranego zabytku Torunia

 

- będzie poruszało się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp

- rzuci woreczkiem do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie ramion

 

05.02.

Wtorek

 

„Toruń pachnie piernikami”- osłuchanie z piosenką

 

 

 

„Pierniki”- lepienie z masy solnej

- wysłucha piosenki o toruńskich piernikach

- podejmie próbę zaśpiewania refrenu z pomocą nauczyciela

- posegreguje pierniki ze względu na kształt

- podczas degustacji określi smak i zapach pierników

 

- wysłucha legendy J. Beszczyńskiego „Legenda o toruńskich sercach z piernika”

- wykona ćwiczenia manipulacyjne dłoni podczas lepienia kształtów z masy solnej

- będzie uczestniczyło w porządkowaniu stolików po zajęciach

 

06.02.

Środa

 

„Flisak i żabki”- inscenizacja z udziałem dzieci

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 13

- wskaże obrazek kojarzący się z odgłosem żaby

- weźmie udział w proponowanej przez nauczyciela zabawie teatralnej na podstawie treści utworu literackiego

- skupi uwagę na mówiącej do niego osobie

- będzie naśladować sposób poruszania się żaby

- w zabawie „Gdzie jest żabka?” użyje pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, obok, za, przed)

- w zabawie ortofonicznej będzie doskonaliło prawidłową wymowę głosek (kum- kum)

 

- będzie poruszało się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp

- rzuci woreczkiem do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie ramion

 

07.02.

Czwartek

 

„Pierniczki dla każdego-zabawy matematyczne

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 13

- wyodrębnia obiekty do liczenia

- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie rozumiejąc role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę połączonych przedmiotów

- rozdziela przedmioty tak aby każdy miał tyle samo, po równo

- skupia uwagę na rzeczach

 

- będzie poruszało się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp

- rzuci woreczkiem do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie ramion

 

08.02.

Piątek

 

„Toruń pachnie piernikami”- zabawy rytmiczne przy piosence

 

„Piernikowy obrazek”- kompozycja z gotowych elementów

- rozpozna melodię znanej piosenki

- odróżni 3 dźwięki instrumentów perkusyjnych: grzechotki, kołatki, bębenka

- podejmie próbę grania akompaniamentu na grzechotce

 

- podejmie zabawy polegające na poznaniu właściwości przedmiotów (kształtu, wielkości) przez bezpośrednie manipulowanie

- naklei na kartkę gotowe elementy tworząc dowolną kompozycję

- zadba o porządek w toku pracy

 

Śniegowe kule”- zabawa ruchowa z elementem rzutu                            cel: doskonalenie umiejętności rzutu, rozwijanie mięśni ramion

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                                     „W JAKI SPOSÓB POZNAJE ŚWIAT?

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                     poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku,  słuchu, węchu, dotyku

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

11.02.

Poniedziałek

 

„Poznajemy nasze zmysły”- rozmowa w oparciu o gazetkę tematyczną i doświadczenia dzieci

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 14

- wskaże i określi wybrane części ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch

- pokaże i nazwie części głowy: oczy, uszy, usta, nos

- pozna zmysły za pomocą których bada świat: wzrok, słuch, węch, dotyk

- wysłucha z uwagą tego co mówi dorosły i rówieśnicy

 

- udoskonali umiejętność szybkiego reagowania na sygnał dźwiękowy

- wzmocni mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- udoskonali umiejętność szybkiego biegu bez potrącania

 

12.02.

Wtorek

 

„Dźwiękowe niespodzianki”- zagadki słuchowe

 

 

„Malujemy muzykę”- malowanie palcami

- rozpozna odgłosy i dźwięki z najbliższego otoczenia: pojazdy, zwierzęta

- skojarzy i dobierze obrazki odpowiadające usłyszanym odgłosom

- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach

 

- rozróżni tempo muzyki: szybkie wolne

- zapozna się z techniką malowania palcami

- zachowa prawidłową pozycję przy stoliku

 

13.02.

Środa

 

„Różne smaki”- zabawa badawcza

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 14

- pozna i nazwie smak: słodki, gorzki, kwaśny

- dokona klasyfikacji zgromadzonych produktów ze względu na smak

- weźmie aktywny udział w zabawie badawczej „Jaki to smak?”

- wykona ze zrozumieniem proste polecenia

 

- udoskonali umiejętność szybkiego reagowania na sygnał dźwiękowy

- wzmocni mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- udoskonali umiejętność szybkiego biegu bez potrącania

 

14.02.

Czwartek

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin