„Omiń kręgle” zabawa ruchowa z elementami równowagi cel: doskonalenie poczucia równowagi
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „MIESZKAM W TORUNIU”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA znajomość nazwy swojego miasta
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
04.02.
Poniedziałek
„Toruń moje miasto”- rozmowa przy gazetce tematycznej
Zestaw zabaw ruchowych nr 13
- pozna nazwę miejscowości, w której mieszka
- wypowie się na temat ilustracji przedstawiającej najbardziej charakterystyczne miejsca Torunia
- podejmie zabawę rytmiczną w formie opowieści ruchowej „Idziemy na spacerek”
- zachowa prawidłową postawę na krzesełku podczas kolorowania dowolnie wybranego zabytku Torunia
- będzie poruszało się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp
- rzuci woreczkiem do wyznaczonego celu
- wzmocni mięśnie ramion
05.02.
Wtorek
„Toruń pachnie piernikami”- osłuchanie z piosenką
„Pierniki”- lepienie z masy solnej
- wysłucha piosenki o toruńskich piernikach
- podejmie próbę zaśpiewania refrenu z pomocą nauczyciela
- posegreguje pierniki ze względu na kształt
- podczas degustacji określi smak i zapach pierników
- wysłucha legendy J. Beszczyńskiego „Legenda o toruńskich sercach z piernika”
- wykona ćwiczenia manipulacyjne dłoni podczas lepienia kształtów z masy solnej
- będzie uczestniczyło w porządkowaniu stolików po zajęciach
06.02.
Środa
„Flisak i żabki”- inscenizacja z udziałem dzieci
- wskaże obrazek kojarzący się z odgłosem żaby
- weźmie udział w proponowanej przez nauczyciela zabawie teatralnej na podstawie treści utworu literackiego
- skupi uwagę na mówiącej do niego osobie
- będzie naśladować sposób poruszania się żaby
- w zabawie „Gdzie jest żabka?” użyje pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, obok, za, przed)
- w zabawie ortofonicznej będzie doskonaliło prawidłową wymowę głosek (kum- kum)
07.02.
Czwartek
„Pierniczki dla każdego”-zabawy matematyczne
- wyodrębnia obiekty do liczenia
- przelicza w dostępnym dla siebie zakresie rozumiejąc role ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę połączonych przedmiotów
- rozdziela przedmioty tak aby każdy miał tyle samo, po równo
- skupia uwagę na rzeczach
08.02.
Piątek
„Toruń pachnie piernikami”- zabawy rytmiczne przy piosence
„Piernikowy obrazek”- kompozycja z gotowych elementów
- rozpozna melodię znanej piosenki
- odróżni 3 dźwięki instrumentów perkusyjnych: grzechotki, kołatki, bębenka
- podejmie próbę grania akompaniamentu na grzechotce
- podejmie zabawy polegające na poznaniu właściwości przedmiotów (kształtu, wielkości) przez bezpośrednie manipulowanie
- naklei na kartkę gotowe elementy tworząc dowolną kompozycję
- zadba o porządek w toku pracy
„Śniegowe kule”- zabawa ruchowa z elementem rzutu cel: doskonalenie umiejętności rzutu, rozwijanie mięśni ramion
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „W JAKI SPOSÓB POZNAJE ŚWIAT?”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku, słuchu, węchu, dotyku
11.02.
„Poznajemy nasze zmysły”- rozmowa w oparciu o gazetkę tematyczną i doświadczenia dzieci
Zestaw zabaw ruchowych nr 14
- wskaże i określi wybrane części ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch
- pokaże i nazwie części głowy: oczy, uszy, usta, nos
- pozna zmysły za pomocą których bada świat: wzrok, słuch, węch, dotyk
- wysłucha z uwagą tego co mówi dorosły i rówieśnicy
- udoskonali umiejętność szybkiego reagowania na sygnał dźwiękowy
- wzmocni mięśnie podtrzymujące kręgosłup
- udoskonali umiejętność szybkiego biegu bez potrącania
12.02.
„Dźwiękowe niespodzianki”- zagadki słuchowe
„Malujemy muzykę”- malowanie palcami
- rozpozna odgłosy i dźwięki z najbliższego otoczenia: pojazdy, zwierzęta
- skojarzy i dobierze obrazki odpowiadające usłyszanym odgłosom
- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach
- rozróżni tempo muzyki: szybkie wolne
- zapozna się z techniką malowania palcami
- zachowa prawidłową pozycję przy stoliku
13.02.
„Różne smaki”- zabawa badawcza
- pozna i nazwie smak: słodki, gorzki, kwaśny
- dokona klasyfikacji zgromadzonych produktów ze względu na smak
- weźmie aktywny udział w zabawie badawczej „Jaki to smak?”
- wykona ze zrozumieniem proste polecenia
14.02.
kasiazabka123