MARZEC 2019.docx

(36 KB) Pobierz

Wielkoludy i krasnale”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa                            cel: doskonalenie orientacji, rozwijanie spostrzegawczości

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „W BAJKOWEJ KRAINIE

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

04.03.

Poniedziałek

 

„Czerwony kapturek”- opowiadanie bajki z udziałem dzieci

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16

- wysłucha bajki inscenizowanej sylwetami

- wymieni bohaterów teatrzyku

- podejmie próbę oceny zachowania bohaterów opowiadania (złe zachowanie wilka)

- spośród obrazków wybierze tylko te, które są ilustracją wysłuchanej bajki

- w zabawie przy muzyce będzie improwizowało taniec wilka i Czerwonego Kapturka zgodnie z charakterem akompaniamentu (muzyka łagodna i groźna- Tańce integracyjne „Nimfy i wojownicy”)

 

- przyjmie prawidłową pozycję w siadzie płaskim

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- rzuci do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie grzbietu

 

05.03.

Wtorek

 

„My jesteśmy krasnoludki”- osłuchanie z piosenką

 

 

 

 

„Czapka krasnala”- rysowanie pastelami i malowanie farbą akwarelową

- pozna treść i melodię nowej piosenki

- odpowie na proste pytania n-lki dotyczące jej treści

- podejmie próbę śpiewania piosenki

- w ćwiczeniach słuchowych „Co krasnal ukrył pod czapką?” rozpozna przedmioty, które wydają charakterystyczne dźwięki np. papier, klucze

 

- będzie eksperymentowało w trakcie używania różnych materiałów plastycznych

- ozdobi czapkę wzorami wg własnego pomysłu rysując kredką

- prawidłowo posłuży się pędzlem podczas malowania

- przyjmie prawidłową postawę na krześle

 

06.03.

Środa

 

„W jakiej bajce mieszkam?”- rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych

 

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16

- rozpozna częściowo zasłonięte ilustracje ze znanych bajek- będzie naśladowało miauczenie kota Gargamela

- wysłucha fragmentu bajki muzycznej „Królewna Śnieżka” i rozpozna z której bajki on pochodzi

- wylosuje z „Czarodziejskiego worka” pluszaka i odpowie, w której bajce można go spotkać- będzie naśladowało fruwającą pszczółkę Maję

- złoży w zespołach puzzle z bajkowymi postaciami

- będzie współpracowało z dziećmi w małych zespołach

 

- przyjmie prawidłową pozycję w siadzie płaskim

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- rzuci do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie grzbietu

 

07.03.

Czwartek

 

W kąciku książki i nie tylko” -zabawy matematyczne

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16

- dostrzega jakie przedmioty znajdują się w kącikach zainteresowań i wymienia je klasyfikując ze względu na miejsce w którym się znajdują

- przelicza przedmioty w dostępnym dla siebie zakresie

- tworzy sensowne wypowiedzi poprzez dokańczanie zdania

- stara się czekać na swoja kolej i nie przerywać wypowiedzi innym

 

- przyjmie prawidłową pozycję w siadzie płaskim

- będzie poruszało się podskokami do przodu

- rzuci do wyznaczonego celu

- wzmocni mięśnie grzbietu

 

08.03.

Piątek

 

„My jesteśmy krasnoludki”- zabawa inscenizacyjna do piosenki

 

„Bajkowe postaci”- lepienie z plasteliny

- rozpozna melodię piosenki nuconej bez słów

- ustawi się zgodnie z poleceniem

- zilustruje treść piosenki ruchem ciała

 

- własnego pomysłu ulepi postać lub atrybut ze swojej ulubionej bajki

- wyeksponuje swoja pracę na zorganizowanej wystawie

- obejrzy wszystkie prace i nagrodzi ich twórców brawami

 

„Jeże do norki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania

11.03.

Poniedziałek

 

„Franklin pomaga koledze”- inscenizacja opowiadania

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 17

- rozwiąże zagadkę o żółwiu

- wysłucha krótkiego opowiadania, inscenizowanego sylwetami

- odpowie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu

- dostrzeże dobro w zachowaniu Franklina

 

- będzie chodziło swobodnie po zwężonym torze prostym

- skorzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych

- poprawnie zareaguje na sygnał słuchowy

- wzmocni mięśnie nóg

 

12.03.

Wtorek

 

„Dwóm tańczyć się zachciało”- zabawa taneczna

 

 

 

„Dobre serduszko”- wylepianie masą solną

- uczestniczy w formach ustawienia: koło, pary

- wykona obroty w kółeczku

- umocni więzi koleżeńskie

- podejmie próbę oceny zachowania bohaterów piosenki w kategorii dobra i zła

 

- dokona klasyfikacji przedmiotów ze względu na kształt (serduszka, kwiatki)

- za pomocą dotyku zapozna się z właściwościami masy solnej

- wylepi sylwetę serca warstwą masy solnej

- wdroży się do starannej pracy

 

13.03.

Środa

 

„Franklin uczy się współpracy”- układanie historyjki obrazkowej

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 17

- wyszuka wśród obrazków tematycznych taki obrazek jak ten prezentowany przez n-lkę

- wysłucha opowiadania n-lki

- ułoży, współdziałając w grupie, historyjkę obrazkową

- zwróci uwagę na piękno koleżeństwa, zgody i współpracy

 

- będzie chodziło swobodnie po zwężonym torze prostym

- skorzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych

- poprawnie zareaguje na sygnał słuchowy

- wzmocni mięśnie nóg

 

14.03.

Czwartek

 

„W bajkowym królestwie figur- zabawny matematyczne

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin