„Wielkoludy i krasnale”- zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa cel: doskonalenie orientacji, rozwijanie spostrzegawczości
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „W BAJKOWEJ KRAINIE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
04.03.
Poniedziałek
„Czerwony kapturek”- opowiadanie bajki z udziałem dzieci
Zestaw zabaw ruchowych nr 16
- wysłucha bajki inscenizowanej sylwetami
- wymieni bohaterów teatrzyku
- podejmie próbę oceny zachowania bohaterów opowiadania (złe zachowanie wilka)
- spośród obrazków wybierze tylko te, które są ilustracją wysłuchanej bajki
- w zabawie przy muzyce będzie improwizowało taniec wilka i Czerwonego Kapturka zgodnie z charakterem akompaniamentu (muzyka łagodna i groźna- Tańce integracyjne „Nimfy i wojownicy”)
- przyjmie prawidłową pozycję w siadzie płaskim
- będzie poruszało się podskokami do przodu
- rzuci do wyznaczonego celu
- wzmocni mięśnie grzbietu
05.03.
Wtorek
„My jesteśmy krasnoludki”- osłuchanie z piosenką
„Czapka krasnala”- rysowanie pastelami i malowanie farbą akwarelową
- pozna treść i melodię nowej piosenki
- odpowie na proste pytania n-lki dotyczące jej treści
- podejmie próbę śpiewania piosenki
- w ćwiczeniach słuchowych „Co krasnal ukrył pod czapką?” rozpozna przedmioty, które wydają charakterystyczne dźwięki np. papier, klucze
- będzie eksperymentowało w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
- ozdobi czapkę wzorami wg własnego pomysłu rysując kredką
- prawidłowo posłuży się pędzlem podczas malowania
- przyjmie prawidłową postawę na krześle
06.03.
Środa
„W jakiej bajce mieszkam?”- rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych
- rozpozna częściowo zasłonięte ilustracje ze znanych bajek- będzie naśladowało miauczenie kota Gargamela
- wysłucha fragmentu bajki muzycznej „Królewna Śnieżka” i rozpozna z której bajki on pochodzi
- wylosuje z „Czarodziejskiego worka” pluszaka i odpowie, w której bajce można go spotkać- będzie naśladowało fruwającą pszczółkę Maję
- złoży w zespołach puzzle z bajkowymi postaciami
- będzie współpracowało z dziećmi w małych zespołach
07.03.
Czwartek
„W kąciku książki i nie tylko” -zabawy matematyczne
- dostrzega jakie przedmioty znajdują się w kącikach zainteresowań i wymienia je klasyfikując ze względu na miejsce w którym się znajdują
- przelicza przedmioty w dostępnym dla siebie zakresie
- tworzy sensowne wypowiedzi poprzez dokańczanie zdania
- stara się czekać na swoja kolej i nie przerywać wypowiedzi innym
08.03.
Piątek
„My jesteśmy krasnoludki”- zabawa inscenizacyjna do piosenki
„Bajkowe postaci”- lepienie z plasteliny
- rozpozna melodię piosenki nuconej bez słów
- ustawi się zgodnie z poleceniem
- zilustruje treść piosenki ruchem ciała
- własnego pomysłu ulepi postać lub atrybut ze swojej ulubionej bajki
- wyeksponuje swoja pracę na zorganizowanej wystawie
- obejrzy wszystkie prace i nagrodzi ich twórców brawami
„Jeże do norki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania
11.03.
„Franklin pomaga koledze”- inscenizacja opowiadania
Zestaw zabaw ruchowych nr 17
- rozwiąże zagadkę o żółwiu
- wysłucha krótkiego opowiadania, inscenizowanego sylwetami
- odpowie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- dostrzeże dobro w zachowaniu Franklina
- będzie chodziło swobodnie po zwężonym torze prostym
- skorzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych
- poprawnie zareaguje na sygnał słuchowy
- wzmocni mięśnie nóg
12.03.
„Dwóm tańczyć się zachciało”- zabawa taneczna
„Dobre serduszko”- wylepianie masą solną
- uczestniczy w formach ustawienia: koło, pary
- wykona obroty w kółeczku
- umocni więzi koleżeńskie
- podejmie próbę oceny zachowania bohaterów piosenki w kategorii dobra i zła
- dokona klasyfikacji przedmiotów ze względu na kształt (serduszka, kwiatki)
- za pomocą dotyku zapozna się z właściwościami masy solnej
- wylepi sylwetę serca warstwą masy solnej
- wdroży się do starannej pracy
13.03.
„Franklin uczy się współpracy”- układanie historyjki obrazkowej
- wyszuka wśród obrazków tematycznych taki obrazek jak ten prezentowany przez n-lkę
- wysłucha opowiadania n-lki
- ułoży, współdziałając w grupie, historyjkę obrazkową
- zwróci uwagę na piękno koleżeństwa, zgody i współpracy
14.03.
„W bajkowym królestwie figur”- zabawny matematyczne
...
kasiazabka123