Zabawa orientacyjno-pożądkowa ,,Znajdź sobie parę” Dzieci otrzymują szarfy w dwóch kolorach i biegają swobodnie po sali. Na dźwięk instrumentu dobierają się w pary tak, aby w parze znajdowały się dzieci z takimi samymi kolo rami szarf i chodzą w kółeczku. Cel: uczą się dobierać parami
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESTEM DOBRYM KOLEGĄ- BAWIE SIĘ GRZECZNIE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Poznaje i stara się przestrzegać Kodeksu Dobrego Kolegi
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
01.10.
Poniedziałek
DOBRY KOLEGA- rozmowa w oparciu o obrazki
ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH NR 4
-poznaje zwroty grzecznościowe i zasady dobrej zabawy
-poznaje skutki niewłaściwej zabawy
-utrwala zasady panujące w grupie
-skupia uwagę na tym co mówi nauczyciel
-doskonali umiejętność biegu bez potrącenia
-kształtuje poczucie równowagi
-reaguje na sygnał dźwiękowy lub wzrokowy
2.2, 2.1
2.2
2.1
2.0
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK- uroczystość przedszkolna połączona z pogadanka prowadzana przez Policjanta
02.10.
Wtorek
NASZE ZABAWKI
-malowanie farbami z użyciem patyczka do uszu
WITAJ ACH WITAJ MÓJ PRZYJACIELU- Zabawa muzyczno-ruchowa
- stosuje różne techniki plastyczne
-operuje barwną plamą malując element
-nazywa własne wytwory
-po wyschnięciu przykleja element na karton
-wie że należy dzielić się zabawkami i nie zabierać ich innym dzieciom
-Naśladuje gesty nauczyciela
-ćwiczy sprawne ustawianie się w kole
-stosuje się do sygnałów nauczyciela (dźwięk, hasło) podczas zabaw muzycznych
-nazywa kolegów po imieniu
2.7
03.10.
Środa
„SMUTNY MIS”- opowiadanie B. Formy ilustrowane pacynkami i misiem
-Identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne
-Rozumie dlaczego należy dbać o wspólną własność.
- Słucha i wypowiada się na temat opowiadania
2.6
2.4
04.10.
Czwartek
KOLOROWE KLOCKI- Zabawa matematyczna
-dostrzega powtarzające się elementy i wskazuje je
-układa rytmicznie klocki wg podanego wzoru
-Nie niszczy pracy kolegów, dzieli się klockami
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZWIERZĄT -INAUGURACJA AKCJI „MISKA DLA CIAPKA”
05.10.
Piątek
„NIĆ PRZYJAŻNI”- zabawy słowne
NASZE NOGI ROZTAŃCZONE-zabawa ruchowa do piosenki
-Umie się dzielić z innymi -Doskonalić umiejętność zgodnej współpracy z grupą -Potrafić powiedzieć coś miłego koledze / koleżance
-Poznaje i powtarza ruchy nauczyciela
-Porusza się po obwodzie koła trzymając kolegów za ręce
-Reaguje na zmiany tempa i dynamiki utworu
Zabawa ruchowa bieżna z elementami marszu „Marsz przedszkolaków”
Chłopcy, dziewczynki raźno maszerują – dzieci maszerują po kole
rączka, do rączki – łapią się za ręce
nóżki przytupują – tupią. (B. Szelągowska)
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „KTO PRACUJE W PRZEDSZKOLU”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA poznanie rożne zawody i wie kto pracuje w przedszkolu
8.10.
Z WIZYTĄ U KUCHARKI- wycieczka do kuchni przedszkolnej
-pozna i opisze rolę wybranych zawodów: Kucharka
-wymieni atrybuty związane z poznanym zawodem
-przestrzega zasad poruszania się po pomieszczeniach przedszkolnych
2.3
9.10.
LAURKA Z ŻYCZENIAMI
-wyklejanie z gotowych elementów
MARSZ DLA PANI-gra na instrumencie perkusyjnym, grzechotce
-Rozróżnia i nazywa kształt koła
-Wykleja kształt kwiatka wg podanego wzoru
-Prawidłowo posługuje się klejem
-Odkłada przybory na miejsce i sprząta po sobie
-Poznaje instrument perkusyjny :grzechotkę
-roz...
kasiazabka123