PAZDXIERNIK 2018.docx

(39 KB) Pobierz

Zabawa orientacyjno-pożądkowa ,,Znajdź sobie parę” Dzieci otrzymują szarfy w dwóch kolorach i biegają swobodnie po sali. Na dźwięk instrumentu dobierają się w pary tak, aby w parze znajdowały się dzieci z takimi samymi kolo rami szarf i chodzą w kółeczku. Cel: uczą się dobierać parami

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA      „JESTEM DOBRYM KOLEGĄ- BAWIE SIĘ GRZECZNIE

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA Poznaje i stara się przestrzegać Kodeksu Dobrego Kolegi

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

01.10.

Poniedziałek

 

DOBRY KOLEGA- rozmowa w oparciu o obrazki

 

 

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH NR 4

-poznaje zwroty grzecznościowe i zasady dobrej zabawy

-poznaje skutki niewłaściwej zabawy

-utrwala zasady panujące w grupie

-skupia uwagę na tym co mówi nauczyciel

 

-doskonali umiejętność biegu bez potrącenia

-kształtuje poczucie równowagi

-reaguje na sygnał dźwiękowy lub wzrokowy

2.2, 2.1

2.2

2.1

2.0

 

2.1

BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK- uroczystość przedszkolna połączona z pogadanka prowadzana przez Policjanta

 

02.10.

Wtorek

 

NASZE ZABAWKI

-malowanie farbami z użyciem patyczka do uszu

 

 

WITAJ ACH WITAJ MÓJ PRZYJACIELU- Zabawa muzyczno-ruchowa

- stosuje różne techniki plastyczne

-operuje barwną plamą malując element

-nazywa własne wytwory

-po wyschnięciu przykleja element na karton

-wie że należy dzielić się zabawkami i nie zabierać ich innym dzieciom

 

-Naśladuje gesty nauczyciela

-ćwiczy sprawne ustawianie się w kole

-stosuje się do sygnałów nauczyciela (dźwięk, hasło)  podczas zabaw muzycznych

-nazywa kolegów po imieniu

2.7

2.7

 

 

2.1

2.1

03.10.

Środa

 

„SMUTNY MIS”- opowiadanie B. Formy ilustrowane pacynkami i misiem

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH NR 4

-Identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne

-Rozumie dlaczego należy dbać o wspólną własność.

- Słucha i wypowiada się na temat opowiadania

 

-doskonali umiejętność biegu bez potrącenia

-kształtuje poczucie równowagi

-reaguje na sygnał dźwiękowy lub wzrokowy

2.6

2.2, 2.1

2.4

 

 

2.1

04.10.

Czwartek

 

KOLOROWE KLOCKI- Zabawa matematyczna

 

 

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH NR 4

-dostrzega powtarzające się elementy i wskazuje je

-układa rytmicznie klocki wg podanego wzoru

-Nie niszczy pracy kolegów, dzieli się klockami

 

-doskonali umiejętność biegu bez potrącenia

-kształtuje poczucie równowagi

-reaguje na sygnał dźwiękowy lub wzrokowy

2.6

2.6

2.2

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZWIERZĄT -INAUGURACJA AKCJI „MISKA DLA CIAPKA”

 

05.10.

Piątek

 

„NIĆ PRZYJAŻNI”- zabawy słowne

 

NASZE NOGI ROZTAŃCZONE-zabawa ruchowa do piosenki

-Umie się dzielić z innymi                                                                                                             -Doskonalić umiejętność zgodnej współpracy z grupą                                                                   -Potrafić powiedzieć coś miłego koledze / koleżance

-Poznaje i powtarza ruchy nauczyciela

-Porusza się po obwodzie koła trzymając kolegów za ręce

-Reaguje  na zmiany tempa i dynamiki utworu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ruchowa bieżna z elementami marszu  „Marsz przedszkolaków”

Chłopcy, dziewczynki raźno maszerują – dzieci maszerują po kole

rączka, do rączki – łapią się za ręce

nóżki przytupują – tupią. (B. Szelągowska)

 

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                            „KTO PRACUJE W PRZEDSZKOLU

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA poznanie rożne zawody i wie kto pracuje w przedszkolu

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

8.10.

Poniedziałek

 

Z WIZYTĄ U KUCHARKI- wycieczka do kuchni przedszkolnej

 

ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH NR 4

-pozna i opisze rolę wybranych zawodów: Kucharka

-wymieni atrybuty związane z poznanym zawodem

-przestrzega zasad poruszania się po pomieszczeniach przedszkolnych

 

-doskonali umiejętność biegu bez potrącenia

-kształtuje poczucie równowagi

-reaguje na sygnał dźwiękowy lub wzrokowy

2.3

2.3

2.1

 

2.1

9.10.

Wtorek

 

LAURKA Z ŻYCZENIAMI

-wyklejanie z gotowych  elementów

 

 

MARSZ DLA PANI-gra na instrumencie perkusyjnym, grzechotce

 

-Rozróżnia i nazywa kształt koła

-Wykleja kształt kwiatka wg podanego wzoru

-Prawidłowo posługuje się  klejem

-Odkłada przybory na miejsce i sprząta po sobie

 

-Poznaje instrument perkusyjny :grzechotkę

-roz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin